Anders afslanken - De discussie > je eigen dagboek > dagboek > Topic: mijn dagboekje voor de operatie

Auteur Topic: mijn dagboekje voor de operatie  (gelezen 26085 keer)

lily

• Hero Member
  • ware schoonheid zit van binnen
Re: mijn dagboekje voor de operatie
« Reactie #90 Gepost op: mei 23, 2008, 03:12:51 »
vandaag gaat het eten weer iets beter het is wet dat als ik in de plaats van meer steedsminder op kan zal de dag van gister nog eeens in m'n dieet boekje zetten het drinken gaat ook niet zo heel lekke na 5 slokken zit ik knats vol is dit wel normaal het is net als het niet door stroomt  ???  maar even af kijken als het mandag nog niet gaat ga ik naar de huisarts
leef zing en geniet want je leeeft maar een keer

lily

• Hero Member
« Reactie #91 Gepost op: mei 25, 2008, 07:22:58 »
vandaag gaat het weer redelijk wel let koeien halen m'n enkel omgeslagen doet behoorlijk pijn word een beetje dik dus er wat kouds omgedaan
wat ik nu wel tegen vind vallen met dit warme wer is dat je de hele tijd dorst hebt en niet eens lekker door kunt klokken zo een twwee hupse kee weg dat glas water maar ja ook dat went groetjes ga met het pootje omhoog zitten :-[

lily

• Hero Member
« Reactie #92 Gepost op: mei 27, 2008, 11:34:14 »
het gaat alle maal weer goed nog wat pijn aan het pootje maar ja daar kom ik wel overheen straks wat boodschapjes gedaan nu even aan het tikken en tegelaik een soepje aan het eten foei ik weet het jemoet recht gaan zitten en op het eten conceterne maar het eet zo lekker achter de pc als je effe allleen thuis bent vandaar
verder is het hiet vies weer het regent wat dus de groetjes nu ga ik effe een tukje doen was om 5 uur op dan mag dat wel he

groetjes lily

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #93 Gepost op: mei 27, 2008, 01:18:05 »
ga jij maar lekker een tukkie doen!! ;) ;D :D

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

claatje

• Sr. Member
« Reactie #94 Gepost op: mei 27, 2008, 06:14:32 »
nou zeker weten mag jij een tukkie doen
mens wat ben je een vroege vogel
ik vind 7 uur altijd al vroeg hihihi
gaat goed zo met jou he ga zo door
 :P :-*Claatje

lily

• Hero Member
« Reactie #95 Gepost op: mei 28, 2008, 10:30:10 »
vandaag naar dieetiste geweest was tevreden over het afvallen ging wat te snel ook nooit goed dat had ze niet verwacht omdat mijn lichaam al gewend was aan weinig eten moet dus ook meer gaan eten en minimaal 500ml melkproduct per dag ook magik geen aardbeien meer op het brood moet ze maar als tussen doortje pakken bah vind dat net zo lekker maar blijkbaar krijg ik dan teweinig eiwtten binnen en breken de spieren af ooit van gehoord ??? ik niet en ook moet ik proberen meer vlees te eten en meer groenten en vaker tussen door wat pakken dus daar gaan we maar weer an werken net een broodje gezong meegenomen van de baker dat probeer ik in de loop van de middag dan maar op tekrijgen groetjes lily ;)

Ria

• ben nu officieel een sleever!!!!
  • Hero Member
  • live the life!!!!
« Reactie #96 Gepost op: mei 28, 2008, 11:10:01 »
Ja klopt meis, je moet echt die eiwitten eten want dat zijn de bouwstenen van je lijf en die zorgen voor transport en opbouw van spieren en energie. Heeeeeeeeeeel belangrijk dus!!!

Ik heb dit even voor je opgezocht en hoop dat je er iets aan hebt, hierin zitten dus allemaal veel eiwitten:

Melk en melkproducten
Melk kennen we in de volle, halfvolle en magere vorm. Er zijn zeer veel producten die op basis van melk worden gemaakt, zoals koffiemelk, allerlei nagerechten zoals vla, yoghurt, yoghurtdranken, Biogard,e puddingen en kwark. Ook in deze melkproducten zijn er variaties in mager, halfvol en vol. De melkproducten kunnen extra energierijk zijn doordat er suiker aan is toegevoegd. Voorbeeld: vlasoorten, bepaalde vruchtentoetjes en kant-en-klare puddingen.

Voor de lijner hebben de magere en halfvolle producten de voorkeur; bij gezoete producten moet er worden gekozen voor producten waarin zoetstof is gebruikt in plaats van suiker.

Roomproducten, zoals slagroom, zure room, of producten waarin room is verwerkt zoals roompuddingen, zijn zeer energierijk en kunnen dus beter niet worden gebruikt. Voor mensen die willen afvallen zijn dan de "magerder" varianten een goed alternatief, zoals slankroom en demi-crème fraîs.

Kaas
Ook kaas kennen we in magere en volvette vorm. Tegenwoordig zijn er ook kaasachtige producten in de handel waarin een deel van het vet is vervangen door onverzadigde vetten. Een afgeleid product is smeerkaas. Ook deze kennen we in magere en vette variaties.

Voor de mens met overgewicht verdienen de 20+ en de 30+ kazen de voorkeur. De buitenlandse kaassoorten zoals Brie zijn zeer rijk aan vet en mogen slechts bij uitzondering worden gebruikt.

Vlees en vleeswaren
Vaak wordt beweerd dat mager rundvlees magerder is dan mager varkensvlees. Dit is helaas niet juist. Wat vetgehalte betreft, doen ze niet voor elkaar onder.

Gevogelte
Kip en kalkoen zijn over het algemeen magere producten. Het vel van de kip is zeer vetrijk. Dit kan worden verwijderd.

Ei
Aangeraden wordt niet meer dan drie eieren per week te eten, in verband met het hoge cholesterolgehalte van eidooier. Gekookte eieren verdienen de voorkeur boven gebakken varianten.

Vis, schaal- en schelpdieren
Ook vis kennen we in vette, gemiddeld vette en magere soorten. Schaal- en schelpdieren zoals mosselen en garnalen zijn vetarm. Garnalen zijn cholesterolrijk en kunnen om die reden niet al te vaak worden gegeten.

Sojaproducten
Tahoe en tempé kunnen dienen als vleesvervanger. Tempé levert ongeveer evenveel energie als gemiddeld vet vlees. Tahoe is een product dat vrij weinig energie levert.

Snacks
Worstenbrood, saucijzenbroodje, broodje bal, broodje hamburger, rookworst, saté, frikandel, kroket e.d. bevatten allen eiwit, maar ook veel vet en zijn dus energierijk. Ze kunnen bij uitzondering gegeten worden door mensen die aan de lijn zijn.

Wist je trouwens dat als je goed je eiwitten eet, je dan ook af zult vallen? Goed he? Wist ik eerst ook niet hoor, maar omdat mijn gezin zo fanatiek sport leer ik hierover aldoor meer ;)

Succes meissie; je doet het toppie!!  :-* :-* :-*

lily

• Hero Member
« Reactie #97 Gepost op: mei 28, 2008, 12:34:55 »
bedankt ria

lily

• Hero Member
« Reactie #98 Gepost op: mei 29, 2008, 03:46:41 »
vandaag niet zo 'n lekker dagje veel proberen tedoen maar als ik teveel achter een in span is het net of ik de wereld in eens zie draaien en sta ik te hijgen als een paard maar op een gegeven moment wil je fewoon weer lekker werken de boel aan de kant
vandaag voor het eerst de stal aan geveegd de restanten voer vvoor de dieren geveegd was bekaf toen ik klaar was verder gestofd gezuigd en ramengelapt was echt tijd nu kan ik er weer in spiegelen nu dadelijk weer voor het eerst de koeien melken ben benieuwd hoe het gaat daarna nog voor het eten zorgen ja staat wel klaar maar moet nog afgemaakt worden zo dat was mijn dagje vandaag want daarna is het sloes lily

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #99 Gepost op: mei 29, 2008, 11:00:36 »
kijk je wel uit meid dat je je niet over de kop gaat!
je gaat weer veel te hard van stapel he!!!
je ben ook nog niet zo  lang geleden geholpen dus heb ook een beetje erg in je zelf
gr karin

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

lily

• Hero Member
« Reactie #100 Gepost op: mei 30, 2008, 08:52:07 »
ja ben wel moe vandaag van gister zo dadelijk wel weer zwemmen met het clubje wel gezelig daarna nog een bakje doen en dan langs de bakker heb zin in een broodje gezond denk dat ik dat eens haal kan het wel niet helemaal op maar man lief kan wel meer an een broodje op en anders straks nog een stuk of zo  verder vandaag was weg werken bah niks aan maar ja wat moet moet toch en nog twee kadootjes kopen voor de tweeling van de zus van 'n werder helft die zijn zondag jarig vandaar dus das mijn dag vANDAAG GROETJES LILY

lily

• Hero Member
« Reactie #101 Gepost op: juni 01, 2008, 11:55:58 »
hoi iedereen een fijnne dag vandaag met mij gaat alles vrij goed eten gaat prima vergeet het alleen af en toe omdat ik geen honger gevoel heb maar jaafvallen gaat ook goed vandaag had ik weer mijn eigen weeg dag en ja het is gelukt 89.8 het afvallen gaat welniet meer zo snel als de eerste weken maar ik ben er super blij mee nooit gedacht of gedromd onder de 90 tekomen

groetjes en een dikke knuffel van mij alle maal

lily

• Hero Member
« Reactie #102 Gepost op: juni 03, 2008, 04:42:35 »
ik voel mij steeds beter het is echt gewldig begin echt temerken dat er al flink wat vanaf is bukken en dat soort dingen gaat een stuk gemakkelijker en ik kan al weer een oude broek aan die nog op zolde lag hihihi eten gaat ook goed vraag mij alleen af wanneeer ik wer met salades enzo kan beginnen wie weet dat of is het gewoon een kwestie van uit proberen voor de rest kan ik eigenlijk alles goed eten groetjes ga weer melken nu oja campina is bij ons gewoon geweest dus nu geen melk over een uurtje wel weer lily

marijke

• Hero Member
  • Ik vecht tegen borstkanker.
« Reactie #103 Gepost op: juni 03, 2008, 04:59:44 »
Lekker is dat he, dat je weer een stuk makkelijker beweegt en zo...

volgens mij mag je gewoon salade eten hoor, zolang je maar rustig aan eet en goed kauwt,
"You'll never know how lucky you are until luck is taken away from you ..."

Juni 2001 maagband in Belgie
Oktober 2005 maagband verwijdert
Juli 2007 GBP in Leyenburg Den Haag
Maart 2009 een cyste weggehaald bij mijn maag

claatje

• Sr. Member
« Reactie #104 Gepost op: juni 03, 2008, 05:53:52 »
gaat perfect zoals het bij jou gaat
lekker hoor onder de 90
ja kan me wel voorstellen dat je veel makkelijker beweegd