Anders afslanken - De discussie > Ditjes en datjes van Anders Afslanken. > Alles wat je vragen wil. > Topic: ervaringen Sleeve na langere tijd
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: ervaringen Sleeve na langere tijd  (gelezen 3285 keer)

christal

• Full Member
  • Durf te veranderen
ervaringen Sleeve na langere tijd
« Gepost op: juni 21, 2008, 07:05:01 »
Hoi Allemaal

Even een paar  vraagjes, hoe is het met de Sleevers na een ruime tijd. Hebben jullie nog dingen meegemaakt die de nieuwe Sleevers moeten Weten?
Hoe is het met het eetpatroon en met het hongergevoel. Zijn jullie genoeg afgevallen en hebben jullie geen moeite om zo te blijven?
Wat is beter  3 keer per dag eten met een tussendoortje of 6 tot 8 keer eten in kleine porties.

Er zijn nog wel enkelen onder ons met een ruimere Sleeve en de Sleeve van nu is strakker gemaakt
Ook zijn er mensen die er een DS bij hebben of een Mini gastric bypass.
Graag jullie ervaringen. groeten Christal :)
Sleeveoperatie 8 mei 2008
Totte MCL Leeuwarden

karin

• Hero Member
  • karin
Re: ervaringen Sleeve na langere tijd
« Reactie #1 Gepost op: juni 21, 2008, 11:20:22 »
ik kan je niet helpen daar bij  maar er zitten sleeve hier dus die zullen jou vast helpen
succes gr karin

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

lily

• Hero Member
  • ware schoonheid zit van binnen
« Reactie #2 Gepost op: juni 22, 2008, 07:14:58 »
toen ik mijn sleve had ag ik drie hoofd maaltijden en tussendoor wat fruit exta groentenenzo en als je die mee telt kom je wel aan 8 keer
leef zing en geniet want je leeeft maar een keer

Ria

• ben nu officieel een sleever!!!!
  • Hero Member
  • live the life!!!!
« Reactie #3 Gepost op: juni 22, 2008, 10:17:59 »
Ik ben nu bijna anderhalf jaar verder...

Ik eet nu de hele dag door...
Moet ook wel, anders blijft er niks van me over. Honger heb ik eigenlijk nooit meer gehad, heel af en toe wel sterke trek, maar na een of twee hapjes alweer verzadigd en het gevoel te hebben dat je prop en propvol zit.....
Ik eet echt alles wat niet mag, en da's nog altijd moeilijk te accepteren voor me, omdat ik juist mijn eetgedrag zo graag wilde veranderen  :-X
Ik blijf onder mijn gewicht zitten en dat mag er dan goed uitzien, maar t voelt niet goed....

Heb er geen spijt van hoor, dat absoluut niet, maar eerlijk is eerlijk;
had het me heel anders voorgesteld.....

:-* :-* :-*

christal

• Full Member
  • Durf te veranderen
« Reactie #4 Gepost op: juni 22, 2008, 12:23:38 »
Hoi Ria

Bedankt voor je berichtje :)

Wat had je anders voorgesteld?
Lust je geen gezond eten?
Gelukkig kom je er niet door aan en kan je toch nog lekkere hapjes eten waar je niet voor gestraft wordt.
Voel je je niet goed of valt het je tegen dat je kleine beetjes kunt eten?
doei doei Greet
Totte MCL Leeuwarden

christal

• Full Member
  • Durf te veranderen
« Reactie #5 Gepost op: juni 22, 2008, 12:25:48 »
Hoi Vogelvrij

Denk ook zelf dat dit wel het gezondste is maar ik wil alleen geen druk op mijn maag zetten daar ben ik altijd een beetje huiverig voor.
groeten Christal
Totte MCL Leeuwarden

lily

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: juni 22, 2008, 01:56:54 »
niet over eten hoor je bent ook nog maar net geholpen het eertse half jaar ad ik ook de hele dag steeds een beetje

bigmama

• Hero Member
  • sleever sinds 21-05-2007
« Reactie #7 Gepost op: juni 22, 2008, 02:09:19 »
Hoi Christal,

Het is voor mij nu 13 maanden geleden dat ik mijn sleeve kreeg. Ik heb er absoluut geen spijt van, het is een goed hulpmiddel om af te vallen. Vind het daarom soms ook moeilijk om trots te zijn op het behaalde resultaat, omdat ik het gevoel heb dat ik het niet zelf heb gedaan, snap je?
Net als Ria, hoopte ik ook mijn eetpatroon te wijzigen. In het begin kun je zo weinig eten, dus zorgde ik er wel voor dat ik de goeie dingen binnen kreeg. Later begon daar de klad in te komen. En eerlijk gezegd doe ik er nu helemaal mijn best niet meer voor om gezond te eten, want dan ook te merken is met het afvallen...
Binnenkort krijg ik een slikfoto omdat de chirurg wil zien hoe groot mijn maag nu weer is geworden. Daar schrok ik eigenlijk best wel van, straks is mijn maag weer veel te groot geworden....
De laatste tijd heb ik ook bijna de hele dag door trek in van alles en nog wat, dit verontrust me toch wel een beetje. Maar ik durf er nog niet mee naar de dokter, toch bang dat ik op mijn kop krijg of zo...
Ondanks dat ik dus heel veel verkeerde dingen binnen krijg, val ik nog steeds (heel langzaam) af. (Gelukkig!!!)

Liefs Manon  ;)

lily

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: juni 22, 2008, 02:49:15 »
zolang je maar  afvalt  toch ;)

christal

• Full Member
  • Durf te veranderen
« Reactie #9 Gepost op: juni 22, 2008, 02:54:33 »
Hoi Vogelvrij

Ik blijf ook kleine beetjes eten en ik ben ook zo blij met mijn Sleeve.

Hoi Manon
Zelf ben ik koolhydraatverslaafd en dat betekent dat als ik brood suiker e.d eet ik vreetwoedes krijg. houd ik het merendeels bij eiwitten dan heb ik toaal geen honger.
Ook als ik volkorenbrood eet heb ik dat , dus ook met gezonde zetmelen.
Misschien dat jij dat ook hebt, want je krijgt dan gewoon meer honger doordat je die slechte kh. eet.

Op een ander forum las ik dat als je de Sleeve krijgt die hongerreceptoren weggehaald zijn maar het lichaam ergens  probeert dat hormoon Grehline wat het hongergevoel activeert weer aan te maken.
Ze kunnen in een bloedonderzoek zien of dat hormoon er weer in zit.
Dat kan ook hongergevoelens veroorzaken.
Misschien dat je Sleeve helemaal niet opgerekt is maar dat die slechte kh. voor de trek zorgen.In ieder geval goed dat de dokter een foto maakt en je hoeft je absoluut niet te schamen dat je daar mee zit ,ik denk dat het juist goed is dat je heel duidelijk bent naar je dokter want die weet dan tenminste hoe het in elkaar kan zitten.
groetjes Christal
Kan je niet proberen om te schakelen naar meer eiwit?
Totte MCL Leeuwarden

bigmama

• Hero Member
  • sleever sinds 21-05-2007
« Reactie #10 Gepost op: juni 22, 2008, 08:39:18 »
Interessant dat van dat hormoon wist ik niet!
Kan jij me adviseren wat ik dan het beste kan eten (eiwitrijk)?
Waar ik de laatste tijd ook last van heb, is dat ik na het eten last krijg van zuurbranden. Als ik dan een kopje cafechoco (koffiepads) drink gaat het weer over. Geen idee waar dit ineens vandaan komt, ik had er eerder geen last van.

Ik vind brood eten trouwens nog steeds lastig, alhoewel het er wel aan ligt wat voor brood het is. Tarwebrood heb ik meer moeite mee dan bijv. maisbrood. Hebben jullie dat ook?

De verwijsbrief voor de slikfoto heb ik al in huis, over anderhalve week heb ik vakantie, dan zal ik proberen een afspraak te maken.

christal

• Full Member
  • Durf te veranderen
« Reactie #11 Gepost op: juni 22, 2008, 09:02:06 »
Hoi Bigmama

Niet te lang wachten met zuurbranden anders wordt het erger en beschadig je je maag en slokdarm van binnen, heb van mijn huisarts Opremazol gekregen voor 14 dagen en dat heeft goed geholpen, heb nu geen last meer.Dit is ook een veilig middel voor Sleevers.

Kreeg het voornamelijk door sinaasappelsap en iets wat vetter was en ook van een boterham met leverworst.

Ik eet nu craquottes volkoren en meergranen en dat bevalt zeer goed.
Als ik een volkoren broodje eet doe ik er wel halvarine op , een plakje gewone jonge kaas en een paar plakjes tomaat.
De korstjes haal ik er altijd af.Met korstjes krijg ik last.

Craquottes hebben weinig kh. die besmeer ik met leverpastei, kalkoenfilet,haring of forelfilet van Aldi, smeerkaas, Amercain filet(lekker)jam van de gezondheidswinkel
Ik eet meer kwark en yoghurt, plakjes kalkoenfilet met Slankie smeerkaas erin. of ham met smeerkaas.
Ook drink ik Latte macciato van Alpro soya heel lekker, koud of warm en Soya vanillevla, misschien kan je hier wat mee.

Kipfilet met een kaassausje uit een pakje.Geruld gehakt met lekker warm sausje met wokgroenten, sausijsje met het vel eraf.

Wat ik ook heel goed verdraag is Lasagnesaus van Honig met geruld gehakt erin en kleine stukjes paprika zo gemaakt en lekker!!!
Doe er dan geen spaghetti of zo bij dat scheelt kh. en je kan er dan meer van eten want de saus is dan half vloeibaar. Krijg dan ook helemaal geen last van zuurbranden, probeer het eens gewoon gehakt rullen paprikaatjes erdoor wokken en dan de Honig poeder erin met helft water helft melk, 1 pakje is voor 1 liter saus kunnen de anderen spagetti of zoiets erbij nemen, ben je zo klaar
heel veel succes en je voelt je misschien daarna een stuk beter ,
groeten Christal :)

p.s. hier nog een link over maagzuur en de uitleg ervan

http://www.maagzuur.nl/over_brandend_maagzuur
Totte MCL Leeuwarden

Ria

• ben nu officieel een sleever!!!!
  • Hero Member
  • live the life!!!!
« Reactie #12 Gepost op: juni 23, 2008, 09:11:34 »
Hoi Cristal,

Sorry dat ik nu pas reageer meissie... :-[

Ik moet nu echt veel snacks en dus foute dingen eten naast het gezonde eten dat ik doe, omdat ik anders enkel af blijf vallen.... ::)
Ik heb pas nog geprobeerd om ermee te kappen, maar helaas raak ik dan gelijk weer de pondjes kwijt die ik er dan aangesnackt heb...Eerlijk gezegd komen al die vette zoete en troepzooi onderhand mijn neus uit  :-X

Tis voor mij nu dus de omgekeerde wereld zeg maar;
eerst veel lijnen en dieten om vooral te proberen er wat af te krijgen..
nu vooral veel junk stuff eten om vooral niet nog meer af te vallen...

Ben juist gek op healthy food, en eet het liefst groenten en fruit. Maar als ik dat doe en bijvoorbeeld ga stofzuigen dan vliegen de kilo's eraf, en enkel op de bank hangen en niets doen....nee dat is niet voor mij weg gelegd, al zeker niet met een gezin van vijf personen....Wat ik ook zo jammer vindt; ik kan ook niet meer skeeleren of andere sporten beoefenen wat ook dat kost gewicht....

Hopelijk komen we er snel eens achter wat er toch mis is, want echt genieten van het resultaat dat doe ik dus nog niet.....Ben nog altijd erg moe, zie er soms uit alsof ik zo om ga vallen zeggen ze me, en och......toch ben ik blij met mijn sleevje hoor, want met al dat overgewicht had ik geen lang leven gehad....

Komt vast allemaal nog goed, daar ben ik niet bang voor! We blijven gewoon positief de wereld in kijken en ik snack mezelf wel weer een pond aan me ..... ;D ;)

dikke knuff!! :-* :-* :-*

linda renkli

• Newbie
  • *
« Reactie #13 Gepost op: juni 24, 2008, 07:51:18 »
Ria heb je dit ook besproken met je arts? Moet toch te achterhalen zijn? Hoeveel ben je afgevallen?

Groetjes Linda

christal

• Full Member
  • Durf te veranderen
« Reactie #14 Gepost op: juni 24, 2008, 08:14:56 »
Hoi Ria

Maakt niets uit hoor ben zelf ook wel eens later in het reageren :-*

Wat een omgekeerde wereld is dat zeg!!
Ben je daar al eens voor bij de endocrinoloog geweest?
Dit heeft toch met je stofwisseling te maken of niet dan.
Ja dit is niet leuk ook als je die junkfood ook nog de keel uitkomt, en dat alleen met een Sleeve nog wel.
Als je nou een DS erbij had of een Gastric Bypass kan dat nog eens gebeuren.
Sporten is voor mij ook heel belangrijk, ben er ook gek op net als jij dat zal zeker een gemis zijn!

Je hebt zoveel aan je hoofd gehad en nu nog  misschien dat stress ook een factor is.
Wie weet , het kan zo raar gaan met een menselijk lichaam dat het wel weer gaat veranderen op den duur.
Zorg goed voor jezelf!!

groeten Christal
Totte MCL Leeuwarden

Pagina's: 1 2 »   Omhoog
« vorige volgende »