hoi Ria,
Waarom het niet meer gedaan word is omdat ze er steeds betere operaties uitgevoerd worden.
De plaatjes die je geplaatst heb zijn twee verschillende methodes van de mason, het eerst plaatje is de operatie die als laatste techniek werd gebruikt en het tweede plaatje de horizontale gastroplasty is een maagverkleining die heel veel vroeger werd gedaan.
Zo blijven ze de technieken veranderen net als een auto die steeds beter gemaakt word

Hierbij werd ook niks van de maag verwijderd en dat is ook het verschil met de sleeve daarbij word het wel gedaan.
Ook de sleeve word steeds meer verbetert qua techniek kijk maar naar het nieten en over hechten van de maagspier waardoor de maag bijna tot niets kan oprekken.
En zo zal over een paar jaar wel weer meer dingen uitgevonden worden waardoor de maagoperaties steeds beter worden.
Zelfs de sleeve krijgt al weer meer technieken zoals een plooitje in de maag aanbrengen waardoor het voedsel erg langzaam de maag uit gaat.
Maar goed dit zijn dingen die ik lees overal dus of ze waar zijn ik weet het niet dus hou me er niet aan op.
Ik dacht dat jouw sleeve gehecht was maar die is ook geniet toch, zo zie je dat er ook nog veel verschil zit in belgie en nederland.
Maar goed de sleeve en de mason zijn twee verschillende operaties net als een gbp en een maagband, alleen de mason is een verouderde operatie en die noemde we altijd een maagverkleining, en de sleeve die is nog niet zo oud en die gaan we tegenwoordig een maagverkleining noemen.
vandaar de verwarring.
groetjes miranda