Anders afslanken - De discussie > je eigen dagboek > dagboek > Topic: How's life? bij José na GBP 7-4-08

Auteur Topic: How's life? bij José na GBP 7-4-08  (gelezen 17059 keer)

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
Re: How's life? bij José na GBP 7-4-08
« Reactie #30 Gepost op: mei 23, 2008, 11:01:38 »
Lily, aub geen voorbeelden meer wat werkt qua eten. :P
Ik wordt al misselijk als ik het lees.  :-\ Jakkie bah. En al helemaal geen vis. Jugh.  :-X
Voor nu blijf ik gewoon bij vloeibaar en wat crackertjes en rijstwafels enzo.
En over een tijdje komt er wel weer een moment dat ik naar iets anders ga verlangen en dan neem ik het wel.

Manon, goed advies.  ;D Ik doe wat ik kan. En ik probeer af en toe wat en dan merk ik wel hoe het valt. En vanmiddag nog om half 4 telefonisch overleg met de dietiste van het NOK. Ik kan haar ook m'n lijst nog mailen van wat ik eet. Dat heb ik sinds 2 1/2 week bijbehouden. En dan hoor ik het wel. Ze zal wel adviseren dat ik meer moet gaan eten. Maar wat niet gaat, gaat niet. Tis mijn lijf.  ;D ::)

Karin, het gaat vast goed komen. Zo niet morgen, dan volgende week wel. ;D

Verder heb ik vooralsnog niets gedaan vandaag.  :-[  Oh ja, de vuilniszak beneden gezet. En verder lekker tv gekeken, had nog van alles op de DVD recorder staan. Maar nu ga ik snel douchen, eten en boodschappen doen.

Grtz, José

07-04-2008 GBP, GHZ in Gouda, 50 kg afgevallen
11-03-2011 Buikwandcorrectie, GHZ Gouda, 5 kg vel/vet weggehaald

lily

• Hero Member
  • ware schoonheid zit van binnen
« Reactie #31 Gepost op: mei 23, 2008, 11:25:20 »
sorry hoor was goed bedoeld :'(
leef zing en geniet want je leeeft maar een keer

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #32 Gepost op: mei 23, 2008, 01:04:27 »
Weet ik toch. Niet huilen.
Maar ik zag het staan en er gingen allemaal alarmbellen rinkelen in m'n lijf.
Een wee gevoel en neiging tot.
Dat heb ik al als ik eten ruik, als ik het zie staan. En nu dus ook als ik het lees. Ligt dus vooral aan mij hoor en niet aan jou.
Keep smiling. ;D

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #33 Gepost op: mei 24, 2008, 10:44:44 »
Gisteravond ging het weer even wat minder. Ik probeerde een cup a soup, maar dat viel helemaal fout. Gelijk weer braakneigingen, last van m'n maag.
Maar dat was vanmorgen weer redelijk voorbij. Voel m'n maag nog steeds, lijkt ook nog wat rommelig te voelen van gister. Maar over het algemeen lijkt de pijn enzo wat af te nemen. Of ik raak eraan gewend.
Vanmorgen naar het zwembad gefietst en heerlijk gezwommen. Was echt lekker. Je kan in m'n badpak goed zien dat er 16 kg af is.
En het gaat nu weer wat makkelijker om te zwemmen. Ik ga zaterdags met een vriendin zwemmen en da's een goede motivatie hoor. En zij kon het ook goed merken. Zwemmen gaat wat makkelijker, lopen lijkt minder moeizaam. Dus positief allemaal.
Nu na het zwemmen wel wat last van m'n maag. Maar ja, misschien zijn het wel gewoon allemaal spieren.

Gister nog overleg met de dietiste gehad. Die was in elk geval tevreden over het drinken. Het eten niet natuurlijk. Dus weer veel tips gehad, toch proberen te avondeten, evt met soep (liefst zelfgemaakt). En later nog iets van een toetje. Als ik er al aan denk zit ik al voel.
Verder advies smorgens brinta (dat lust ik normaal nl wel) en dan elk uur toch proberen een hapje te eten, al is het maar een 1/4 rijstwafel. Nou, dat zie ik allemaal nog helemaal niet zitten. Maar ja, we zien wel hoe het loopt. Ze adviseerde ook knijpfruit van zonnatura. Dus die ben ik gaan halen en ik probeer nu de eerste. Kan niet echt zeggen dat het lekker is, maar ook niet uitermate vies. Dus we zien wel hoe het gaat lopen.

Verder rustig aan vandaag. ;D :D

lily

• Hero Member
« Reactie #34 Gepost op: mei 24, 2008, 10:50:42 »
sucses ermee en fijn dat het zwemmen je goed gaat ja in het water bewegen wij alle maal wat gemakkelijker denk ik omdatje je gewicht dan niet zelf hoeft te tillen maar ik moet zeggen dat ik m,n buik erna ook voel volgens mij zijn dat de spieren die dat niet meer gewend zijn ik probeer vandaag weer effe tegaan ze zeggen dat zwemmen goed is dat je dan mider hangend vel krjgt dus probeer ik het maar groetjes en een fijnne zaterdag doe je best lily

mamasan

• Hero Member
  • sterker door strijd !!!
« Reactie #35 Gepost op: mei 24, 2008, 11:42:19 »
Zorg maar goed voor jezelf hoor  :-*
Ik vind het hele rot voor je dat je steeds zo misselijk bent,ik vind het ook zo raar dat het zo verschilend is  per persoon he.
Maar ja meid,de tijd zal het leren,en het duurt bij jou wel heel lang,jammer is dat want zo kan ik me voorstellen dat je weleens denkt,wat heb ik gedaan??
Houd moed hoor !!
Dikke knuffel van mij XXXXX
Sinds 07/09/07 officieel een maagbander!

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #36 Gepost op: mei 24, 2008, 05:52:47 »
nou jose ik hoop dat het lukt om dat allemaal weg te krijgen,
wens je daar veel succes bij en ik hoop dat het allemaal binnen blijf
sterkte meis ik denk aan je hoor, gaat bij mij ook niet meer zo van een leie dakkie
knuf karin

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

Ria

• ben nu officieel een sleever!!!!
  • Hero Member
  • live the life!!!!
« Reactie #37 Gepost op: mei 24, 2008, 06:57:06 »
Heey meissie,

Die misselijkheid is echt vervelend he? Bah, ook dat herken ik helaas maar al te goed...
Gebruik jij al iets van nexium of zo? Bij mij hielp dit wel goed, en t zorgde ervoor dat ik iedere
dag tenminste ietsie binnen kreeg en kon houden......Ik weet natuurlijk niet of je dit al hebt geprobeerd,
maar maak desnoods een potje babyvoeding warm....Smaakt het niet dat pleur je dr wat kruiden in, maar dan krijg je tenminste wel je voedingstoffen binnen...... :P

Vaak is het nu ook zo dat als je al tegen het eten opziet je als vanzelf al misselijk bent....Probeer dus om rustig de tijd te nemen voor je hapje, en eet alleen...Het is niet leuk, maar ook dit is slechts tijdelijk, en na een poosje zul je merken dat het steeds beter gaat....Maar net als bij Karin moet ik jou hetzelfde zeggen: dit heeft tijd nodig, en doe het in kleine stapjes.

Heel veel sterkte en succes wijffie, het komt heus wel goed, t heeft enkel veel tijd nodig en vooral heel veel geduld....

liefs, en een dikke knuff  :-* :-* :-*

vlindertje

• Hero Member
  • Maagbandje sinds 06-05-20008 gekregen in Dordrecht
« Reactie #38 Gepost op: mei 26, 2008, 08:32:31 »
Hoi José.

Hoe is het nu met je?
Ben een paar dagen niet op dit forum geweest, maar heb wel vaak aan je gedacht.
En wat goed van je dat je bent wezen zwemmen.
De kilo`s vliegen eraf bij je.
Minder fijn is dat je nog steeds pijn heb en dat het eten en drinken ook niet lekker gaat.
Het zal heus wel goed komen, maar heb geduld.
Sterkte en een hele dikke knuffel van mij.

Maagbandje sinds 06-05-2008, gekregen in Dordrecht bij Dr. Hesp.
Bandje is nog steeds leeg.

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #39 Gepost op: mei 26, 2008, 09:06:02 »
Nou, over het algemeen een goede dag gister.
Ben voor de eerste keer weer even bij vrienden geweest. Een uurtje maar. En daarna zouden we met een groep met elkaar eten en overleggen over wat dingen. Ik ging ook mee, maar wilde met m'n eigen auto. Als ik dan moe was of het ging fout, dan kon ik gaan.
Jammer, startte m'n auto niet meer. Er was al gewaarschuwd dat de accu zwak was, toen ik 2 weken voor de operatie de kleine beurt liet doen. Dus ik was al voorzichtig. Maar op de heenweg deed ie het gewoon goed.
Afijn, dat los ik vandaag wel verder op. ANWB of zoiets. Garage bellen.
Maar toen zijn we dus met 1 auto gegaan. Aldaar ging het best goed. Iedereen had wat te eten meegebracht. Ik was wel zo slim geweest om zelf m'n drinken mee te nemen en wat eten voor mezelf. Ik ga niet proberen van al dat eten. Gelukkig werd ik niet misselijk van al die etensluchten. Dus ik heb wel heel klein schaaltje soep op. En toen m'n rijstewafel. En m'n knijpfruit. En toen ging het fout. Ws een combi van dingen. Te snel toch teveel gegeten, denk ik. Maar het ging eerst goed. En het was wel erg druk. Dat was ik ook niet meer gewend.
Dus ja hoor, daar ging ik. Ik voelde dat het fout ging. Last van m'n maag, ik werd afwezig, voelde me beroerd. TOen ik op het punt stond om een taxi te bellen of iemand te vragen me weg te brengen, zag Myrthe (een vriendin van me) dat het niet lekker ging en ze stelde al voor om me weg te brengen. Dus daar was ik erg dankbaar voor.
Dus thuis gelijk op bed gaan liggen. Ik ben niet echt misselijk geweest of zo, ook niet overgegeven. Maar heel veel last van m'n maag. En beroerd voelen. Dat trok na zo'n 2 uur wel aardig weg. Maar grote griebels, wat een gedoe ineens. Ik heb nu nog steeds weer last van m'n maag, net of je zo'n buikgriep hebt, zo'n gevoel in je maag.
Maar heb wel m'n rijstwafel op vanmorgen. Dus gewoon weer verdergaan.
Verder vandaag regelen dat m'n auto wordt opgehaald en een nieuwe accu krijgt.
Dus heb genoeg om me mee bezig te houden vandaag.
Grtz, José

vlindertje

• Hero Member
  • Maagbandje sinds 06-05-20008 gekregen in Dordrecht
« Reactie #40 Gepost op: mei 26, 2008, 09:30:14 »
he wat vervelend om te lezen dat je je gisteren weer beroerd voelde.
En lief van je vriendin dat ze je naar huis hebt gebracht.
Doe rustig aan en hoop voor je dat de pijn minder gaat worden.
Liefs Wilma

Maagbandje sinds 06-05-2008, gekregen in Dordrecht bij Dr. Hesp.
Bandje is nog steeds leeg.

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #41 Gepost op: mei 26, 2008, 11:01:58 »
wat jammer na zn leuke dag dat het dan weer fout gaat!!
nou op naar de nieuwe dag!!
ik weet jose ben een zeur mischien maar ik zou toch is aan de huisdokter vragen
of je niet even een paar maagtabletten mag, ik geloof vast dat je dan veel minder
last heb van je maag,
gewoon proberen, denk dat je huisarts er best mee instemt!!
gr karin

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

lily

• Hero Member
« Reactie #42 Gepost op: mei 26, 2008, 11:43:07 »
wat een pech zeg hoop dat het de volgede keerbeter gaat en hopen dat je auto weer kan starten doe maar lekker rustig aan groetjes lily

bigmama

• Hero Member
  • sleever sinds 21-05-2007
« Reactie #43 Gepost op: mei 26, 2008, 03:22:21 »
Goed van je dat je weer eens op stap bent gegaan, dat is toch goed voor de afleiding, ben je niet de hele tijd met je gedachten bij eten.
Wat natuurlijk jammer is, is dat het toch niet helemaal goed ging. Het blijft uitproberen hè?
Het gaat echt veranderen in de toekomst hoor, het verbaasd me af en toe nog steeds wat ik inmiddels weer kan eten zonder dat ik er last van krijg. Jou tijd komt ook, heus!!

Liefs Manon  :-*

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #44 Gepost op: mei 26, 2008, 04:37:21 »
Lieve mensen,
de auto doet het weer. De ANWB heeft em opgestart en de accu ook doorgemeten. En daar kwam uit wat ik al verwachtte. Accu vervangen. Maar ja, toen ie het eenmaal weer deed ben ik snel naar de garage gegaan, daar verwachtten ze me al. En 15 min later was ie weer startklaar en ik veel centen lichter. Maar ja, had het toch al in gecalculeerd. En had veel geld over deze maand, want aan eten geef ik het niet uit. Benzine gebruik ik nog amper. Dus ach.....
Verder nog veel last van m'n maag vandaag, dus vanmiddag even lekker gaan liggen. En wel "gewoon" gegeten vandaag hoor. Ik laat me maar niet teveel door de maagpijn tegenhouden. En het komt er niet uit en ik was ook niet misselijk verder.
Ik zal voor de zekerheid toch van de week een keer een maagtabletje vragen aan m'n arts. WIe weet helpt het. En je bent geen zeur hoor Karin. Kan het van jou wel hebben. ;D ;D ;D ;D

Nu ben ik wat shakerig. Nog niet zoveel gedronken vandaag, dus dat ben ik aan het inhalen. En m'n suiker is wat laag. Dus heb even 2 dropjes gegeten. Oeps. En die vielen wel goed. Raar he.
Maar nu gaat m'n suiker weer ff stijgen, dan voel ik me weer beter.
Door al dat gerommel met eten en insuline, gaat m'n suiker steeds verder dalen. Dus da's wel goed. Maar ik moet het wel in de gaten houden dat ik ineens in een hypo schiet. Maar ik overleg van de week wel even met de diabetesvpke.

Nou, ik ga lekker rommelen enzo. Bye bye.