Anders afslanken - De discussie > je eigen dagboek > dagboek > Topic: How's life? bij José na GBP 7-4-08

Auteur Topic: How's life? bij José na GBP 7-4-08  (gelezen 17059 keer)

lily

• Hero Member
  • ware schoonheid zit van binnen
Re: How's life? bij José na GBP 7-4-08
« Reactie #75 Gepost op: juni 02, 2008, 10:49:49 »
kun je ze niet aan de telefoon vragen dat doe ik ook als ik tweifel ps wil niet over eten beginnen maar mischien kun je ipv knijp fruit knorrve nemen in een flesje zit de helft van de dagelijkse behoefte aan groente en fruit en de suiker gehaltes zijn lager als bij knijp fruit groetjes en sta er op dat ze je vandaag nog helpt je kunt zo toch geen weken meer door gaan je moet toch eens wat binnen krijgen zodat je weer op krachten komt
groetjes lily
leef zing en geniet want je leeeft maar een keer

smiley

• Hero Member
« Reactie #76 Gepost op: juni 02, 2008, 11:49:49 »
nou jose, dit gaat niet goed zo,je word zo slap als een vaatdoek,
laat je nou niet afschepen, ik ben niet bekend met een gbp [dumpings en dergelijke]
maar luister aub naar linneke das een alras dumping ding!
              liefs en knuffie :-* :-* :-*
2e band door dr. cardon in terneuzen en die werkt!
-40kl  val weer af omdat ik er niet de hele dag mee bezig ben.

Linn

• Hero Member
« Reactie #77 Gepost op: juni 02, 2008, 11:54:44 »
wat vervelend dat je je zo naar voelt meis... doe het rustig aan.. en ik vind het heel goed van je dat je een afspraak hebt gemaakt bij de huisarts. Je voelt zelf al dat je op begint te raken, dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling!

sterkte meis!!!
dikke knuffel

claatje

• Sr. Member
« Reactie #78 Gepost op: juni 02, 2008, 11:56:32 »
heel vervelend dat het niet opschiet
goed dat je doorgepakt hebt en afspraak gemaakt hebt
ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen
sucses vanmiddag en laat je niet kisten
gr Claatje

Linn

• Hero Member
« Reactie #79 Gepost op: juni 02, 2008, 11:56:40 »
naast die gewone suikers in de koolhydraten heb je óók nog de vruchtensuikers
ik zou echt die knijpfruit laten staan... ook al neem je de helft die suikers krijg je binnen en je reageert er al zo heftig op.
sannie vh forum had ook vreselijk last van dumpings vh fruit

vraag aan je huisarts anders nutridrink oid voor iets extra bij te voeden zodat je niet helemaal uitgeput raakt!!!

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #80 Gepost op: juni 02, 2008, 11:57:01 »
Lily,
ik heb overlegd met het afspraken buro en op dit moment kan ik alleen aan assistent aan de telefoon krijgen. We waren het met elkaar eens dat dat niet praktisch is.
Ik heb zelf niet de gelegenheid genomen om vorige week donderdag contact op te nemen. En die 3 dagen kunnen er ook nog wel bij.
Ik ga vanmiddag naar de huisarts. En als die nodig vind dat er direct aktie nodig is, zal hij het zeker doen. Daarom had ik ook de huisarts al gebeld voor een afspraak.

Ik krijg die knorrvie niet weg. Heb een aantal pakken staan. Maar alleen de gedachte maakt me ziek. Die knijpfruit is redelijk te doen. Alhoewel ik em vandaag heb laten staan, vanwege m'n maagpijn. Moet nu ook weer iets gaan eten en zie ertegenop.

Maar ik ga dus eerst naar de huisarts. En donderdag naar de chirurg. En ik grijp echt wel in als ik echt vind dat het helemaal fout gaat. Vooralsnog is het gewoon balen, wat moedeloos dat het niet opschiet en geirriteeerd dat het zo lang duurt.
Ik let echt goed op mezelf.
Wel bedankt allemaal voor het meeleven en meelezen en alle tips.

Verder heb ik niet het idee dat het beroerd voelen alleen komt van dumpings. Denk dat ik die wel 2 keer heb gehad. Maar tussendoor blijf ik me ook rot voelen. En da's niet van dumping, maar die maagpijn. En die komt gewoon echt ergens anders van. Alleen weet ik nog niet waarvan. Dus vandaar dat ik dan weer naar de chirurg ga.

José

07-04-2008 GBP, GHZ in Gouda, 50 kg afgevallen
11-03-2011 Buikwandcorrectie, GHZ Gouda, 5 kg vel/vet weggehaald

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #81 Gepost op: juni 02, 2008, 11:58:01 »
Grote kans dat die nutridrink wel zal gaan starten.
Dat had de chirurg ook al gezegd 3 weken geleden als ik nog steeds zo slecht zou eten.
Ik wacht het af. En laat het nog even weten vanmiddag.

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #82 Gepost op: juni 02, 2008, 05:22:38 »
Nou, daar had ik dus weinig aan vanmiddag.
Ik ben voor alles doorgestuurd naar de chirurg. Overigens was het wel een heel eerlijke man hoor, die vervanger.
Hij was duidelijk, ik weet niets van maagverkleiningen, heb er eigenlijk nog nooit mee te maken gehad, dus ik kan je niet goed adviseren. Ik mocht van hem starten met nutridrink, ik moest het toch zelf kopen, want het wordt bijna niet meer vergoed.
Het knobbeltje: hij denkt dat het een talgkliertje oid is. Dus verzoek van hem aan de chirurg via mij om er naar te kijken, wat hij denkt dat het is.
Tja, en dat was het dus. Dus ik stel m'n vragen verder donderdag wel bij de chirurg.
Ik heb wel wat flesjes nutridrink gekocht. 6 om te starten. Hoewel die mw zei dat je 6-8 per dag moet drinken om aan volledige voeding te komen. Nou, ik ga eerst eens 2 per dag proberen over 4 momenten heen, omdat er best veel koolhydraten inzitten en ik geen behoefte heb om naast me rot te voelen, ook nog last van dumping te krijgen.
Tjonge jonge, wat een gedoe.
Ik heb wel van een vriendin aangeboden gekregen, als ik wil, om daar mee te komen eten. Soms is met mensen samen eten, makkelijker dan alleen. Ik heb het nog even afgeslagen, misschien van de week. Het maakt haar verder niet uit, het beetje dat ik eet, maakt voor hun geen verschil. En misschien scheelt het echt. Maar ja, ik krijg geen maagpijn van in m'n eentje moeten eten. Toch.  Dus ik kijk het nog even aan.

Bij het NOK was mijn dietiste er niet. Niet duidelijk gekregen wanneer ze wel komt. Dus gekeken voor overleg met een ander. Maar we hebben nu afgesproken dat ik eerst donderdag het gesprek met dr Swank afwacht en dan vrijdag weer bel om te kijken wat eruit is gekomen.

Kortom, donderdag hoop ik weer meer te weten.
Grtz, José

claatje

• Sr. Member
« Reactie #83 Gepost op: juni 02, 2008, 05:32:24 »
he jammer dat de huisarts niet meer voor je kon doen
dus maar weer dagen tellen tot donderdag
lijkt me ook gek dat als je samen eet het anders zou zijn
nou nog maar een paar daagjes en dan moet je er gewoon op staan dat de chirurg antwoorden heeft
zo niet dan moet hij ze maar opzoeken toch
doe maar lekker kalm aan laat de boel de boel en kijk donderdag maar weer verder toch
gr Claatje

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #84 Gepost op: juni 02, 2008, 05:33:30 »
jeetje meid het is nog al wat met jou, ik zou het toch nog is vragen of je maagbeschermers kan krijgen, kom die  maag
ook is tot rust, die tableten kunnen niks geen kwaad en maken een laagje om je maag heen zo dat je geen last krijg,
vraag het als je blieft, volgens mij scheeld dat ook een hoop en een hoop minder pijn aan je maag !!!
nou ik hoop dat je die drankjes binnen houd, en dat dat weer een beetje kracht weer geeft!!
sterkte meisie
karin

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #85 Gepost op: juni 03, 2008, 02:08:19 »
Nou, tis allemaal geen succes nummer vandaag.
Ik begin nu vandaag echt te merken dat m'n kracht afneemt. Ik was kapot na het douchen. Ik kan even niet lachen vandaag. Merk dat ik een beetje mismoedig met m'n hoofd in m'n armen hang. Ben dus ook maar weer gaan liggen.
Ik heb eind van de ochtend me geinstalleerd met een flesje nutri. Nou, het smaakt niet meer zo erg als vroeger. Maar daar is ook alles mee gezegd. Het ruikt alleen al zwaar.
Dus 2 slokjes genomen. Dat ging goed. Maar ineens viel het als een steen op m'n maag. Jakkie, wat erg. En toen begon het: last van dumping. Ik begin het te herkennen. Je naar voelen, hartkloppingen, geen zweten gelukkig. Maar ik ben dus gelijk gestopt met drinken verder. Dat schiet dus absoluut niet op. Nu weet ik het ook even niet meer.
En vanmiddag weer met water gestart, zelfs dat valt me zwaar. En toch maar een rijstwafel erbij gepakt.
Het mag van mij heel snel donderdag worden. Ik weet het niet meer zelf op te lossen.

lily

• Hero Member
  • ware schoonheid zit van binnen
« Reactie #86 Gepost op: juni 03, 2008, 02:35:52 »
ttrek morgen gewoon weer aan de bel niet bij geven jji kunt niet meer wachten tot donderdag straks krijg je nog wat echt gewoon bellen en de nood uitleggen en geen genoegen nemen met nee veel sterkte ik hoop dat ze gauw een oplossing vinden

dikke knuffel lily :-* :-* :-* :-* :-*
leef zing en geniet want je leeeft maar een keer

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #87 Gepost op: juni 03, 2008, 03:10:53 »
ik zou gewoon naar de eerste hulp gaan!! zo kan het toch niet langer!!
gewoon doen meis anders gewoon 112 bellen!!

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

marijke

• Hero Member
  • Ik vecht tegen borstkanker.
« Reactie #88 Gepost op: juni 03, 2008, 04:56:49 »
je moet inderdaad maar gewoon naar de eerste hulp gaan.
Als je straks wegraakt en je valt ergens tegenaan ben je nog verder van huis.

Dit kan niet normaal zijn, zo erg en zo lang mag je geen klachten houden hoor....
"You'll never know how lucky you are until luck is taken away from you ..."

Juni 2001 maagband in Belgie
Oktober 2005 maagband verwijdert
Juli 2007 GBP in Leyenburg Den Haag
Maart 2009 een cyste weggehaald bij mijn maag

claatje

• Sr. Member
« Reactie #89 Gepost op: juni 03, 2008, 05:39:15 »
ben het helemaal met de andere lotjes eens
das toch niet normaal zo
kom op meid laat je niet kisten