Het was ontzettend gaaf gisteravond.
Toen we er waren, konden we gelukkig gelijk doorlopen naar binnen, want het was wat fris en het regende een beetje.
Mooi plekje opgezocht. Ik wilde op een stoel zitten, maar Jaco wilde liefst wat hoger zodat je het beter kon overzien. We hadden een prachtig plekje met goed overzicht. Maar ja, je kon niet goed lekker achterover leunen, dus veel last van m'n ruggetje nu.
Maar de voorstelling was heeeeeeel erg gaaf.
Mooie liedjes, leuke liedjes, onbekende liedjes. Je merkt dat er veel mensen zitten die Paul pas van de laatste jaren kennen, want die kennen de liedjes uit zijn begin tijd niet.
Ze maken er een mooie show van samen, veel natuurlijk al uitgewerkt tevoren, zoals allerlei grappen en de lijnen naar de liedjes toe. Maar gelukkig natuurlijk ook improvisatie, op opmerkingen uit het publiek, het vallen van de DSB bank etc.
In de pauze kon je een vraag stellen op een papiertje en een aantal hebben ze beantwoord. Heel erg leuk.
Ze zijn van 20.15 tot 21.45 doorgegaan, toen pauze en toen van 22.15 weer tot 23.45, dus bij elkaar 3 uur. Best lang, maar heel erg gaaf. En Cor had een nieuwe cd gemaakt, dus die speelde daar ook wat van.
En aan het eind deed Paul een stukje Annie de Rooij met 4 onderwerpen uit het publiek improviseren.
Nou, zoals hij dat doet en dan die 4 onderwerpen aan elkaar plakt in een paar minuten............. fantastisch. Dan zie je weer wat een fantastisch improvisatietalent die man heeft.
Ja, het was heel erg genieten. Dat ik nu napijn heb in m'n rug is minder, maar ach, ook dat gaat wel weer over.
Ik kan het veel Paul de Leeuw fans zeker aanbevelen hoor. Je moet alleen niet denken dat je naar de tvshow gaat, want het is gewoon heel anders opgezet.
Ik heb Paul natuurlijk wel aardig gevolgd afgelopen jaren, ook op z'n hyves lees ik z'n blogs altijd. Dus sommiger verhalen ken ik dan ook al een beetje. Maar een absolute aanrader. Tis ook wel prijzig hoor.
Je krijgt in de pauze wel wat drinken en een koek of zakje chips, maar dan nog. Tegen de tijd dat wij ons drinken hadden zaten vele mensen alweer in de zaal. Maar dat mocht de pret niet drukken.
We waren rond 1 uur weer thuis.
En smiddags hebben we in Almere gewinkeld, een heel groot centrum. Wat me opviel is dat een heel aantal winkels er zeker 2 keer zit, zoals Blokker, Kruidvat, Etos. Heel apart om te zien.
En veel bekende zaken natuurlijk. Ik hoop altijd als ik in een vreemde stad winkel ook weer eens aparte winkeltjes tegen te komen. Daar was niet zo heel veel van jammer genoeg.
Zover mijn verhaal over gisteren.