Hoi Bigmama
Niet te lang wachten met zuurbranden anders wordt het erger en beschadig je je maag en slokdarm van binnen, heb van mijn huisarts Opremazol gekregen voor 14 dagen en dat heeft goed geholpen, heb nu geen last meer.Dit is ook een veilig middel voor Sleevers.
Kreeg het voornamelijk door sinaasappelsap en iets wat vetter was en ook van een boterham met leverworst.
Ik eet nu craquottes volkoren en meergranen en dat bevalt zeer goed.
Als ik een volkoren broodje eet doe ik er wel halvarine op , een plakje gewone jonge kaas en een paar plakjes tomaat.
De korstjes haal ik er altijd af.Met korstjes krijg ik last.
Craquottes hebben weinig kh. die besmeer ik met leverpastei, kalkoenfilet,haring of forelfilet van Aldi, smeerkaas, Amercain filet(lekker)jam van de gezondheidswinkel
Ik eet meer kwark en yoghurt, plakjes kalkoenfilet met Slankie smeerkaas erin. of ham met smeerkaas.
Ook drink ik Latte macciato van Alpro soya heel lekker, koud of warm en Soya vanillevla, misschien kan je hier wat mee.
Kipfilet met een kaassausje uit een pakje.Geruld gehakt met lekker warm sausje met wokgroenten, sausijsje met het vel eraf.
Wat ik ook heel goed verdraag is Lasagnesaus van Honig met geruld gehakt erin en kleine stukjes paprika zo gemaakt en lekker!!!
Doe er dan geen spaghetti of zo bij dat scheelt kh. en je kan er dan meer van eten want de saus is dan half vloeibaar. Krijg dan ook helemaal geen last van zuurbranden, probeer het eens gewoon gehakt rullen paprikaatjes erdoor wokken en dan de Honig poeder erin met helft water helft melk, 1 pakje is voor 1 liter saus kunnen de anderen spagetti of zoiets erbij nemen, ben je zo klaar
heel veel succes en je voelt je misschien daarna een stuk beter ,
groeten Christal

p.s. hier nog een link over maagzuur en de uitleg ervan
http://www.maagzuur.nl/over_brandend_maagzuur