Anders afslanken - De discussie > Ditjes en datjes van Anders Afslanken. > Alles wat je vragen wil. > Topic: Honger??!!
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Honger??!!  (gelezen 626 keer)

xcarooltjex

• Full Member
Honger??!!
« Gepost op: december 22, 2008, 01:36:52 »
 Hallo meiden!

Voordat ik me hele verhaal op schrijf heb ik toch even een paar vragen hoor...
Klopt het dan dat je de dag na de operatie stikt van de trek (honger hebben wij hier niet  ;)) in gewoon eten en zo ja, wat gaan we daar aan doen??
Ik heb natuurlijk wel een voedingsadvies gekregen vanuit Hilversum maar daar staat in dat ik alles moet pureren tot snot en dan nog eens aanlengen met bouillon... Nou dat krijg ik niet weg, dat weet ik nu al.
Het gekke is bijv. dat ik wel yoghurt mag met cornflakes....dat is dan toch ook best grof?
Zou ik dan bijv. niet lekker een aardappel mogen koken die helemaal fijnprakken en dan lekker een klein beetje jus voor de smaak er op?
Ik mag ook 75 gr. vlees.... maar je raadt het al...gepureerd tot snot...nou sorry hoor....bij het idee alleen al wordt ik misselijk.
Hoe hebben jullie dat nou allemaal gedaan?
Want ik kan natuurlijk wel bellen en dat ga ik zo ook doen, maar ik hoor het liever van mensen die er zelf ook ervaring mee hebben...

Zo, dan ga ik bij meer fut even beginnen aan mijn operatie verhaal ;)

Doeidoei
Xcarolax

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat...

xcarooltjex

• Full Member
Re: Honger??!!
« Reactie #1 Gepost op: december 22, 2008, 01:42:12 »
Nou, ondertussen heb ik gebeld met de NOK in Hilversum en ik ga terug gebeld worden door een diëtiste.
Ik vind het gewoon vreemd dat ik wel gewelde cornflakes mag, maar geen fijngeprakte aardappel of voor mijn part aardappelpuree..hmmmmmm.... 8)
Zijn er nog meer maagbanders die ook zo'n trek hadden in een heerlijke bruine boterham met kaas?   :o ???

xcarolax

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #2 Gepost op: december 22, 2008, 04:31:17 »
ja meis het is even heel moeilijk, je hooft zeg dit, maar de diatiste zeg weer dat,
kijk wel uit, het vloeibaren is gewoon vanwegen de operatie, dat je bandje niet in eens kantelt
maar pure mag je wel hebben hoor, je hoef niks echt tot snot te maken als er maar geen harde stukken
in zitten!!! nou succes meis!! weet het de eerste weken zijn even door bijten!!!
succes gr karin

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

Wennie

• Hero Member
  • Maagbandje sinds 29-07-08, 0cc in het bandje
« Reactie #3 Gepost op: december 22, 2008, 06:10:31 »
Hoi meis,

Ja in mijn vloeibare periode kon ik alleen maar aan een boterham met kaas denken hahaha. Wat verschrikkelijk he, ik hield ook echt niet van die snotprakjes dus ik heb het vooral op soep gehouden en fruit gepureerd als smoothie in de blender. En heb het overleefd haha de dietiste zei wel dat ik te weinig binnen kreeg daardoor maar dat gepureerde avondeten kreeg ik echt niet weg bahbah en ik at ook wel cornflakes ja maar dan moet je ze wel even zacht laten worden. Hoelang heb je nog te gaan?

Liefs

muisje

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: december 23, 2008, 10:52:03 »
hye meis,

boterhammen jaaaaaa ik denk dat we daar allemaal aan gedacht hebben,en ik denk nog vele andere dingen die we dus even niet mochten hebben.Maar ja het zij nu eenmaal zo het was de wet van ome dokter om ons toch aan het vloeibaar te houden.Het smerigste vond ik dus echt die Olvarit in het ziekenhuis jak jak jak niet te vreten zeg.

Ik was heel blij dat ik mijn eigen snot kon maken hahaha,enne het hoeft inderdaanniet zo zacht dat het snot lijkt maar pas gewoon op met de stukken vermijd deze echt even.Je bandje moet zich nog zetten en daarom is het heel belangrijk dat je de vloeibare periode goed vol houd.De bouillion bij het eten geeft iets meer smaak aan het geheel zeggen ze, ik heb hem zelf eigenlijk nooit toegevoegd,heb het gewoon zo gedaan.

Eerste week was echt afkicken en daarna ging het wel hoor.het is een hele aanpassing voor de lijf en daar moet je even door heen.Zelf heb ik de pech gehad 3 keer een maand vloeibaar te moeten doen,maar heb het gered,welliswaar soms een beetje gefoeteld maar och ik leef nog hahahah.

Nee ik weet niet hoe lang je moet doen maar bijt op je tandjes en des te lekkerder is het als je dadelijk je vaste kostje weer mag hebben,kijk daar maar naar uit.Bovendien gaan de kilo's lekker hard in deze periode dat is toch ook mooi meegenomen of niet?

Hou vol meid je red het wel,
gr x nance

xcarooltjex

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: december 23, 2008, 11:30:25 »
Nou ik ga vanavond ook gewoon met mijn eigen snot in de weer :)
Ik heb besloten aardappelpuree met een lekker jusje te gaan nemen, dat mag namelijk ..... zonder brokjes natuurlijk!
De aardappels ga ik eerst snottéren met de mixer met natuurlijk lekker wat boter, peper en nootmuskaat er doorheen, dus dan is het net geen snot en zijn de brokjes eruit, en dan daar overheen een heerlijk schepje jus uit een pakje...
De diëtiste zei dat ik dat wel mocht.
Dus dat gaat een groot feest worden hoop ik hihi.
Gelukkig hebben ze het in het ziekenhuis niet in hun hoofd gehaald om me Olvarit te voeren, dan ga ik écht overgeven :)
Toen mijn dochtertje dat nog at nam ik er al geen hapje van.

En ik weet dat het moet, en ik hou me er ook aan, maar er is zo weinig hartigs en ik geef echt niets om zoet, dus ik lepel braaf mijn yoghurt en appelmoes weg maar voldoening geeft het niet.
En ik wil al helemaal niet zeuren!!!!
Maar hier kan ik het lekker even luchten omdat jullie precies weten wat het is.
Het is natuurlijk het allerbelangrijkste dat we onszelf houden aan de voorschriften want je moet er toch niet aandenken dat het fout zou gaan omdat ik te eigenwijs was.
Maar weet je wat er net gebeurde...ik verslikte me verschrikkelijk in een slokje water!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daar moest ik zo hard van hoesten dat ik helemaal bang werd dat het bandje eruit zou scheuren of zo... hebben jullie wel eens zoiets gehad?

Zo, ik ga zo even lekker wandelen en ik moet nog kerstinkopen doen, dat is er helemaal niet van gekomen.
Nou hoor, we doen maar niet te gek dit jaar :).
Ik vind dat ik met deze ingreep wel gek genoeg heb gedaan hihi.
Goh...vorige week om deze tijd liep ik nog stuiterend van de zenuwen in de rondte.
Ooooooowwww...wat was ik bang.....
En kijk nu, het is alweer voorbij en alles gaat zo goed.
Ik ben een gelukkig mens!  ;D

Bedankt voor jullie berichtjes, daar heb ik toch iedere keer weer heel veel aan!

Carola

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #6 Gepost op: december 23, 2008, 12:19:48 »
nou ik hoop dat je prakkie lekker zal smaken!!! geniet er maar lekker van, je kan er bloemkool door doen of broccolie of boontjes of worteltjes gewoon zachte groente nemen die kan je heerlijk door je puree maken,
dan heb je toch wat smaak he!!
je de tijd gaat snel he, en dat stuiteren is gelukkig achter de rug, en het gaat lekker met je
dus wat wil je nog meer!!
succes nog een eetsmakelijk straks
gr karin

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

lily

• Hero Member
  • ware schoonheid zit van binnen
« Reactie #7 Gepost op: december 23, 2008, 04:11:28 »
smakkelijk met je prakkie heb je al eens een lekkere stevige soep geprobeerd das lekker hartig hielp bij mij heel goed bv erwtensoep wel zonder worst dan maar dat kon ik goed verdragen of tomaten gewoon lekker vaak soep eten kikker je van op probeer maar of fruit smooties ook lekker groetje ik hoop dat je er wat aan heb lily
leef zing en geniet want je leeeft maar een keer

xcarooltjex

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: december 23, 2008, 04:56:30 »
Erwtensoep????????
Hmmmmmmmmmmm....ik ga gelijk morgen naar de slager!!
Bedankt voor de tip Lily!
smakkelijk met je prakkie heb je al eens een lekkere stevige soep geprobeerd das lekker hartig hielp bij mij heel goed bv erwtensoep wel zonder worst dan maar dat kon ik goed verdragen of tomaten gewoon lekker vaak soep eten kikker je van op probeer maar of fruit smooties ook lekker groetje ik hoop dat je er wat aan heb lily

xcarooltjex

• Full Member
« Reactie #9 Gepost op: december 23, 2008, 04:56:57 »
Dank je wel Karin ;)
nou ik hoop dat je prakkie lekker zal smaken!!! geniet er maar lekker van, je kan er bloemkool door doen of broccolie of boontjes of worteltjes gewoon zachte groente nemen die kan je heerlijk door je puree maken,
dan heb je toch wat smaak he!!
je de tijd gaat snel he, en dat stuiteren is gelukkig achter de rug, en het gaat lekker met je
dus wat wil je nog meer!!
succes nog een eetsmakelijk straks
gr karin

mirjam

• Full Member
« Reactie #10 Gepost op: december 23, 2008, 05:07:06 »
nou ik heb nooit echt vloeibaar gegeten met mijn maagband. ja de eertse 2 dagen kon ik niet eten toen was mijn operatie mislukt dus moest nog een keer. daarna had ik een dag of 2 a 3 niet echt honger gewoon misselijk maar daarna zat ik al aan een hap macaroni... ok waren mar 3 of 4 happen maar vond dat de lekkerste happen die ik ooit gegeten had :-[

xcarooltjex

• Full Member
« Reactie #11 Gepost op: december 29, 2008, 09:53:20 »
Macaroni???
Zo hee...haha, wat een lef.
Ik kan me voorstellen dat dat de lekkerste happen ooit waren....
En verder gaat alles nog steeds goed?
nou ik heb nooit echt vloeibaar gegeten met mijn maagband. ja de eertse 2 dagen kon ik niet eten toen was mijn operatie mislukt dus moest nog een keer. daarna had ik een dag of 2 a 3 niet echt honger gewoon misselijk maar daarna zat ik al aan een hap macaroni... ok waren mar 3 of 4 happen maar vond dat de lekkerste happen die ik ooit gegeten had :-[

mirjam

• Full Member
« Reactie #12 Gepost op: december 29, 2008, 10:41:07 »
nou goed.... hij werkt niet die band :-[ alleen in het begin...

xcarooltjex

• Full Member
« Reactie #13 Gepost op: december 29, 2008, 07:46:16 »
Wat zeg je nou????  :o ??? :-\
Ben je al wel opgespoten dan en zo?
Hoe kan het dan dat t niet werkt?

xcarooltjex

• Full Member
« Reactie #14 Gepost op: december 29, 2008, 07:54:10 »
Goh, ik ben even via je profiel je berichtjes gaan zitten lezen dus ik weet nu een beetje hoe of wat...
Dat je je bandje 3.5 jaar hebt en zo.
Wat rot voor je zeg dat het zo gaat...
Is er nou nergens iets te vinden waar je terecht kunt met je vragen?
Bijv. bij de Nederlandse Obesitas Kliniek of zo?
Ik roep ook maar wat hoor en misschien kan ik dat beter niet doen, maar kan heel goed begrijpen dat je hier heel chagarijnig van wordt.
Daarvoor onderga je tenslotte niet zo'n hele operatie...

Carola

Pagina's: 1 2 »   Omhoog
« vorige volgende »