hey Wendy,
Tjaa dat is natuurlijk een heel persoonlijke beslissing die je vooral zelf zult moeten nemen, maar ik heb juist bewust voor een sleeve gekozen omdat ik geen bandje wilde ivm met een tweede maag ontwikkelen, ingroeien, verschuiven, slipband etc etc...had veel gelezen en opgezocht hierover en voor mij kwam het er vooral op neer om eenmalig iets te laten doen zonder iets "vreemds" in mijn lichaam te houden/krijgen...Toch zijn er veel mensen hier die juist super tevreden vzijn met hun bandje, dus laat je door mijn angsten niet beiinvloeden.....
Ik heb mijn sleeve nu al een behoorlijke tijd, en kom niet aan of val niet meer af, maar in mijn geval ist goed zo. Ben namelijk ietwat onder mijn gewicht, dus beter dat ik dan maar stil blijf staan

Toch zijn de ervaringen heel wisselend hierin, en lijkt het mij het verstandigste als je dit goed bespreekt met je arts. Ik weet ook niet hoeveel je af wilt vallen, maar zelf was ik niet echt een overdreven obees, en wilde hooguit 35 kilo kwijt...Mijn BMI schommelt nu tussen de 18 en 19 maar was rond de 35/36. Ik hoop dat je een voor jou goede keuze zult maken, en wens je alvast heel veel succes!
liefs, Ria