Anders afslanken - De discussie > ALLES OVER DE OPERATIES. > De duodenal switch (DS). > Topic: spooky heeft 6 juli 2007 haar DS gekregen in Emmen door dokter Reijnen
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: spooky heeft 6 juli 2007 haar DS gekregen in Emmen door dokter Reijnen  (gelezen 1378 keer)

spooky

• Sr. Member
Nou hier komt die dan mijn opnameverslag

6 juli waren we om 7.10 in het ziekenhuis , ik moest er om 7.30 zijn.Maarja als je 65km rijden moet dan vertrek je op tijd.Om 7.40 werd ik meegenomen door een zuster , ik mocht me in 1 van de omkleedhokjes in operatiehemd steken en in een bed gaan liggen.Daar lagen jaja comprimentkousen voor me klaar , die moest ik aan , zitten tot halverwege je bovenbenen.Was zeer verbaast over deze kousen want ik kreeg ook meteen een heparineprik in mijn been ( bloedverdunner ) dus vond de kousen nogal ouderwets maar ok , Spooky is een brave meid en houd zich wel aan de regels.Ik kreeg een dormicum ( ontspanner ) en 2 paracetamols alvast tegen de pijn.Om 8 uur werd ik de OK ingereden en mocht ik op de operatietafel gaan liggen , ik kreeg 3 heerlijk warme moltons over en mijn infuus werd geprikt.ik vroeg aan de zuster hoelang de operatie ongeveer duren zou , nou werd me verteld de OK is tot 10 uur gereserveerd voor jou.Ik maakte nog een grapje van o en als jullie niet klaar zijn schuif je me dan met bed en al op het balkon of op de gang???Kreeg een kapje met zuurstof op de neus en de narcose ging in mijn infuus.Je voelt dan je arm stijf worden en toen dat halverwege mijn onderarm was draaiden mijn ogen weg
Om 15.30 werd ik na de afdeling gebracht , ik kan me tot dan niks herrinneren.
Door de narcose en morfinepomp zakte ik steeds weg.Mijn man kwam 's avonds langs en vertelde dat de OK tot 13.00 geduurd had.Door de complicaties die ik in Leeuwarden gehad heb tijdens mijn sleeve operatie     ( maagperforatie en gaat onderin de maag ) had ik nu veel verklevingen bovenaan mijn maag en daarom had mijn operatie nu 3 uur langer geduurd.Ik had een maaghevel die via de neus in de maag zit , een drain in mijn buik , urinecatheter en een infuus.Van de vrijdag heb ik verder weinig vernomen.

7 juli

de hele nacht kwamen ze elk uur mijn bloeddruk en temperatuur meten , dus echt lekker doorslapen was er niet bij.Die maaghevel vond ik naar , want je gaat automatisch proberen om hem weg te slikken.Mijn keel ging er zeer van doen , maar goed doorbijten hij mag er pas maandag uit.Ik werd gewassen door een broeder , helaas voor hem was ik ook nog eens ongesteld maar het was een lieverd en ik voelde me compleet op mijn gemak bij hem.'s middags kwamen mijn moeder en vrienden op bezoek en lotje Ria met haar dochter.Ik geloof dat veel langs me heem gegaan is door de morfine.de anesthesie kwam langs en zei dat ik meer op de morfinepomp moest drukken ik kreeg maar een kwart van wat ik zou moeten hebben.Hij zei als je te lang wacht met drukken zit je achter de pijn aan en krijg je hem amper weg
Ik kreeg daarom een 10 mg morfine injectie in mijn been en moest beloven meer op de pijnpomp te drukken

8 juli

de blaascatheter werd verwijderd.Helaas kon ik niet zelf plassen.Met de blaasscan zagen ze dat ik meer dan 700 cc retentie had en omdat de po op bed en in de stoel niet lukte werd ik nog 2 x

27 maart 2002 maagband , na veel ellende verwijderd op 3-11-2005 en sleeve gekregen in Leeuwarden.6 juli 2007 mijn DS gekregen bij dokter Reijnen in Emmen

Ria

• ben nu officieel een sleever!!!!
  • Hero Member
  • live the life!!!!
Re: spooky heeft 6 juli 2007 haar DS gekregen in Emmen door dokter Reijnen
« Reactie #1 Gepost op: juli 20, 2007, 06:05:27 »
;D Dat heb je mooi gedaan kanjer!!!

Alsof we er zelf bij waren, zo mooi en gedetailleerd heb je het hier neergezet.
Ben trots op jou, maar volgens mij heb ik je dat al vaker verteld toch  ???

nu kun je gaan herstellen, en ja dat duurt lang, maar hey,
die operatie was geen kattepies wijffie, dus, en nu zit ik met een opgestroken vinger,
luister naar je lijf, je dokter en naar mij; rustig aan doen,
en stapje voor stapje op naar het herstel!

Heeeeeeeeeeeele dikke kus van je zus!!!  :-* :-* :-*

mamasan

• Hero Member
  • sterker door strijd !!!
« Reactie #2 Gepost op: juli 20, 2007, 08:10:04 »
Hey Spooky wat heb je dat mooi opgeschreven joh,echt leuk om te lezen.........wel heftig geweest he ?pppfffff

Nu maar snel opknappen,jij schrijft dat je niet in de rolstoel past............ik heb van de week gezien ( op tv) dat oa het RIjnstate en andere ziekenhuizen bezig zijn met dat soort spullen aan te schaffen en subsidie te krijgen hiervoor,want er komen steeds meer mensen voor dergelijke operaties meer sommige mensen passen niet eens op de operatie tafel of in de bedden die op de afdeling staan.
DUs een hele goede ontwikkeling weer in ons kikkerlandje,vind ik zelf!!

Hou je taai ,en neem je tijd hoor XXXXXX
Sinds 07/09/07 officieel een maagbander!

spooky

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: juli 20, 2007, 08:46:56 »
Hoi mamasam

Het knullige was dat de rolstoelen op de afdeling chirurgie gewoon kleiner zijn dan je
beneden uit de hal kunt halen
Ze hadden er 2 die ene daarvan miste een zijkant
ik zat dus op het wiel
Nu ben ik de smalste niet op de kont , maar ik weer zeker dat er nog wil dikkere mensen geopereerd worden
Het is gewoon geel genant en zeker voor een afdeling waar wekelijks heel wat mensen een sleeve , magband of DS krijgen

groetjes Spooky

27 maart 2002 maagband , na veel ellende verwijderd op 3-11-2005 en sleeve gekregen in Leeuwarden.6 juli 2007 mijn DS gekregen bij dokter Reijnen in Emmen

mamasan

• Hero Member
  • sterker door strijd !!!
« Reactie #4 Gepost op: juli 20, 2007, 08:56:59 »
Ja dat moest niet kunnen he,dat ben ik helemaal met je eens.
Genant toch ? ik zou me ook zwaar K..(piep) voelen,ik heb het weleens op een terrasje als daar van die smalle rot stoeltjes staan en je zit inneens klem,bah bah en nog eens bah!!
Je schaamt je rot dan....................hebben jullie dat ook ???
Sinds 07/09/07 officieel een maagbander!

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #5 Gepost op: juli 20, 2007, 10:02:15 »
Hoi Anneke bedankt voor je uitgebreide verslag je hebt weer genoeg mee gemaakt.
Meis nu ga je kilo's knallen en ik gun het je zoooooooooooo
Een hele dikke mega kus Anita
Maagband gekregen op 27 november 2001 in uz gent
Nieuwe band op 3 maart 2008!!!!! in de honte terneuzen

spooky

• Sr. Member
« Reactie #6 Gepost op: juli 24, 2007, 09:04:19 »
gisteren voor controle geweest
ben sinds 6 juli 12,5 kilo afgevallen
hij was daar erg tevreden over
over dat brandende gevoel in mijn keel deed die lacherig
hij zei ik weet toch niet wat dat is
ga maar vaster voedsel nemen en kijken hoe het dan gaat
ik moest 8 buisjes bloed geven op het lab
dit is om de beginwaardes in kaart te hebben
over 3 maanden terug komen en dan kijken wat het verschil is in mijn bloed
een week voor ik heen ga mag ik in het dorp 8 buisjes bloed laten prikken
mijn taille en heupen werden gemeten en de kledingmaat werd opgeschreven
Dat vind ik wel goed dat ze dat ook bijhouden
Kan een goede motivatie zijn als je niet in kiloos afvalt en je zit de cm wel minder worden

groetjes Spooky

smiley

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: juli 24, 2007, 09:44:10 »
heerlijk voor je spooky, vind het echt super voor je!
ga lekker zo verder meid. ik ben trots op je
2e band door dr. cardon in terneuzen en die werkt!
-40kl  val weer af omdat ik er niet de hele dag mee bezig ben.

Ria

• ben nu officieel een sleever!!!!
  • Hero Member
  • live the life!!!!
« Reactie #8 Gepost op: juli 24, 2007, 04:11:32 »
Die Anneke!!!

Ze gaat lekkerrrrrr!!!! ;D ;D ;D

Had je niet verwacht he muts?? Over een maandje of twee driie, moet jij eens opletten!!
ben trots op dich!!  :-* :-* :-*

Ja dat meten doen ze dus sinds kort, omdat er vaak is gebleken dat de mensen toch wel smaller worden, maar vaak niet lichter. Bij mij deden ze het ook de laatste keer dat ik daar was, hihihi ik zei nou da's lekker dan, moet ik nu nog smaller worden, anders geen verschil voor mij waar te nemen straks  :'Hadden ze niet even iets eerder kunnen beginnen met dat meten ? ? verdikkie, ik heb ook altijd pech  :P

dikke kus en knuffel scheet, en tot snel!!!  :-* :-* :-*(

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #9 Gepost op: juli 24, 2007, 11:11:57 »
Jeetje spooky je kilo's vliegen eraf,ohhhhhhh wat een heerlijk gevoel.
Zie je wel je gaat en goed ook.
Een hele dikke knuffel Anita
Maagband gekregen op 27 november 2001 in uz gent
Nieuwe band op 3 maart 2008!!!!! in de honte terneuzen

muisje

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: juli 25, 2007, 09:39:53 »
Jongens toch weer iemand die zo goed gaat, we zullen die slanke dennen eens een poepertje laten ruiken he?
Ga zo door meid, toi toi toi

knuffel van Nance

smuller

• Full Member
  • dit ben ik in mei 2007
« Reactie #11 Gepost op: juli 28, 2007, 07:43:32 »
hey Spooky,

Wat heb je dat zo mooi verteld joh, inderdaad net wat Ria zegt, alsof we er zelf bij waren :)
Je paste niet in de rolstoel zei je, nou de volgende keer dat je op controle moet dan past er zelfs nog iemand naast je in de rolstoel :)
11 kilo kwijt in 2 weken tijd dat is niet niks, logisch dat je je zo slap voelt en je moet natuurlijk nog genezen.
Ik heb 3,5 jaar geleden een keizersnee gehad en ik heb echt 2 maanden met een gebogen rug gelopen zo'n pijn had ik aan mijn wond.
Nu nog voel ik mijn buik tintelen als ik er met een vinger over strijk, moet je nagaan 3,5 jaar verder en nog voelt het raar aan.
Een operatie is niet niks, dat weet je zelf ook heel goed, dus doe maar rustig aan, werken kan je later altijd nog.

Liefs
Smuller

spooky

• Sr. Member
« Reactie #12 Gepost op: augustus 21, 2007, 06:33:02 »
JIPPIE...........................
Spooky weegt onder de 130
Ik ben zo blij zo blij .........................
weer een mijpaal
eerst onder de 140
nu onder de 130
Zal het dan toch goed gaan komen met mij ????????????????????????
Dit geeft de burger weer moed
Stond 1.5 week stil en dan ga je toch stiekum twijfelen

groetjes Spooky

bigmama

• Hero Member
  • sleever sinds 21-05-2007
« Reactie #13 Gepost op: augustus 22, 2007, 09:47:58 »
Gaat lekker Spooky! op naar de 119,9!

Je operatieverslag  was zeer herkenbaar. Ik heb dan wel geen Ds maar een sleeve, maar ook in hetzelfde ziekenhuis en bij dezelfde chirurg.
Paste je die steunkousen wel? Ik kreeg ze tot net over m'n knieen. Moest jij zo ook nog tot 6 weken na je operatie dragen?
Ik eigenlijk wel, maar toen ik naar huis mocht heb ik ze mooi in het ziekenhuis achtergelaten!
Moest je erg lang wachten op de uitslag van je slikfoto? Ik wel! Ik kreeg de slikfoto om 09.00 uur en pas tegen 14.00 uur kreeg ik de uitslag, vond ik wel erg lang! Ik heb het trouwens ook nog even tegen Reijnen gezegd toen ik voor controle bij hem was.

Beste Spooky, succes met je verdere afvalrace, je kunt het!

Dikke knuffel van bigmama  ;)

spooky

• Sr. Member
« Reactie #14 Gepost op: augustus 23, 2007, 08:30:39 »
Hoi Big mama

De kousen pasten mij wel
heb ze thuis nooit gedragen
vind het zo'n onzin om die dingen aan te doen terwijl je
lopend pati

Pagina's: 1 2 »   Omhoog
« vorige volgende »