Anders afslanken - De discussie > ALLES OVER DE OPERATIES. > De gastric bypass (gbp). > Topic: 4 weken na m'n GBP
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: 4 weken na m'n GBP  (gelezen 669 keer)

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
4 weken na m'n GBP
« Gepost op: mei 05, 2008, 11:12:07 »
Het is inmiddels 4 weken geleden dat ik m'n Gastric ByPass heb gekregen.
Ik vond het 4 zware weken. Eerst in het ziekenhuis. Daar vielen de eerste dagen erg tegen. En toen ik begon op te knappen kreeg ik door het ziekenhuisbed veel last van m'n rug. Daardoor (en doordat het allemaal wel ging) ben ik na precies 7 dagen naar huis gegaan. Daar gaat het nu langzaam maar zeker wel vooruit. Ik ben een paar keer even naar vrienden geweest, gewoon lekker zitten en uit m'n hokkie weg. Ik kom thuis tot weinig. Wil wel gaan wandelen, maar ben nog erg zwak en moe,dus het komt er niet van. Wel al een paar keer kleine boodschapjes gaan doen (woon boven de winkels).
Gister voor de eerste keer op m'n balkon gezeten. Dat was lekker.
Afgelopen zaterdag een rotdag gehad. Ik zat er absoluut doorheen. Maar ja, dan gaat het de dag erna meestal wel weer beter.
Ik heb veel last van koude handen en voeten. Ik krijg ze bijna niet warm. M'n onderbenen doen zeer. Waarom weet ik ook niet. Maar het doet al zeer als ik het een beetje insmeer (of laat insmeren).
Het eten en drinken gaat nog steeds matig tot slecht, al heb ik voor mijn idee het gister redelijk gedaan. Zaterdag heb ik helemaal bijna niets op. Ik kom nog niet aan de richtlijnen die het NOK heeft meegegeven. Maar ik doe m'n best. Maar er past nog bijna niets in hoor. En het smaakt nog steeds niet, vieze smaak in m'n mond. En veelal vieze geuren ruiken.
Verder gaat het met de wond redelijk. De plekken waar het echt open was, zijn langzaam dicht aan het gaan. Dus dat gaat ook vooruit. Ik denk dat ze over een week alledrie wel dicht zijn. Ik hoop het maar.
Vanmorgen zag ik op de weegschaal dat de eerste 12 kg eraf zijn. Da's wel snel, in 4 weken. Maar ja, ik eet natuurlijk ook bijna niets. M'n lijf moet dus wel van de reserves snoepen.

Afijn, dit is een beetje hoe het tot nu toe is gegaan en hoe het nu zo'n beetje gaat.
Gewoon lekker ff van me af tikken. En dan kunnen de lotjes die nog een GBP krijgen, een beetje lezen hoe het mij is vergaan.

Groetjes, José

07-04-2008 GBP, GHZ in Gouda, 50 kg afgevallen
11-03-2011 Buikwandcorrectie, GHZ Gouda, 5 kg vel/vet weggehaald

claudia

• Jr. Member
  • **
Re: 4 weken na m'n GBP
« Reactie #1 Gepost op: mei 05, 2008, 03:03:22 »
hai jose

vervelend dat je je na  4 weken nog zo rot voelt, maar 12 kilo eraf dat is wel weer helemaal super!
ik hoop dat je gauw van je klachten af raakt, ik herken er zelf geen 1.
beterschap gewenst!

groetjes claudia

Wennie

• Hero Member
  • Maagbandje sinds 29-07-08, 0cc in het bandje
« Reactie #2 Gepost op: mei 05, 2008, 03:42:45 »
Hey José,

4 weken alweer, dat gaat toch ook snel. Of ja voor mij lijkt het snel maar voor jou waren het vast lange weken. Vervelend dat je je nog zo voelt, ik hoop dat er snel verbetering in komt en je dan ook weer wat meer kunt doen voor jezelf. Maar in iedergeval de eerste 12 kg er al af, dus dat komt vast goed. Voor nu nog veel beterschap en dat je je maar snel beter voelt dan kun je lekker gaan genieten van dit heerlijke weertje  ;)

Liefs

vlindertje

• Hero Member
  • Maagbandje sinds 06-05-20008 gekregen in Dordrecht
« Reactie #3 Gepost op: mei 05, 2008, 07:05:56 »
Lieve José.

12 Kilo is een hoop in 4 weken tijd
Geniet van het mooie weer de komende week en doe het rustig aan.
Ik hoop voor jou dat jij je langzaamaan steeds wat beterder gaat voelen en dat je wonden snel genezen.
Sterkte en het kaarsje brand voor jou.

Dikke knuffel

Maagbandje sinds 06-05-2008, gekregen in Dordrecht bij Dr. Hesp.
Bandje is nog steeds leeg.

lily

• Hero Member
  • ware schoonheid zit van binnen
« Reactie #4 Gepost op: mei 05, 2008, 08:43:23 »
maar die kio's ben je toch mooi kwijt
maar volgens mij zit daar het verschil tussen de kijk en de gewonne operatie
als ik kijk ik ben bijnna okpgeknapt soms nog wat moe dan slaap ik een half uurtje of zo maar wandelen en fietsen gaat goed wel tussen door een pitstop maken effe uit puffen en dan weer verder eten gaat ook steed beter
jose ik hoop voor jouw dat het ook snel wat beter gaat
denk wel ooit aan je maar het komt goed heus er zijn ergere dingen moet je maar denken en het is voor een goed doel groetjes lily
leef zing en geniet want je leeeft maar een keer

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #5 Gepost op: mei 07, 2008, 08:30:31 »
Gister en vandaag gaat het weer een stuk minder.
Gister nog wel naar de pedicure geweest.
Een vriend bracht mij met z'n auto, maar hij reed wat schielijk, omdat ie eigenlijk te laat bij mij was. En tijdens het rijden kreeg ik last van m'n maag. En wat misselijk.
TOen ik thuis kwam werd dat erger. Ik heb ook nog maar amper gegeten, vooral gelegen en wel aardig wat gedronken. Savonds nam ik een hapje banaan (je probeert toch iets) en toen werd ik misselijk. Maar ja, als er niets in zit, dan komt er niets. Maar ik bleef allemaal slijm opgeven. Bah. Maar ik bleef wat last van m'n maag houden. Wel goed geslapen, maar nu weer wakker geworden met last van m'n maag.
Ik moest gelijk overgeven, al kwam er niets uit m'n maag. Alleen wat slijm opgegeven. Nu probeer ik het met een glas drinkontbijt. Hopen dat dat gaat.
Maar kortom, het zijn weer even wat mindere dagen voor mij. Ik kom tot niets, behalve hangen. En lezen lukt gelukkig wel.
Nou, vraag me af of andere GBP dit herkennen???
Groetjes, José

07-04-2008 GBP, GHZ in Gouda, 50 kg afgevallen
11-03-2011 Buikwandcorrectie, GHZ Gouda, 5 kg vel/vet weggehaald

lily

• Hero Member
  • ware schoonheid zit van binnen
« Reactie #6 Gepost op: mei 07, 2008, 11:53:53 »
nee ik herken dit niet bij mij gaat het eten juist echt heel goed wat ik ook probeer het gaat tot nu toe alle maal wel niet veel maar het gaat en het smaakt ook lekker wil morgen pasta proberen als dat gaat dus dat is nog spannend maar als ik jouw was zou ik m'n chirurg eens raad plegen gewoon even bellen mischien weet hij wat je er aan kunt doen mischien een pilletje om de maag tot rust telaten komen of zo want je moet wel wat kunnen eten ander houdt je het niet llang vol wel doen he'

groetjes lily veel sterkte er mee
leef zing en geniet want je leeeft maar een keer

claudia

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: mei 07, 2008, 06:24:09 »
hoi jose

ik kan bijna alles eten zonder problemen , en ik vind zelfs dat ik soms wel veel kan eten, niet in verhouding natuurlijk van voor de gbp, maar in ieder geval meer dan ik van te voren bedacht had.

dus ik herken het niet.

groetjes claudia

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #8 Gepost op: mei 07, 2008, 07:41:34 »
hey jose
ik moet zegen dat ik nu alleen last heb met het drinken ik krijg het niet voor elkaar
om 1 liter weg te krijgen, het val bij mij als een blok op mn maag, en drink ik iets warms
dat gaat weer wel goed, ook het eten van warme dingen gaat ook goed,tot nu toe dan he!!
zou anders gewoon is naar je dokter bellen, en dat ze is gaan kijken wat er bij jou aan de hand is
want wat ik nu hoor zijn geen goede dingen, ik herken zo veel wat iemand hier  ook heeft mee gemaakt, niet
dat jij  het zelfde heb als haar, maar ook al die dingen, ze kon ook niet eten en drinken, wil je niet bang
maken maar zou toch kontact zoeken met je dokter,beter voor niks dan dat het fout is lijk mij!!!
doe het jose!!

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam
Pagina's: 1   Omhoog
« vorige volgende »