zo ,gisteren naar de chirurg geweest in het AZM in maastricht,de OP ,word gepland ,werd vanochtend door de chirurg gebeld voor de juiste datum,ktijf ik ende van de week of de volgende week bericht,we hadden gisteren een uitgebreid gesprek met de chirurg voor de uitleg.
Dit word gedaan via de mond ,soort gastro-scopie,onder gehele narcose,er word een aparaatje ingebracht in de maag,dan worden er een soort nietjes in de maagwand bevestigd,en dan word een beetje vacum getrokken ,dat krijgt dan het uitzien van een bloemkool,zo moest ik het me voorstellen.
Aanwezig moeten verschillende mensen zijn, iemand van de firma en een gastroloog ,en de chirurg die het aparaat bediend ,dit word via de mond binnengebracht,duur ongeveer een uurtje ,in maasticht is dit tot nu toe een keer gebeurt ,ik ben dan de tweede patient,verder word dit in Nederland nergens anders gedaan,wel in Belgie door dr Himpens DEndermonde.
DE andere patient is het drie mnd geleden en was nu weer 10 kilo kwijt ,dit is voor mij ook dat wat ik wil,het gaat me niet zo zeer voor de kilo,s kwijt te raken maar wel voor het eten weer te beperken ,ik voel altijd weer dat het gehele project maagverkleing echt voor levenslang is.
Ben nu toch AL SINDS ENDE 2003 BEZIG ,en als dit niet zou helpen zou een nieuwe gbp gedaan moeten worden,maar daar zit ik niet zo op te wachten gezien ik zoveel complicatie,s heb gehad ,
groetjes Tiny