Nou hier komt die dan mijn opnameverslag
6 juli waren we om 7.10 in het ziekenhuis , ik moest er om 7.30 zijn.Maarja als je 65km rijden moet dan vertrek je op tijd.Om 7.40 werd ik meegenomen door een zuster , ik mocht me in 1 van de omkleedhokjes in operatiehemd steken en in een bed gaan liggen.Daar lagen jaja comprimentkousen voor me klaar , die moest ik aan , zitten tot halverwege je bovenbenen.Was zeer verbaast over deze kousen want ik kreeg ook meteen een heparineprik in mijn been ( bloedverdunner ) dus vond de kousen nogal ouderwets maar ok , Spooky is een brave meid en houd zich wel aan de regels.Ik kreeg een dormicum ( ontspanner ) en 2 paracetamols alvast tegen de pijn.Om 8 uur werd ik de OK ingereden en mocht ik op de operatietafel gaan liggen , ik kreeg 3 heerlijk warme moltons over en mijn infuus werd geprikt.ik vroeg aan de zuster hoelang de operatie ongeveer duren zou , nou werd me verteld de OK is tot 10 uur gereserveerd voor jou.Ik maakte nog een grapje van o en als jullie niet klaar zijn schuif je me dan met bed en al op het balkon of op de gang???Kreeg een kapje met zuurstof op de neus en de narcose ging in mijn infuus.Je voelt dan je arm stijf worden en toen dat halverwege mijn onderarm was draaiden mijn ogen weg
Om 15.30 werd ik na de afdeling gebracht , ik kan me tot dan niks herrinneren.
Door de narcose en morfinepomp zakte ik steeds weg.Mijn man kwam 's avonds langs en vertelde dat de OK tot 13.00 geduurd had.Door de complicaties die ik in Leeuwarden gehad heb tijdens mijn sleeve operatie ( maagperforatie en gaat onderin de maag ) had ik nu veel verklevingen bovenaan mijn maag en daarom had mijn operatie nu 3 uur langer geduurd.Ik had een maaghevel die via de neus in de maag zit , een drain in mijn buik , urinecatheter en een infuus.Van de vrijdag heb ik verder weinig vernomen.
7 juli
de hele nacht kwamen ze elk uur mijn bloeddruk en temperatuur meten , dus echt lekker doorslapen was er niet bij.Die maaghevel vond ik naar , want je gaat automatisch proberen om hem weg te slikken.Mijn keel ging er zeer van doen , maar goed doorbijten hij mag er pas maandag uit.Ik werd gewassen door een broeder , helaas voor hem was ik ook nog eens ongesteld maar het was een lieverd en ik voelde me compleet op mijn gemak bij hem.'s middags kwamen mijn moeder en vrienden op bezoek en lotje Ria met haar dochter.Ik geloof dat veel langs me heem gegaan is door de morfine.de anesthesie kwam langs en zei dat ik meer op de morfinepomp moest drukken ik kreeg maar een kwart van wat ik zou moeten hebben.Hij zei als je te lang wacht met drukken zit je achter de pijn aan en krijg je hem amper weg
Ik kreeg daarom een 10 mg morfine injectie in mijn been en moest beloven meer op de pijnpomp te drukken
8 juli
de blaascatheter werd verwijderd.Helaas kon ik niet zelf plassen.Met de blaasscan zagen ze dat ik meer dan 700 cc retentie had en omdat de po op bed en in de stoel niet lukte werd ik nog 2 x