Anders afslanken - De discussie > je eigen dagboek > dagboek > Topic: mijn operatie
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14   Omlaag

Auteur Topic: mijn operatie  (gelezen 3978 keer)

Ilona

• Sr. Member
  • maagbandje sind 1 oktober 2008
mijn operatie
« Gepost op: oktober 03, 2008, 11:16:56 »
Nou daar gingen we dan woensdag morgen 1 oktober 2008 om half 8 zaten we in de auto. Op naar Belgie naar het St Dimpna ziekenhuis
waar dokter Lafullarde een maagband ging plaatsen.
Ik was ontzettend gespannen en nerveus, maar was ook blij dat het dan eindelijk ging gebeuren.
Eerst nog even een voor onderzoek en was al gauw goed gekeurd om de operatie aan te kunnen.
Om 2 uur werd ik naar de O.K gereden. Ik vond het niet zo fijn hoe het toen ging. Er werd van alles gedaan maar er werd niks tegen mij gezegd.
Niet even van nou mevrouw we gaan nu een infuus plaatsen, en dan gaat u lekker slapen, nee niks van dit alle.
Er werden allerlei dingen aan gesloten, toen kreeg ik een zuurstofkapje op en voor ik het wist was ik onderzeil.

Ik kwam op de operatie kamer weer bij en was ff helemaal in de war, maar dat trok al snel bij.
Werd wel misselijk en moest overgeven. naar 1 1/2 uur daar gelegen te hebben mocht ik terug naar de kamer waar mijn man me zat op te wachten.
Ik was gelijk ontzettend emotioneel en had veel pijn aan mijn buik en keel. Vreselijk vond ik het vooral me keel en balen dat je dan niks mag drinken.

Nu zijn we 2 daagjes verder en het gaat iets beter, nog steed best veel pijn aan me buik, maar ja is ook begrijplijk.
krijg verlieverle wel trek, maar mag nog niks eten behalve dan wat water of boulion.

Hebben jullie na de operatie ook als heel pijnlijk ervaren??

Groetjes Ilona :)

Cobie

• Sr. Member
  • maagbandje 16-03-2007
Re: mijn operatie
« Reactie #1 Gepost op: oktober 03, 2008, 11:56:56 »
Hoi Ilona,
Gefeliciteerd mert je bandje!
Dat beurse gevoel in je buik, daar had ik ook last van. Er is toch een en ander "gefrut". Rustig aan doen en neem je rust.
Jammer dat jou niet verteld werd wat er gebeurde, dat is juist zo belangrijk. Helaas heb ik aan de benadering van het personeel in Belgie ook geen leuke herinneringen.
Maar nu heb jij je bandje, yesss!
Knap lekker op en hopelijk gaan de extra kilootjes er straks af!
Groetjes, Gerojo.

lily

• Hero Member
  • ware schoonheid zit van binnen
« Reactie #2 Gepost op: oktober 03, 2008, 01:06:57 »
nee das geen prettje lijkt mij als ze niks zeggen als ze met je bezig zijn, gelumig is dat in nederland heel anders
en pijn nee niet gehad nog met mijn sleeve nog met mijn gbp maagbandje weet ik niet meer maar de pijn medicatie in het ziekenhuis waar ik lach was super maar goed het is nu bij jouw ook achter de rug rust lekker uit en alles op zijn tijd laat je lekker verwennen nu groetjes en beterschap lily
leef zing en geniet want je leeeft maar een keer

miranda

• ik heb sinds 15 januari 2007 een sleeve
  • Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #3 Gepost op: oktober 03, 2008, 02:31:57 »
Hoi Ilona,

Heeeel herkenbaar hoe je onder narcose bent gegaan bij mij is precies zo gegaan en dat heb ik niet als erg prettig ervaren, toen ik uit de narcose kwam was ik ook erg in de war.
Verder was het personeel wel aardig maar je kan merken dat het er allemaal anders aan toe gaat in nederland.
Ik wil je heel veel succes wensen met alles en doe maar lekker rustig aan.

Gr Miranda
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

Ilona

• Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: oktober 03, 2008, 03:34:46 »
Hallo lotgenoten

Ja was echt vervelend om zo onder zeil te gaan zeker als je toch al zo nerveus bent.
Maar heb niks gevoeld, dus dat  is weer een zorg minder.
Hadden jullie ook last dat je je boertjes niet kwijt kunt.
Heb vaak het gevoel dat ik een boer moet laten, maar lukt niet.
Fijn om jullie te spreken :D

Ilona

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #5 Gepost op: oktober 03, 2008, 04:38:15 »
nou ik weet dat ik op de ok was maar daarna ben ik alles kwijt, weet echt niks meer er van,
en dat gevoel in je buik ja dat is herkenbaar of er een vrachtauto er over is gegaan,
komt goed meis zn 1 a 2 weken dan ben je er weer af
wel fijn dat jou strijd nu ook begonnen is
succes er mee
gr karin

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

Sylvia

• Sr. Member
« Reactie #6 Gepost op: oktober 03, 2008, 11:20:16 »
Hey Ilona,
Blijf schrijven hoor! Ik word op de 15de ook door dr Laffularde geopereerd en ik heb nu al het idee dat ik zo weinig info heb gekregen.
Ben jij ook via "centre esthetique" bij hem terecht gekomen? Vanaf vandaag hang ik aan je lippen (zo gezegd).:-)
O ja, m'n eerste vraag, wat mag jij nu de eerste 2 weken eten? Ik weet dat het vloeibaar moet zijn, maar is dat bijv ook gemalen erwtensoep (noem maar een zijstraat) of mag het echt alleen maar bouillon, sap en water zijn?
Groetjes en beterschap.
Sylvia.

Ilona

• Sr. Member
« Reactie #7 Gepost op: oktober 04, 2008, 07:19:55 »
Hey Sylvia

Ja idd je mag alleen maar vloeibaar. En dat is de dag van de opperatie krijg je drie keer een ijsblokje. De eerste dag na de opp mag je kleine slokjes water drinken en de tweede dag mag je water en boulion en bijv: aanmaaksiroop.
Vanaf de derde dag tot += 3 weken mag je vloeibaar zoals fruit en groente gemalen. Pap kwark cup a soep zulk soort dingen.

Heb tot nu toe nog geen honger gehad, maar merk vanaf vandaag dat je toch trek krijg.
Ik voel me iedere dag weer ietsjes beter. het is echt te doen maar het voelt alsof er een vracht wagen over je heen gereden is. je bent gewoon helemaal beurs.

Ik moet zeggen dat het verblijf in belgie voor de rest wel prima was. Aardige zusters en soms moet je gewoon lachen om hun taal.
Dr Lafularde is heel aardig en komt echt heel betrouwbaar over.

Ik vind de kliniek tot nu toe ook een beetje tegen vallen en ben benieuwd naar de 2 jaar nazorg.

Oke spannend de 15 heel veel succes en komt goed hoor

Groetjes ilona

lily

• Hero Member
  • ware schoonheid zit van binnen
« Reactie #8 Gepost op: oktober 04, 2008, 01:39:16 »
hoi hoi  hoelang moet je nog vloeibaar
valt tegen he maar ja tis voor een goed doel en pas op daarna zal in het begin ook nit meevallen maar je komt erwel sucses met je kilo's

lily
leef zing en geniet want je leeeft maar een keer

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #9 Gepost op: oktober 04, 2008, 02:06:27 »
Ik heb zelf een GBP gehad. Ik kreeg alles op de OK heel goed uitgelegd. Heb nog grapjes gemaakt met de ok assistenten.
En toen was ik ineens weer wakker en voelde me beroerd. Of er 6 vrachtwagens over me heen waren gereden. Ik heb ook een grote operatie gehad, ehm, bedoel de grote wond. Ik ben niet via een kijkoperatie geholpen.
De napijn was vervelend, maar door de morfinepomp wel te doen. En toen die pomp eraf was, heb ik ook maar een paar keer paracetamol genomen.
Ik mocht wel de eerste dag al gelijk drinken. Wel alleen water, en kleine slokjes. Maar ik had zo'n mega dorst. Ik had nl hele hoge bloedsuikers, waar je heel erg dorst van hebt. En de dag erna ook alleen water. En daarna helder vloeibaar, vloeibaar. Ik mocht op de 5e dag al wat vast proberen. En wat ging mocht ik nemen, daarnaast vloeibaar. Achteraf hoorde ik dat ik dus van het NOK 3 weken vloeibaar had moeten nemen.

07-04-2008 GBP, GHZ in Gouda, 50 kg afgevallen
11-03-2011 Buikwandcorrectie, GHZ Gouda, 5 kg vel/vet weggehaald

Ilona

• Sr. Member
« Reactie #10 Gepost op: oktober 05, 2008, 12:10:10 »
Ik moet ook 3 weken vloeibaar, maar dat is niet haalbaar volgens mij.
Ik was vanmorgen zo slap en voelde me licht in het hoofd, heb een half beschuitje gegeten in 1 1/2 uur tijd.
Had ik toch het idee dat ik wat binnen had.

Ik voel wel dat het moeilijkt zakt het eten en heb het gevoel alsof ik een grote hap lucht mee naar binnen neem die
ik er dan niet uit krijg.

Maar ja tot nu toe gaat het iedere dag weer een stukje beter.

Hoe gaat het met jullie, ben benieuwd naar jullie verhalen

;D ilona

P.s wel tot nu toe al 4 kilo afgevallen en daar doen we het voor he`

Cobie

• Sr. Member
  • maagbandje 16-03-2007
« Reactie #11 Gepost op: oktober 05, 2008, 12:17:25 »
Hoi Ilona,
Al moet je vloeibaar dan kan je eigenlijk nog met de pot meeeten.
Ik deed nl. alles in de blender, tot andijviestampot toe. Wat bouillon kan je gebruiken om het zo dun te maken als je zelf wilt. Zo kan je van een fuitmengsel ook een shake maken aangelengt met yoghurt of id.
Zo kom je toch aan al je voedingsstoffen en is vloeibaar eten echt niet erg moeilijk.
Succes!
Groetjes, Gerojo.

Sylvia

• Sr. Member
« Reactie #12 Gepost op: oktober 05, 2008, 08:29:14 »
Oh, da's een goeie Gerojo! Ik was al van plan deze week allemaal soeppies te maken en in te vriezen. Ik heb er een heleboel van de A.H. website gehaald. En dan een beetje dikke soepen zoals aardappel/prei, courgette enz.
Maar die tip van jou is super!
Bedankt! Sylvia.

Wennie

• Hero Member
  • Maagbandje sinds 29-07-08, 0cc in het bandje
« Reactie #13 Gepost op: oktober 05, 2008, 09:13:47 »
Ohhh ik ben zo blij dat ik de vloeibare periode al gehad heb haha. Maar is inderdaad wel lang he 3 weken, maar dan als je voor het eerst wat mag eten een crackertje ofzo ben je zo gelukkig! Ik mocht direct na de operatie al water drinken, moest ik zelfs. Maar had er echt geen zin in en durfde niet goed, verder heb ik ook heel veel pijn gehad. Ben echt 3 weken uit de running geweest. Vooral veel last van het poortje gehad. Maar is toch bij iedereen heel verschillend. Dus doe lekker rustig aan en dan ben je snel weer op de been. Veel succes

Liefs

Ilona

• Sr. Member
« Reactie #14 Gepost op: oktober 06, 2008, 08:39:50 »
Hey,

Ik vind deze site echt super. Vond het eerst allemaal een beetje blablabla omhet zo maar tezeggen en dacht dit is niks voor mij.

Maar het is super. Iedereen heeft hele goeie tips Bedankt Gerojo! en alle andere Lotjes.
En je kunt ff je verhaal kwijt en iedereen weet waar je het over hebt.
Super!!

Vandaag gaat het al weer wat beter, ben tot nu toe 4 kilo afgevallen en daar doen we het voor.

x Ilona

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14   Omhoog
« vorige volgende »