Anders afslanken - De discussie > ALLES OVER DE OPERATIES. > De sleeve. > Topic: sleeve

Auteur Topic: sleeve  (gelezen 10027 keer)

cathje

• Hero Member
  • jack canou en ik
Re:sleeve
« Reactie #30 Gepost op: mei 25, 2009, 08:57:26 »
heey jootje,

je hebt geheel gelijk! ;D

en minder kleren enzo ja heb altijd het idee dat mensen naar me kijken omdat ik dik ben maar ja kan ook zijn omdat mijn scooter haast uit elkaar valt whahaha :P :D

ik voel me van binnen echt super lekker maar mijn lichaam wil niet altijd en dat op 22 jarige leeftijd bah :-[
maar ik hoop dat er snel verandering in komt en dat ik aan het einde van de zomer er al wat kilotjes vanaf heb dat hoop ik en dan volgend jaar zomer lekker leuke kleren aan kunnen doen he dat is mijn streven.

nou tot snel hoor en morgen om half 9 komen we samen op de chat voor die gene die willen kom gezellig kletsen!!!

groetjes cathy 8)
je wordt gemaakt uit liefde, om lief te hebben en om liefde te ontvangen!

jootje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #31 Gepost op: mei 26, 2009, 08:12:32 »
hoi cathy

ja heb het ook hoor dat ik denk dat iedereen kijkt. je kunt het misschien ook denken maar toch denk ik dat het zo is haha nou laat ze nog maar effe lekker kijken en dan hopen dat de kilos er straks bij ons ook afgaan.

groetjes jolanda

cathje

• Hero Member
  • jack canou en ik
« Reactie #32 Gepost op: mei 27, 2009, 10:24:18 »
idd kunnen ook moeilijk om me heen kijken whahahahaha.
ik hoop iedere dag op een telefoontje wordt echt gek van mezelf :-\
ben al extra gaan zwemmen en extra wandellen en dan kom ik mensen tegen die vargen of ik al meer weet over de datum en dan blijf ik er weer de hele dag aan denken echt om gek van te worden.

mijn mannetje heb ik eindelijk zo ver dat hij met me praat over het gebeuren van de maag operatie.
hij denkt dat nu ik dik ben ik alleen van hem ben en als ik straks dun ben niet meer.
ik vind het zo zielig voor hem dat hij er zo over denkt, maar weet ook niet wat ik ermee moet.
heb hem wel gezegd natuurlijk dat dat niet zo is, maar ja als hij dat in zijn hoofd heeft krijg je het er niet zo snel meer uit.
zit er wel een beetje mee in mijn maag :-X

groetjes cathy

:Dheb mijn gewichtsbalkje eindelijk erop staan joepie :D

lily

• Hero Member
  • ware schoonheid zit van binnen
« Reactie #33 Gepost op: mei 27, 2009, 11:53:49 »
tja  dat zijn mannen jaloers je moet hem maar zeggen dat hij trots mag zijn als hij straks naast je mag lopen
en iedere andere amn je na kijkt ;)

groetjes lily
leef zing en geniet want je leeeft maar een keer

marijke

• Hero Member
  • Ik vecht tegen borstkanker.
« Reactie #34 Gepost op: mei 27, 2009, 01:09:55 »
Hij zal straks echt wel heel trots zijn als je blij en slank naast hem loopt.
En als je hem er genoeg van overtuigd dat hij de enige echte is, verdwijnt die angst vast wel
"You'll never know how lucky you are until luck is taken away from you ..."

Juni 2001 maagband in Belgie
Oktober 2005 maagband verwijdert
Juli 2007 GBP in Leyenburg Den Haag
Maart 2009 een cyste weggehaald bij mijn maag

cathje

• Hero Member
  • jack canou en ik
« Reactie #35 Gepost op: mei 27, 2009, 03:34:44 »
idd en daar ben ik hard mee bezich om hem te laten merken dat hij de enigste voor mij is!
en na de operatie laat ik iedereen zien hoe blij ik met hem ben:D

groetjes cath

cathje

• Hero Member
  • jack canou en ik
« Reactie #36 Gepost op: mei 27, 2009, 03:35:47 »
jee ik ben jr member:D

Leanne

• Sr. Member
« Reactie #37 Gepost op: mei 27, 2009, 06:35:44 »
ja ja lekker doortypen en dan stijg je in sterren  ;D

Ik heb een maagbandje sinds 12-05-2009

cathje

• Hero Member
  • jack canou en ik
« Reactie #38 Gepost op: mei 28, 2009, 08:39:22 »
idd leanne hihihi :D

miranda

• ik heb sinds 15 januari 2007 een sleeve
  • Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #39 Gepost op: juli 05, 2009, 07:21:57 »
Nou meis ik heb ff het hele verhaal gelezen hahaha valt niet mee als je zo lang niet geweest bent,

Je heb al aardig wat voor je kiezen gehad zeg en die vrienden pfff jij moet is opletten straks hoe ze gaan doen en dan doe jij net of je ze niet ziet zal moeilijk zijn voor je maar je bent en blijft hetzelfde van binnen hoor.
Ik heb meegemaakt dat er mensen tegen mij gaan staan te praten die normaal niks zeggen nou dat kapte ik gelijk af opzoute ermee.
Je vriend die begrijp ik wel alleen jij bent degene die hem kan bewijzen dat het niet zo is zou toch te gek zijn dat je hem ga verlaten nu je straks slank bent zou niet echt eerlijk zijn tegenover hem maar die angst heeft mijn man ook gehad.

Volgend jaar zomer ben je een heel stuk kwijt hoor van je gewicht het gaat meestal erg hard met een sleeve, nog maar heel even en dan ben jij aan de beurt en dan op naar een nieuw leven het is zo heerlijk om straks veel minder te wegen en dat is het het allemaal waard.

groetjes Miranda.
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

mejannie

• Newbie
  • *
« Reactie #40 Gepost op: juli 05, 2009, 09:19:06 »
hey cathje,
ik ben ondanks dat ik zo zwaar ben nog steeds ongesteld. ik heb zelfs 2 kinderen waarvan ik heel vlug zwanger raakte. ( van de eerste binnen 2 maanden en van de 2de binnen 3 maanden)
of dat het nou heel gezond was om met dit overgewicht zwanger te raken is ten tweede maar gelukkig zijn mijn zwangerschappen en bevallingen heel goed gegaan.
maar goed ik ben erg benieuwd hoe de operatie bij je gaat en hoe het ervaart na de operatie. ik zelf ben nog aan het orienteren of en welke operatie ik wil.
ik dacht altijd ik ga het op eigen houtje doen aan mijn lijf geen polonaise maar ik ben toch bang dat dat niet gaat lukken dus nu ben ik aan het kijken wat de mogelijkheden zijn en  wat het beste bij mij past.
dus ben erg benieuwd na jouw verhaal.
wat ging er bij je vooraf om deze stap te maken en natuurlijk straks naar je verhaal na de operatie.
nou succes met wachten en straks met de operatie mocht ik je niet meer spreken.
groetjes marianne

cathje

• Hero Member
  • jack canou en ik
« Reactie #41 Gepost op: juli 06, 2009, 07:32:57 »
heey marianne en mirande,

bedankt voor jullie reacties!

eerst miranda: ik ben gister een stukje met mijn mannetje gaan rijden met de scooter en werd bijna op elke hoek uitgescholden en als drek behandelt heb echt gewoon zitten huilen op de scooter, ik hoop dat dat snel voorbij is, want dat kan ik echt niet meer aan.
wat mijn vrienden betreft heb ik nu een leuk kliekje bij elkaar en die doen tenminste leuk tegen me en die anderen kunnn idd opzouten. hihihi.

ten tweede marianne: ja kinderen is een hele grote wens van mij maar afslanken gaat nu even voor na de operatie en heel wat kilo's lichte is het misschien verstandiger om aan kids te denken zoals jij al zei.

jou vraag over hoe ik voor deze operatie heb gekozen gaat als volgt:

ik heb het hele voor traject in maastricht doorlopen en kwam daar op de w8 lijst van 1,5 jaar te staan voor een gbp.
toen op het nieuws kwam dat het zo gevaarlijk was krabbelde ik en beetje terug en ben verder gegaan met zoeken naar en ziekenhuis met een minder lange w8tijd.
toen ik in eindhoven kwam zei de dokter dat ik beter een sleve kon nemen dat zei met mijn over gewicht waarschijnlijk al voldoende zijn en was een minder lange operatie met minder naden en minder risico's dus maar niet risico vrij dat is geen enkele operatie.

voor dat ik voor een operatie koos heb ik vanaf mijn 8e levens jaar al gestreden tege het overgewicht, maar niets hielp zoals bij vele 5 kilo eraf en 10 erbij bij weize van.

nu ben ik aan het w88 op de operatie die rond 1 aug plaats gaat vinden.
ik ben erg zenuwachtig maar dat is logisch ik wil zo graag een ander leven gaan leiden.

verder heb ik nog een vraag aan andere sleevers:

hoelang na de operatie voel je je weer goed om dingen te ondernemen?
ik krijg namenlijk 1 aug de operatie en we willen graag eind aug dagtochtjes naar de efteling enzo gaan doen en wil graag weten of dat mogenlijk is.

ik hoor graag reacties.

gr cathy

Ria

• ben nu officieel een sleever!!!!
  • Hero Member
  • live the life!!!!
« Reactie #42 Gepost op: juli 06, 2009, 07:56:31 »
Goedemorgen lieve Cathje,

Kan verdrietig worden van die oerstomme reacties van mensen....Maar zoals Miranda ook al zegt; opzouten met die hap!

Vwb mijn ervaringen na de operatie van de sleeve; ik ging in het begin erg lekker; voelde me toppie en erg fit, maar omdat ik niet goed naar mijn lichaam luisterde kwam de man met de hamer dan ook snel, en kon ik niet anders dan rustig aan doen...
Je moet er toch wel rekening mee houden dat herstel zeker 6 weken nodig zal hebben en dat de naden van je maag pas echt goed dicht zijn na drie maanden. Ik weet dus ook niet of het wel zo verstandig zal zijn om minder dan vier weken na je operatie al op de Efteling te gaan rond wandelen...Het verschilt per persoon, en je hoort toch best veel verschillende ervaringen, dus ik denk echt dat je het beter niet vast kunt zetten maar het rustig bekijken tegen die tijd....

Het begint nu wel erg spannend te worden he meissie? Nog even dan ligt dit alweer achter je en zul je ook die kilo's gaan verliezen....

fijne dag nog en veel succes alvast!!

liefs, Ria :-*

mejannie

• Newbie
  • *
« Reactie #43 Gepost op: juli 06, 2009, 01:36:50 »
hey cathje,
ja ik geloof het goed dat je heel zenuwachtig bent ik denk dat ik dat ook zal zijn. maar wel knap dat je het doet en je zult zeker een ander leven krijgen. ik heb er nog geen ervaring mee maar ik kan me het helemaal voorstellen dat het zo zal zijn.
je al makkelijker kunnen voorbewegen zonder die extra kilo's je niet meer hoeven schamen of ongemakkelijk voelen als je ergens bent of naar toe gaat.
weer gewoon overal aandeel kunnen nemen zonder te hoeven kijken of je er wel in kan of mee kan met je gewicht.
nu dat ik hier zo op het forum zit en zo al die verhalen hoor van lotgenoten ( om het zo maar even te noemen) ben ik toch wel al een gedeelte bijgedraaid en inderdaad aan het nadenken om toch ook maar een operatie te ondergaan.
ik heb in ieder geval bij mijn verzekering gemeld dat ik dit wil gaan doen en ook de huisarts is gebeld voor een verwijzing dus dit balletje is aan het rollen.
en ik heb nog tijd genoeg om er goed voer na te denken. want het blijft spannend. wat ik vooral heel eng vind waar ik over gelezen heb is het dumping syndroom. dat lijkt me echt heel eng en akelig om dat mee te maken.
hebben meer mensen daar last van.
nou cathje heel veel succes en ik hoor graag je verhaal
g

cathje

• Hero Member
  • jack canou en ik
« Reactie #44 Gepost op: juli 06, 2009, 02:00:11 »
heey bedankt voor jullie reacties.

klopt idd allemaal wat jullie schrijven.
 ben benieuwd hoe t na de operatie gaat maar zal alles opschrijven.

gr cathy