Anders afslanken - De discussie > je eigen dagboek > dagboek > Topic: mijn operatie
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »   Omlaag

Auteur Topic: mijn operatie  (gelezen 3978 keer)

Ilona

• Sr. Member
  • maagbandje sind 1 oktober 2008
Re: mijn operatie
« Reactie #15 Gepost op: oktober 06, 2008, 08:41:11 »
Kan iemand mij trouwens nog helpen met het gewicht balkje, snap niet hoe dit moet.

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #16 Gepost op: oktober 06, 2008, 09:17:44 »
je ziet bij somige een ticker staan die klik je dan aan!!
daar kan je een nieuwe maken dan, die maak je en dan vul je al je gegevens in, als die klaar is krijg je die te zien, daaronder zie je allerlij linken staan, die 1 moet je dan hebben, die kopieer je, dan ga je terug hier naar het forum dan kijk je boven in dan ga je naar profiel, en dan klik je aan forumprofiel informatie, die staat links in het klein geschreven dan plak je alles in handtekening dan doe je verzenden en als het allemaal goed is staat je balkje hier op de site,
succes

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

lily

• Hero Member
  • ware schoonheid zit van binnen
« Reactie #17 Gepost op: oktober 06, 2008, 09:54:40 »
goed joh das een mooi begin niet op naar de volgde kilo's

groetjes lily
leef zing en geniet want je leeeft maar een keer

Ilona

• Sr. Member
« Reactie #18 Gepost op: oktober 06, 2008, 01:26:16 »
Hey Meiden

Ik heb hem hoor het gewichtsbalkje.
Goh sta er versteld van, dat ik zo technisch ben hahah

Bedankt Karin.
En Karin als je bij wilt houden ga je weer naar die site en dan ??

Alvast bedankt Ilona

Cobie

• Sr. Member
  • maagbandje 16-03-2007
« Reactie #19 Gepost op: oktober 06, 2008, 01:36:04 »
Zo sta je regelmatig versteld van je eigen kunnen, haha.
Leuk begin joh! Op naar de 1e 10 kilo!

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #20 Gepost op: oktober 06, 2008, 03:13:40 »
dan doe je je pin in voeren en daaronder staat edit/updat daar druk je dan op,
dan weer je pin invoeren dan je gewicht veranderen dan krijg je weer die pagina doe je weer de bovenste kopieren dan weer hier op de site verder gaan hoe je het de 1 keer deed, wel even de oude weg halen dan de nieuwe plaatsen!!
succes gr karin

Ilona

• Sr. Member
« Reactie #21 Gepost op: oktober 07, 2008, 08:06:21 »
Dank je wel Karin.
het is duidelijk.
Gaat het weer een beetje beter met je.

Met mij gelukkig wel, het eten is soms een beetje moeilijk en echt nog hele kleine beetjes
Maar voel me lichamelijk een stuk beter.
Heb gisteren zelfs een paar hapjes geroosterd brood op en dat ging goed.
De wonden beginnen echt te jeuken nu, maar dat schijnt goed te zijn.

Groetjes Ilona

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #22 Gepost op: oktober 07, 2008, 11:08:23 »
ja als het jeukt dan helen de wonden zeggen ze altijd, dus dat is goed bericht,
nou fijn hoor dat de geroosterde boterham ook lukte is altijd wel lekker weer wat gewoons
in je lijf!!

en met mij gaat het gelukkig ook weer beter, heb morgen een afspraak bij mn huisarts gelijk is
vragen of ik nog een kuur er achter aan moet of dat we het weer even aan kijken!!
en gelijk even mn bloeddruk laten meten, is dat ook weer gebeurd!!
gr karin

mamasan

• Hero Member
  • sterker door strijd !!!
« Reactie #23 Gepost op: oktober 07, 2008, 01:08:28 »
Hoi Ilonna,ik zie je topic nu pas,maar ik heb ook een maagbandje en ik was de eerste twee weken ook heel erg beroert,en had best veel pijn,zeker de eerste week,pppppffffffff.
Ik heb twee weken paracetamol geslikt hoor,als ik dat niet deed,stierf ik vd pijn,en ze zeiden in het ziekenhuis (Arnhem Rijnstate) dat je geen pijn hoeft te hebben.
En ik deed precies hetzelfde als Gerojo zegt,lekker met de pot meeeten en dan door de blender.

Ik moet nu ook 3 dagen vloeibaar ivm opspuiten,en vanavond eten we spruitjes en een slavinkje,nou dat slinger ik voor mij even door de blender,want anders word je zo slap en flauw he.Met een beetje bouilion,lekker hoor,je hoeft niet te kauwen,maar de smaak is hetzelfde.
Ik vond andijvie rauw /getampt met spekkies ook zo lekker,lekker pittig. :P

Succes hoor .

Sinds 07/09/07 officieel een maagbander!

Sylvia

• Sr. Member
« Reactie #24 Gepost op: oktober 07, 2008, 09:32:56 »
Hey Ilona,
Waar ik ook benieuwd naar ben is of je van te voren nog even met de dokter en de narcotiseur kan praten. Bij m'n laatste operatie kwam de narcotiseur nog even vragen of ik weleens last had gehad van narcose. Toen ik zei dat ik er kotsmisselijk van werd heeft hij in het infuus iets tegen misselijkheid gedaan en toen had ik helemaal geen last. Dat was wel heel geslaagd. Ook zou ik toch dr. Lafularde wel even willen zien. Gewoon voor mijn eigen gemoedsrust. Kan natuurlijk tegen vallen als het een warrig, vreemd figuur is hihi.
Lekker dat de kilos er al af gaan! Zit je nu de hele dag thuis of heb je al wat puf om naar buiten te gaan? En slaap je overdag of is dat niet nodig? Ik denk zelf dat ik, als ik me toch rustig moet houden, de kasten wel uit kan gaan zoeken volgende week. Maar misschien valt dat wel hartstikke tegen.
Enne, mocht je gelijk douchen, of moeten de wonden een paar dagen droog blijven?
Nou, sterkte maar weer.
Groetjes, Sylvia

Ilona

• Sr. Member
« Reactie #25 Gepost op: oktober 08, 2008, 10:56:12 »
Hey Sylvia

Bij mij kwam de dokter even langs. Hij legt even uit wat ze gaan doen en of ik natuurlijk zeker van me zaak was.
Ik vond het een hele aardige man en had er gelijk vertrouwen in. Voor mij was dit de eerste operatie dus was nog helemaal nergens bekend mee.
De eerste 3 dagen zijn mijn tegen gevallen maar daarna merk je dat je snel weer opknapt. Je mag de volgende dag douchen je krijgt van die pleisters over de wonden die een beetje nat mogen worden. Ik heb zelf nog bij de apotheek van die pleisters gehaald omdat ze na een paar keer douchen toch los laten.
Over een week mogen de hechtpleistertjes er af, dit mag gewoon bij mijn eigen huisarts. Ik heb de eerste paar dagen echt op bed gelegen, gewoon omdat je helemaal beurs bent en je word zo slapjes omdat je weinig binnen krijgt. Nu gaat het al een stuk beter. Heb gisteren 2 beschuitjes op een cup a soep 3 roosjes bloemkool klein beetje gepureed fruit en natuurlijk het drinken. Dus dat gaat hartstikke goed.
Groetjes Ilona

Sylvia

• Sr. Member
« Reactie #26 Gepost op: oktober 08, 2008, 09:55:09 »
Klinkt goed! (nou ja, die kasten zullen dus nog maar even moeten wachten). Fijn dat je aan het opknappen bent.
Ben zo blij met je antwoorden iedere keer. Die onzekerheid vond ik waardeloos.
Sterkte hoor, Sylvia.

Ilona

• Sr. Member
« Reactie #27 Gepost op: oktober 09, 2008, 03:54:52 »
Graag gedaan hoor, komt allemaal goed, maar snap je onzekerheden en toch de spaning die je er van hebt.
Ik was ook vreselijk nerveus op die dag, maar daar kun je gewoon weinig aan doen.

Groetjes Ilona

Ilona

• Sr. Member
« Reactie #28 Gepost op: oktober 11, 2008, 09:28:56 »
Hey Mamasan,

Oke dus als je een opspuiting krijg moet je dus ook weer vloeibaar eten, dat wis ik niet.
Maar bij mij gaat het eigenlijk harstikke goed. Ik kan bijna alles weer eten alleen zoals een appel en een sinasappel of bijvoorbeeld
taaie dingen daar heb ik (natuurlijk) nog moeite mee.
Maar voor de rest zit pas in mijn tweede week en dit had ik niet verwacht dat ik al weer zo ver zou zijn.

Zoals vandaag heb ik als ontbijt een cracker op. Tussen de middag 2 sneetjes brood. Tussendoor 1 plakje ontbijtkoek.
Sàvond beetje bami en vanavond een stuks fruit.

Nou is best behoorlijk toch?

Heb wel vaak echt een honger gevoel, me lichaam moet natuurlijk helemaal wennen aan dit nieuwe eetpatroon, maar denk dat ik algauw voor een opspuiting moet.

Wat is jullie ervaring hier mee, ook gauw een opspuiting of is het gewoon een kwestie van wennen.

Groetjes Ilona

Cobie

• Sr. Member
  • maagbandje 16-03-2007
« Reactie #29 Gepost op: oktober 11, 2008, 09:46:00 »
Hoi Ilona,

Ik moest na de opspuiting ook 2 dagen vloeibaar, maar ook dat schijnt per ziekenhuis verschillend te zijn.
Als ik het zo lees gaat het eten best lekker! Dat je lichaam om meer vraagt zijn denk ik afwen-verschijnselen.
Ik heb mezelf aangeleerd om daartegen water te drinken, of een beker magere yoghurt en afleiding zoeken.
Lukt mij ook niet altijd hoor.. ;)
Mijn opsuit-verhaal is niet helemaal doorsnee, na 3 maanden en 4 opspuitingen bleek dat het slangetje los was van het poortje, dan komt de vleoistof niet in het bandje terecht ::)
Gelijk met de hersteloperatie is er toen 3,5 cc ingespoten. Dat bleek wat veel, dus bij de volgende controle is er een halve cc uitgehaalt. Nu zit het goed en kan ik een jaar wegblijven.(nu over een half jaar)
Succes er mee!

Groetjes, Gerojo.

Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »   Omhoog
« vorige volgende »