Anders afslanken - De discussie > Ditjes en datjes van Anders Afslanken. > Alles wat je vragen wil. > Topic: buikschort............wel of niet?
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: buikschort............wel of niet?  (gelezen 706 keer)

Mystique

• Newbie
  • *
buikschort............wel of niet?
« Gepost op: november 14, 2008, 09:58:17 »
oke ik zit dan nog wel steeds in de beginfase van de mallemolen en weet nog niet wanneer ik geopereerd ga worden maar ik zit toch wel met het volgende want dat is toch wel mijn grootste angst:

hoeveel van jullie hebben er een buikschort aan over gehouden of is er iemand die het zoveel mogelijk tegen heeft weten te gaan?
want ik ben gewoon bang om straks ook met een lap vel te zitten en aangezien de verzekeraars tegenwoordig heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk doen om zoiets te vergoeden......... wat dan???

laten ze dan mensen die zoveel zijn afgevallen maar gewoon rondlopen met een stuk vel? want op die manier wordt je toch ook niet echt gelukkig dan is het afvallen toch voor niets geweest?

en weet iemand toevallig of groene land achmea dit vergoedt? of zitten er allerlei voorwaarden aan bij hun?

ik weet van 1 persoon dat ze het wel vergoedt hebben maar details heb ik verder niet.

ik weet het , het zijn veel vragen maar ik wil graag zoveel mogelijk info zodat ik niet voor een verassing kom te staan ;D

alvast bedankt voor eventuele reacties;)

lieve groetjes,

Sandra

marijke

• Hero Member
  • Ik vecht tegen borstkanker.
Re: buikschort............wel of niet?
« Reactie #1 Gepost op: november 14, 2008, 10:10:28 »
Je kunt er heel weinig aan doen om het te verkomen.
Als je heel veel afvalt hou je gewoon vel over, dat is een feit.
Maar het afvallen is natuurlijk nooit voor niks geweest.
Zelfs al zou je niet in aanmerking komen voor een buikwandcorrectie, dan is
je leven zo'n stuk leuker, makkelijker geworden zonder al die kilo's.

Hoe en wie het vergoedt zou ik echt niet weten.
ikzelf heb in 2005 al een BWC laten doen, toen zat het nog gewoon in het ziekenfondspakket.
"You'll never know how lucky you are until luck is taken away from you ..."

Juni 2001 maagband in Belgie
Oktober 2005 maagband verwijdert
Juli 2007 GBP in Leyenburg Den Haag
Maart 2009 een cyste weggehaald bij mijn maag

Mystique

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: november 14, 2008, 10:26:46 »
nee zo bedoelde ik het eigenlijk ook niet dat het afvallen dan niet voor niets is geweest;)

ik bedoel eigenlijk: nu met dit overgewicht ben ik al super onzeker en heb totaal geen zelf vertrouwen meer dus stel dat het gewicht er straks wel af is en je hebt dan zoveel vel over dan voel ik me misschien nog steeds onzeker.

ik weet alleen dat ik niet zelf het geld er voor heb om het zelf te betalen:( das best k.....
maar goed we gaan eerst maar eens voor de sleeve en de rest komt allemaal wel een keer.das weer voor later ;D

momiheke

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: november 14, 2008, 09:43:02 »
Zelfvertrouwen heeft niet zoveel met je overgewicht of buikschort te maken hoor.
Helaas kom ik gewoon in mijn werk (maatschappelijkwerkster) veel mensen tegen die veel zijn afgevallen en dachten dus dan hun zelfvertrouwen te krijgen.
Helaas is dit in 90 % van de gevallen niet zo.
Zelfvertrouwen is iets wat bij jezelf ligt (karakter)
Ook met overgewicht kan je zelfvertrouwen hebben.

Maar om ff op je vraag terug te komen.
Het is heel verschillend of verzekeringen het gaat vergoeden.
Weet van 2 mensen (allebei bij achmeá) die beiden geopereert zijn,
dat de 1 het wel vergoed heeft gekregen en de andere niet.
Ze zijn 75 en 70 kg afgevallen en allebei een behoorlijk buikschort.

Ik heb voor mijzelf besloten:
krijg ik het vergoed of niet ik laat het wel doen.
Het kost ongeveer 3700 euro. Dan ga ik wel een keer minder op vakantie of rij wel een jaar langer in mijn auto.
Ik heb het er wel voor over.
Maar ik weet ook dat er ook veel mensen zijn die het onmogelijk kunnen betalen.

Vanaf 26 juni 2009 een GBP door Dr Dillemans

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #4 Gepost op: november 14, 2008, 11:32:04 »
Ik ben van de week gaan uitzoeken of mijn zorgverzekeraar het wel of niet vergoed. Ik heb daar een topic over geopend.
Alleen in bijzondere gevallen. Te zijner tijd, als ik genoeg ben afgevallen (duurt dus nog wel even) ga ik erachteraan om te kijken of ik bij de bijzondere gevallen kan gaan horen. Denk  zelf dat ik een redelijke kans maak.
Maar ook als ik het niet vergoed krijg, ga ik het zeker laten doen. Ik ben al gelijk aan het sparen gegaan vanaf het moment dat ik geopereerd werd. Ik geef nu toch minder geld aan eten uit. En wat ik dan overhou aan het eind van de maand (heb nu ook een paar keer wat nieuwe kleren moeten kopen) zet ik apart op een rekening. En daar spaar ik dus alvast voor. Ik gebruik als het nodig is, wel iets ervan. Heb nu bv een nieuwe bank nodig. Dus een deeltje haal ik daar vanaf. Maar zo spaar ik langzaam door. Ook verjaardagsgeld heb ik er al bijgelegd. Mocht ik het alsnog vergoed krijgen, heb ik dus een mooi spaarcentje apart staan voor bijzondere uitgaven. Kan ik misschien eindelijk eens een nieuwe auto kopen. Maar ik heb/ben me er alvast op aan het voorbereiden. Ik kan het ook niet zomaar betalen.
Dus dan maar op deze manier. Ik ga hoogst zelden op vakantie, dus dat mis ik niet. Kan ik lekker gaan als ik nog lekkerder in m'n vel zit (na de BWC). Je moet er bepaalde dingen voor over hebben.
Ik ga wel volgend jaar maart een keer op vakantie (voor het eerst sinds 5 jaar), omdat ik eindelijk weer in de vliegtuigstoelen pas. Maar ook dat is een goedkopere vakantie, bij vrienden. Alles om te sparen voor wat ik al beloning/bekroning zie op mijn GBP, de  BWC. Het hoort er voor mij ook helemaal bij. En daar heb ik superveel voor over.
En bedenk ook nog dat je het waarschijnlijk bij de belasting terug kunt vragen als je het uiteindelijk zelf hebt betaald.

07-04-2008 GBP, GHZ in Gouda, 50 kg afgevallen
11-03-2011 Buikwandcorrectie, GHZ Gouda, 5 kg vel/vet weggehaald

Annie

• Newbie
  • *
  • Maagbander decemer 2007 Dr Jansen Arnhem
« Reactie #5 Gepost op: november 15, 2008, 09:14:26 »
 :D Ik heb er al jaren voor gespaard omdat ik wist dat ik ooit ging afvallen, duurde maar liefs 10 jaar haha. Maar mocht het niet vergoed worden dan heb ik het nog steeds apart liggen(alhoewel ik het in deze tijd mischien verstandiger is om vast te houden).
Voor mij speelt het nog niet moet/wil nog zo'n 20 kg en dan moet je nog een jaar op dat gewicht zijn.

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #6 Gepost op: november 15, 2008, 12:28:18 »
ik heb zelf nog geen aanvraag ingedient omdat ik nog maar een half jaar geleden ben geholpen, maar
ik weet wel dat ik er wel wat aan laat doen,hoe dat weet ik nog niet ik hoop dat mn verzekering het wel
vergoed, daar ga ik zeker voor vechten, en anders ga ik denk ik maar een lening bij mn ma afsluiten dat die
het vergoed voor me!! maar ik ga niet met zo veel vel overshot blijven lopen, al die smetplekken is geen pretje!!
maar ik ben positief en niet negetief maar ik begin me steeds heppie er te worden nu ik al zo veel kwijt ben!!
dus dan komt die corectie er ook wel hoor!!

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

Mystique

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: november 16, 2008, 10:41:43 »
phhewww gaat nog een zware dobber zie ik wel weer lolll

en dat geld moet ik dan ook maar op een of andere manier bij elkaar zien te sprokkelen(hopelijk heb ik tegen die tijd een part-time baan ofzo ) want nu is er geen enkele manier om te sparen(of heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard hopen dat het wel vergoedt wordt tegen die tijd)

maar goed eerst maar de operatie enso afwachten en kijken hoe dat straks allemaal gaat verlopen.

voordat ik aan de beurt ben zal wel ff duren denk ik.

bedankt voor de reacties :D :D :D

lieve groetjessssss
Sandra

Pagina's: 1   Omhoog
« vorige volgende »