Het is inmiddels 4 weken geleden dat ik m'n Gastric ByPass heb gekregen.
Ik vond het 4 zware weken. Eerst in het ziekenhuis. Daar vielen de eerste dagen erg tegen. En toen ik begon op te knappen kreeg ik door het ziekenhuisbed veel last van m'n rug. Daardoor (en doordat het allemaal wel ging) ben ik na precies 7 dagen naar huis gegaan. Daar gaat het nu langzaam maar zeker wel vooruit. Ik ben een paar keer even naar vrienden geweest, gewoon lekker zitten en uit m'n hokkie weg. Ik kom thuis tot weinig. Wil wel gaan wandelen, maar ben nog erg zwak en moe,dus het komt er niet van. Wel al een paar keer kleine boodschapjes gaan doen (woon boven de winkels).
Gister voor de eerste keer op m'n balkon gezeten. Dat was lekker.
Afgelopen zaterdag een rotdag gehad. Ik zat er absoluut doorheen. Maar ja, dan gaat het de dag erna meestal wel weer beter.
Ik heb veel last van koude handen en voeten. Ik krijg ze bijna niet warm. M'n onderbenen doen zeer. Waarom weet ik ook niet. Maar het doet al zeer als ik het een beetje insmeer (of laat insmeren).
Het eten en drinken gaat nog steeds matig tot slecht, al heb ik voor mijn idee het gister redelijk gedaan. Zaterdag heb ik helemaal bijna niets op. Ik kom nog niet aan de richtlijnen die het NOK heeft meegegeven. Maar ik doe m'n best. Maar er past nog bijna niets in hoor. En het smaakt nog steeds niet, vieze smaak in m'n mond. En veelal vieze geuren ruiken.
Verder gaat het met de wond redelijk. De plekken waar het echt open was, zijn langzaam dicht aan het gaan. Dus dat gaat ook vooruit. Ik denk dat ze over een week alledrie wel dicht zijn. Ik hoop het maar.
Vanmorgen zag ik op de weegschaal dat de eerste 12 kg eraf zijn. Da's wel snel, in 4 weken. Maar ja, ik eet natuurlijk ook bijna niets. M'n lijf moet dus wel van de reserves snoepen.
Afijn, dit is een beetje hoe het tot nu toe is gegaan en hoe het nu zo'n beetje gaat.
Gewoon lekker ff van me af tikken. En dan kunnen de lotjes die nog een GBP krijgen, een beetje lezen hoe het mij is vergaan.
Groetjes, José