Anders afslanken - De discussie > ALLES OVER DE OPERATIES. > De gastric bypass (gbp). > Topic: van maagband naar GBP?????
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: van maagband naar GBP?????  (gelezen 1606 keer)

dancy

• Newbie
  • *
van maagband naar GBP?????
« Gepost op: juni 03, 2007, 06:32:19 »
Hoi iedereen,

Ik ben een sukkelend maagbandje dat op 10 juli gaat overschakelen naar een GBP. Zijn hier nog mensen die dit hebben ondergaan? Hopelijk kan iemand mij een beetje raad of uitleg geven hoe het bij hun is verlopen. Ik ben wel heel bang maar het gesukkel met men bandje kan niet verder zegt de dokter.

groetjes Dancy

smiley

• Hero Member
Re: van maagband naar GBP?????
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2007, 07:33:00 »
hoi dancy, en tja hier zijn er genoeg met gesukkel van die band waaronder ik zelf.
vertel er eens iets meer over meid. fijn dat je er zo van verlost wordt trouwens, mss dat er nog meer lotjes reageren
                         groetjes
2e band door dr. cardon in terneuzen en die werkt!
-40kl  val weer af omdat ik er niet de hele dag mee bezig ben.

Ria

• ben nu officieel een sleever!!!!
  • Hero Member
  • live the life!!!!
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2007, 09:22:13 »
hallo darcy,

kan me best voorstellen dat je bang bent, maar meis dat hoeft echt niet!!
Je wordt op vanalles en nog wat gescheckt voor ze tot een operatie overgaan,
en heus, je bent in de allerbeste handen!!

Weet je ook waar je zo bang voor bent? is het de narcose, of is het het idee dat ze in je gaan snijden/
Of toch de angst voor de gbp? heus meis, vertel hier gerust je angsten, er zijn er hier genoeg die zich erin herkennen
en je tot steun willen zijn!!

Liefs, Ria :-*

dancy

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2007, 09:35:42 »
hey Ria,

Ik ben eigenlijk bang voor een verloop van jaren. Als je al die wilde verhalen hoort over vitamiene tekorten, haarverlies, calciumtekorten, verkleving van de darmen enz dan vraag ik me wel een beetje af wat dit na jaren met je lichaam doet. Mijn huisarts is er grandioos tegen die zei regelrecht" meid dit is om problemen vragen met wat je nu gaat doen". Maar dit alles houd me echt niet tegen want ik wil nooit meer naar dat rotte gevoel van niet meer in de spiegel te willen kijken. Ik ben ook wel een beetje bang dat ik te weinig ga wegen na de GBP ( verklaar me niet gek h

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #4 Gepost op: juni 03, 2007, 09:55:14 »
Hoi dancy ik ben zelf bezig om een gbp tekrijgen.
Ik heb mijn maagband van 2001 en hoop snel dat de verzekering groen licht geeft.
Ja alle operatie hebben voor en na delen maar ik denk als je goed onder controle bent en regelmatig bloed laat prikken alles wel mee zal vallen.
Groetjes anita
Maagband gekregen op 27 november 2001 in uz gent
Nieuwe band op 3 maart 2008!!!!! in de honte terneuzen

dancy

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: juni 04, 2007, 07:53:18 »
Hey smiley,

Ik zal in het kort proberen te vertellen over mijn gesukkel met mijn bandje.Ik heb men bandje 24 oktober 2005 gekregen, met een lengte van 1.53m en een gewicht van 84kg. Alles ging heel goed tot ik in oktober 2006 een longontsteking kreeg. Ik ben 5 maanden blijven hoesten. Vooral als ik ging liggen. De dokters vonden geen verklaring voor mijn hoest want ondertussen waren mijn longen prima genezen verklaard na testen van scan, longfunctie end.... daarna testen voor allergieen ook alles prima in orde. Ik altijd maar vragen of het niet door mijn bandje kwam en dat werd weggelachen want maag en longen is wel iets anders. Tot ik op een gegeven ogenblik terug bij mijn chirurg kwam en een vervanger kreeg. Ik legde mijn verhaal uit en zonder pardon liet die direkt slikfoto's maken en wat bleek. Ik had een slipping en mijn bandje werd bijna helemaal leeggehaald. Mijn maag was al een heel stuk door mijn bandje gekropen zodat zij een zak vormt en met de tijd kan scheuren omdat mijn voeding niet helemaal wegkan. Hierbij is ook een gastroscopie gedaan en heb ik schaafwonden en zweren in de slokdarm van het teveel aan maagzuur ( heb ik nooit gevoeld ) en zal ik daar toch een hele lange tijd medicijnen voor moeten nemen. Dus begrijp je nu wel dat ik een beetje bang ben, want toen dacht ik ook " ik neem een bandje dan zijn de risico's het kleinst want een GBP is iets wat ik nooit laat doen want het is toch tamelijk definitief". Maar na een gesprek met de vervangend chirurg ( dr Sonneville ) en de dieetiste en psycholoog is er uit de bus gekomen dat een GBP een zwaardere operatie is maar op langere tijd de gevolgen minder risico's hebben. Dus ga iknu voor een GBP want ik wil nooit meer terug naar dat ongemakkelijke lichaam.

groetjes Dancy

smiley

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: juni 10, 2007, 09:52:27 »
hoi dancy zag je berichtje nu pas.
jij hebt ook al wat achter je kiezen gehad pffffffffff.
hoe gaat het momenteel met je? zijn er al vorderingen met je eventuele operatie?
hoop gauw weer wat te horen meid, :-*

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #7 Gepost op: juni 10, 2007, 10:44:09 »
ik snap je helemaal dancy, ik heb ook complicaties met me band.
Mijn slokdarm werkt als maag,veel last van maagzuur en niks meer in mijn band.
Ik kom dus nu ook aan en ben in gevecht met de verzekering om de gbp vergoed te krijgen.
Ik heb nog 20 kilo overgewicht en daar kan ik mee leven hoor.
Maar de kans dat mijn slokdarm scheurt is wel groot en dan heb je meer problemen.
We wachten het af en meis ik hoop ook dat jij snel wat hoord.
Dikke knuffel Anita

dancy

• Newbie
  • *
« Reactie #8 Gepost op: juni 11, 2007, 03:36:12 »
Hey Smiley en Anita,

Ik weet niet hoe het jullie verging maar hoe dichter de datum komt hoe banger ik word ??? 9 juli om 17.00u binnen en 10 juli operatie. Het is zo een tegenstrijdig gevoel. Ik wou dat de operatie al achter de rug was. Ik heb ook het gevoel dat ik er met niemand over kan praten. De meeste mensen zeggen nu " waarom zou je nog iets laten doen nu, je bent toch goed nu, eet gewoon minder dan kom je toch niet meer bij" Als ik deze reakties krijg dan komen de haren recht op men hoofd. Als het zo simpel was dan hoefde het idd niet meer, maar zoals zovele hier op de site wel zullen weten is dit enkel een utopie om te geloven dat we er niets meer moeten voor doen dan enkel een beetje minder eten.Ik ben misschien een beetje pessimistisch nu maar die goed bedoelde kommentaar ( met de nodige horrorverhalen ) komt me onderhand de strot wel uit.
 Sorry voor mijn geklaag maar ik hoop dat jullie wel begrijpen hoe ik me voel op het ogenblik.

Knufjes Dancy

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #9 Gepost op: juni 11, 2007, 04:45:00 »
Hoi Dancy,ik weet wat je bedoeld hoor.
Ik maak het zelfde mee en ook mijn verzekering denkt ook nog zo.
Goh die 20 kilo overgewicht waar maak je je druk om,kijk hoe je der nu uit ziet en wat je bereikt heb.
Ja dat weet ik ook wel maar heb een maagband in me lichaam die geen functie meer heeft en waar ik meer last dan gemak van heb.
Maar meis gooi lekker alles er hier uit we begrijpen je hoor.
En maak je niet te druk ,makkelijk gezegt ik weet het alles komt goed.
Voor je het weet heb je het achter de rug en gaan de laatste kilo's eraf.
En hoef je je niet meer bang te maken dat het er weer aan komt.
Wat dat is nog onze grootste angst terug dik worden.
Maar ik geloof niet dat'' buitenstaanders'' ons begrijpen.
Daarom deze uitlaatklep hier,dikke knuffel Anita

dancy

• Newbie
  • *
« Reactie #10 Gepost op: juni 12, 2007, 12:42:49 »
Hey Anita,

Eindelijk eens iemand die niet direkt alles afbreekt wat je zegt, ik ben blij hier eindelijk mensen gevonden te hebben op het net die begrijpen waar je het over hebt. Gisteren avond maakte ik het nog mee, ik vertelde aan een vriendin dat ik toch een beetje bang word nu de datum dichter bij komt en haar simpele antwoord was " DAN LAAT JE HET TOCH NIET DOEN DAN IS HET PROBLEEM OPGELOST "  >:( dus ik heb besloten er met niemand( buitendstaanders) meer over te praten en enkel mijn hart nog te luchten hier op het net.

groetjes Dancy :-*

smiley

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: juni 12, 2007, 02:33:07 »
groot gelijk meid,bij jou lotgenoten moet je zijn.
mensen kunnen zo raar reageren he, soms zomaar mensen die je eigenlijk niet kent [van boodschappen halen  b.v.]
zeggen wat zie je er goed uit, dan sta ik met een mond vol tanden en weet 't ff ook niet meer, eigenlijk veel leuker dan die zogenaamde vrienden
die er toch geen bal van snappen.

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #12 Gepost op: juni 12, 2007, 03:46:40 »
Fijn te horen Dancy dat je het hier wel kan vertellen.
Dat is heel de opzet van de site geweest.
En we hebben een stel kanjers hier hoor die je echt door dik en dun steunen.
Kijk daar ben ik persoonlijk heel trots op,lieve leden dat mag ook wel eens gezegt worden.
Jullie zijn in mijn ogen stuk voor stuk prachtmensen.
dikke knuffel Anita

dancy

• Newbie
  • *
« Reactie #13 Gepost op: juni 12, 2007, 04:33:34 »
Idd als ik de troostende woorden en schoudertjes hier allemaal lees dan weet je maar eerst dat je allemaal in het zelfde schuitje moet gezeten hebben om elkaar maar goed te begrijpen. Ik dank dan ook iedereen hier op de site.

Dikke knuf van Dancy

miranda

• ik heb sinds 15 januari 2007 een sleeve
  • Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #14 Gepost op: juni 13, 2007, 05:43:08 »
Lieve dancy anita en smiley,
Ik heb er geen woorden voor hoe jullie behandeld worden gek word ik er van wat ze mensen kunnen aan doen ik ben ook heel blij dat we een site hebben waar we allemaal alles kunnen delen met mekaar jullie zijn stuk voor stuk kanjers en laat je niet kisten he we gaan het winnen geloof me maar.
 :-* :-* :-*
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

Pagina's: 1 2 »   Omhoog
« vorige volgende »