Hoi Hoi
Mij werd 4 weken voor de operatie van een Sleeve uitdrukkelijk gezegd te beginnen met een koolhydraatarm dieet.
Geen brood,beschuit of andere meelhoudende producten, geen suiker, geen zoetstoffen, vetarm,wel fruit zoals sinaasappels kiwi aarbeienen 3 per dag,wel watergroenten zoals prei, broccoli, bleekselderij of een soepje van een opkikkertje met 1 tartaar in balletjes en al deze groentes erin. Sla ,slabonen, bloemkool, broccoli komkommer, tomaatje.Stuk gegrilde kip, tartaar of gegrild mager vleesof vegetarische schijven of balletjes(heb ik veel gehad)Geen eieren, wel eiwit van ei.
Heb toen een eiwitpoeder gehaald( Weight Care of Modifast) dit per portie in de magere yoghurt met magere kwark gedaan, een heel bord vol als ontbijt en lunch met tussendoor het fruit en van Aldi de cappucino zonder suiker(lekker)beige pak.
Geregeld water drinken(geen frisdranken en zoetstof).
Multivitaminecapsule en Calcium, magnesium zink tabletten (hema ongezoet)heel belangrijk ,niet vergeten.
Het resultaat mocht er wezen.
Viel 6 kilo af in 4 weken en mijn lever was duidelijk geslonken. Had helemaal geen dikke maag meer.
Was gewoon plat.
Na de operatie werd mij gezegd dat ze er heel goed bij konden dat er veel ruimte was en alles was te overzien in mijn buik.
Heb de dag voor de operatie s,avond en s,middags nog yoghurt gehad met mijn eiwitpoeder erin had ik meegenomen daarheen.
Had geen last van ontlasting of volle darmen en voelde me heel fit al direct na de operatie, geen pijn en geen kwaaltjes niets.
Het is niet makkelijk maar als je zelf bij kunt dragen aan een goede operatie is dat het zeker waard.
Misschien dat iemand er wat aan heeft

groeten Christal