Anders afslanken - De discussie > je eigen dagboek > dagboek > Topic: How's life? bij José na GBP 7-4-08

Auteur Topic: How's life? bij José na GBP 7-4-08  (gelezen 17059 keer)

lily

• Hero Member
  • ware schoonheid zit van binnen
Re: How's life? bij José na GBP 7-4-08
« Reactie #90 Gepost op: juni 04, 2008, 07:22:32 »
en jose hoe is het vandaag hopelijk gaat het weer wat beter en denk erom bellen voor dat ze je daar ergens vinden groetjes lily
leef zing en geniet want je leeeft maar een keer

claatje

• Sr. Member
« Reactie #91 Gepost op: juni 04, 2008, 09:30:07 »
hallo hoe gaat die vandaag
ff een update
gr Claatje

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #92 Gepost op: juni 04, 2008, 10:01:25 »
Blijf me naar en slap voelen. Maar ik red het zeker wel tot morgen hoor.
Alles wat ik eet of drink valt me zwaar op de maag. Maar ik zorg dat ik in elk geval 3 rijstwafels/crackers eet, voor zover mogelijk. En dat lukt, met moeite.

En nee, ik ben niet naar de spoed geweest oid. Als het nodig is, doe ik dat echt wel. Elke dagen zijn er vrienden die contact opnemen om te kijken of ik nog even eruit wil of zoiets en hoe het gaat. Het is vooral zo dat ik mezelf in de weg zit.
Morgen om kwart voor elf hoop ik weer meer te horen wat de dokter er nog aan kan doen. Maar het zal hem ws ook wel duidelijk zijn dat het zo niet verder kan. En mocht dat niet duidelijk zijn op dat moment, dan zal ik zorgen dat het duidelijk wordt. Ik denk dat hij nog wat onderzoeken gaat doen, weet niet welke. En ik ga voor bloed prikken om te kijken of er misschien toch ergens een ontsteking zit of zo. Ik ga dr Swank al m'n problemen voorleggen en in conclaaf wat nu te doen. En volgens mij staat ie daar wel open voor.

Verder zit ik wat op de bank, lig wat op bed, lees wat, kijk tv. Precies datgene wat je kunt doen met zo weinig energie. Vandaag kom ik nog wel door.
Morgen zie ik de arts.
Tot zover de update. Tnx voor jullie reakties en belangstelling voor mijn "welbevinden".
Doordat ik me zo rot voel, kom ik er niet elke keer aan toe om alles te lezen en te reageren. Dat komt later wel weer een keertje.
Liefs, José

07-04-2008 GBP, GHZ in Gouda, 50 kg afgevallen
11-03-2011 Buikwandcorrectie, GHZ Gouda, 5 kg vel/vet weggehaald

lily

• Hero Member
  • ware schoonheid zit van binnen
« Reactie #93 Gepost op: juni 04, 2008, 10:44:32 »
geeft niet en goed dat je in de gaten word gehouden doe maar rustig aan we horen morgen wel hoe het is gegaan o ik hoop zo dat ze een oplossing hebben
dikke knuffel lily ;)
leef zing en geniet want je leeeft maar een keer

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #94 Gepost op: juni 05, 2008, 08:52:13 »
Nou, vandaag lekker opgestaan. En na een paar minuten ging het weer fout. Maagpijn, neiging tot overgeven, samentrekken van m'n maag.
Toch maar wel gestart met m'n glas water en m'n rijstwafel. Dit ging ook wel goed hoor.
Maar anders heb ik straks helemaal geen kracht in m'n lijf om naar de chirurg te gaan.
Ik heb gedouched, dus nu moet ik weer even op krachten komen. Wat een tuttebel he.
En dan ga ik rond half elf op pad.
Dus later horen jullie meer.
Grtz, José

claatje

• Sr. Member
« Reactie #95 Gepost op: juni 05, 2008, 09:17:16 »
sucse zometeen en laat je niet afschepen he

bigmama

• Hero Member
  • sleever sinds 21-05-2007
« Reactie #96 Gepost op: juni 05, 2008, 09:50:42 »
Hey Jose,

Hoe is het gegaan bij de dokter? Vervelend dat je zo'n last van je maag hebt, kun je daar geen tabletten o.i.d. voor krijgen?

Groetjes Manon  ;)

smiley

• Hero Member
« Reactie #97 Gepost op: juni 05, 2008, 12:00:24 »
sterkte voor straks meid!
er moet nu echt actie komen voor je zo gaat het niet langer  :-*  :-*  :-*
2e band door dr. cardon in terneuzen en die werkt!
-40kl  val weer af omdat ik er niet de hele dag mee bezig ben.

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #98 Gepost op: juni 05, 2008, 12:13:04 »
Lieve mensen,
ik ben alweer een uurtje thuis, maar heb eerste even wat telefoontjes gepleegd.
Nou nou, ik was net een waterval in dat ziekenhuis. Ik bleef janken.
Eerst bij de vpke, die m'n gewicht kwam opnemen. 130 kg in het ziekenhuis (2 minder dan thuis), maar ik ben dus nu 20 kg kwijt in 8 weken en 3 dagen. En 8 kg sinds 3 weken geleden in het ziekenhuis. Dat is dus teveel. Ik zat al snel in tranen toen ze vroeg hoe het ging. Verteld dat ik niet of amper kan eten, veel last van maagpijn en dat ik mezelf echt voel verzwakken. Heerlijk zo'n luisterend oor.
Ook bij dr Swank zat ik gelijk in tranen. Ook aangegeven dat ik het niet meer weet. Misschien is het wel psychisch, dat ik niet meer durf te eten of zo. Hij had eerder het idee dat er nu wel gewoon ineens veel emoties boven kwamen door besef wat er is gebeurt en dat ik niet meer terug kan.
Nog verder gevraagd of ik niet kan eten door geen trek of door niet doorzakken. Nou, geen trek en geen behoefte en ook wat angst ws dat het weer fout kan gaan. Ook verteld dat ik nutri 1 keer heb geprobeerd en dat het als een steen valt. En dat ik met wat dingen last van dumping heb gehad. En dat ik omdat ik bang ben dat het niet goed gaat, ik me ook meer sociaal isoleer.
Hij heeft even na zitten denken en besloot toen dat het tijd is voor een gastroscopie. Ik had het een beetje verwacht, maar schrok toch wel. Dus gelijk gevraagd of het onder verdoving kan, omdat ik al begin te kaken enzo als ik m'n tanden poets. Dat kon, maar dan wilde hij me wel even opnemen. Of dat een groot bezwaar was. Als het moet, dan moet het, zei ik met tranen in m'n ogen. Maar ja, hij geeft me wel het gevoel dat ik heel serieus wordt genomen. Dus hij gaf aan dat hij me dus wil laten opnemen. Hij ging eerst kijken wanneer het allemaal mogelijk was, hij is het zelf gaan regelen met de interne.
Tussendoor kwam de vpke nog even bij me kijken en zitten en een praatje houden. Dat was erg prettig.
Toen hij weer terugkwam gaf hij aan dat ik morgen om 9 uur wordt opgenomen, om 11.15 de gastroscopie. Waarbij als blijft dat de doorgang te nauw is, er gelijk opgerekt (dillatatie) gedaan wordt.
En afhankelijk wat daaruit komt, beslist hij morgenmiddag of ik nog wat langer moet blijven voor een infuus, "met gepraktie sperciebonen", kortom met voedingsstoffen om wat aan te sterken. Want zo ging het ook niet goed. En 8 kg in 3 weken is veel te veel.  1 a evt 2 per week mag max.
Dus hij begrijpt ook wel dat ik me slap voel.
Hij wil dat ik ook op korte termijn ga stoppen met de vochtafdrijven, maar ja, die zit samen met de bloeddrukverlager in 1 tablet. Maar morgen dus even niet innemen. Hij is ook bang dat ik uitdroog. En dat wil ik natuurlijk ook liever niet.
En geruststellend, met die grote handen van em, schouderklopje geven: het komt allemaal wel goed, meisje. Ik vind het een fantastische vent.

Hij heeft ook nog even gekeken naar het knobbeltje in mijn borst. Hij dacht niet dat het iets was, hij denkt ook een talgkliertje. Hij wil over een tijdje een mammografie laten maken, maar eerst dit afmaken. Ik moet hem even helpen herinneren over een tijdje.

Maar ik voel me serieus genomen. En dat is heel belangrijk. Ik heb niet het gevoel dat ik zeurde.
Doordat hij al met van alles bezig was, heb ik niet meer om bloedafname gevraagd, maar grote kans dat dat morgen toch gebeurt. Ik wacht af. Maar ze gaan in elk geval bezig.
En al zie ik tegen de ziekenhuisopname op, ik ga ervoor. Want zelf kan ik het sowieso niet oplossen.
En hopelijk mag ik morgenmiddag al naar huis. Zo niet, dan is't niet anders. Maar dan is wel de kans aanwezig dat ik met niet meer zo rot en zwak voel.
Een vriendin brengt me morgen naar het ziekenhuis. HEb al gezegd dat ik geen bezoek hoef, ervanuitgaande dat ik gewoon weer naar huis toe ga. En als ik blijf, ik neem wel een boek mee. Komt goed.
Ik ga vanmiddag heel even naar die vriendin toe, om niet thuis in de zenuwen te zitten. Want ik ben nerveuzer dan voor de GBP zelf. En dan vanavond wat inpakken. En slapen en morgen weer vroeg op.

Dit was mijn  verhaal weer.
Groetjes, José

Linn

• Hero Member
« Reactie #99 Gepost op: juni 05, 2008, 12:50:49 »
he jose,

die gastoscopie en evt. dillatatie had ik ook al aan zien komen, ik heb er nu 5 gehad sinds december (ow klinkt wel erg positief, maar bij mij waren het door complicatie op complicatie, dus niet te vergelijken hoor! en zeker als je niet bij bent is het prima te doen. Misschien dat je erna wat last vh lucht hebt, maar je zult je stukken beter voelen als het achter de rug is.

fijn dat je serieus word genomen en dat je morgen al mag komen.. heel veel sterkte meis, gooi die tranen er maar uit.. je voelt je begrijpelijk gewoon hardstikke rot!!! lekker laten gaan.. dikke knuffel!!!!

claatje

• Sr. Member
« Reactie #100 Gepost op: juni 05, 2008, 12:59:10 »
oh jose wat fijn dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren
nu word er eens goed na gekeken
en lief van hem dat het zo snel kan
kan me heel goed voorstellen dat je een tranendal hebt
laat ze maar lekker lopen hoor geeft niks
ik wens je heel veel sucses morgen en als je nog iets langer blijven moet
geniet er dan van voor zover dat lukt laat de boel de boel
laat de zusters maar lopen voor je hihihi
 gr Claatje

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #101 Gepost op: juni 05, 2008, 03:33:50 »
Linn, had me ff gewaarschuwd. :D :D  Nee hoor. Die gastroscopie had ik zelf ook al aan zien komen. De dillatatie niet. Maar ja, als het daarna beter gaat.....
Maar dat valt dus wel mee?? Ik ben er heel heel heel erg nerveus voor. Maar ja, daarom had ik ook gelijk om verdoving gevraagd. En dat was geen enkel probleem. Maar al 5 keer. Tjee. ZOals je al schrijft bij jou door allerlei complicaties, dus niet te vergelijken. Dus doe ik dat ook maar niet. En bij jou is alles ook goed gekomen, terwijl je door een veel dieper dal bent gegaan, volgens mij.

Claatje, ik haat het om anderen voor me te laten lopen. Doe het liever zelf. Zoals de meesten hier ws. Maar ja, als't nodig is, blijf ik gewoon voor dat Turbo infuus. Tjonge wat zal ik dan aansterken. Ik kijk er haast naar uit. (nou lieg ik best wel een beetje hoor :D :D)

Ik ga er gewoon heen en ik zie wel hoe het gaat lopen. Zodra ik weer thuis ben, horen jullie meer. Als er morgenavond nog niets staat, weten jullie dat ik mocht blijven.
José

Linn

• Hero Member
« Reactie #102 Gepost op: juni 05, 2008, 04:00:30 »
ik heb ze telkens onder narcose/ roesje gekregen anders is het wel vervelend heb ik gehoord dat dillateren.

ik heb vd 5x maar 1 x echt flink napijn gehad maar dat kwam doordat de lucht zich in mn darmen had opgeslagen wat zorgde voor krampen nou dat duurde eventjes en thats it.

nou wilde vanmorgen een stukje tikken wb het dillateren, maar d8 dalijk maak ik je bang ofzo..

maar echt meis.. komt goed!!
dikke knuffel en slaap lekker met het roesje..

xxx

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #103 Gepost op: juni 05, 2008, 04:37:19 »
nou jose ik hoop dat het voor jou maar 1x hoeft dat oprekken, en wel fijn dat het ook gelijk
morgen al kan!!!
en dat infuus is mischien wel lekker dan knap je weer even goed op!!
nou heel veel sterkte en hopelijk weer tot morgen!!!
groetjes karin

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

smiley

• Hero Member
« Reactie #104 Gepost op: juni 05, 2008, 05:51:52 »
nou meid de kaarsjes branden morgen voor je!
snap best dat je er tegenop zie, maar aan alles komt een eind of niet dan.
dit moet gewoon ff gebeuren en gelukkig begrijp jij dat ook, veel sterkte morgen,
                            :-* :-* :-*
2e band door dr. cardon in terneuzen en die werkt!
-40kl  val weer af omdat ik er niet de hele dag mee bezig ben.