Anders afslanken - De discussie > ALLES OVER DE OPERATIES. > Redo-operaties > Topic: Redo operaties
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Redo operaties  (gelezen 1483 keer)

miranda

• ik heb sinds 15 januari 2007 een sleeve
  • Administrator
  • pluk de dag
Redo operaties
« Gepost op: augustus 08, 2010, 08:14:19 »
*Redo-chirurgie
Er zijn personen die vroeger reeds een vermageringsoperatie hebben ondergaan. Een deel hiervan heeft last van bijverschijnselen of is niet tevreden met het uiteindelijk resultaat. Dit kan zijn doordat hij/zij teveel is vermagerd of juist te weinig.

Tegenwoordig bestaan er diverse nieuwe ingrepen die een aanpassing van een bestaande ingreep zijn of een omvorming naar een nieuwe situatie. Hieronder bespreken we enkele mogelijkheden welke in ons Obesitascentrum worden aangeboden.

*Na Maagband
Er zijn patiënten die vroeger een maagband geplaatst kregen maar daar niet tevreden over zijn. Dit kan variëren van te weinig gewichtsverlies , terug gewicht bij krijgen na verloop van tijd, frequent moeten braken, ‘slipping’ van de band, etc. Voor deze personen zijn er diverse opties. Zo kan de band bijvoorbeeld worden vervangen door een Gastric Bypass of gewoon worden verwijderd. Dit kan normaal via een laparoscopie worden gedaan.

*Na vroegere ‘Mason’ (ingreep waarbij maag deels werd dichtgeniet + ring).
Ook hier zijn er patiënten die na zo’n ingreep toch weer in gewicht zijn aangekomen, last hebben van braken of andere klachten hebben. Bij deze personen is het mogelijk om deze vroegere ingreep om te vormen naar een Gastric Bypass. Dit kan in principe via laparoscopie worden gedaan.

*Na Scopinaro
Deze ingreep werd frequent uitgevoerd in de jaren ’80 – ’90. Sommige patiënten klagen echter van winderigheid, diarree, gewichtstoename of vitamine tekorten.
Het is mogelijk om deze ‘Scopinaro’ om te vormen naar een Gastric Bypass wat een zeer goed resultaat geeft tav diarree en winderigheid. Ook zal er een positief effect zijn op het gewicht. Deze ingreep vindt via een ‘open’ ingreep (=laparotomie) plaats. Hiernaast is het ook mogelijk om enkel een deel van de maag te verwijderen. Voordeel is dat dit via een laparoscopie vaak mogelijk is.

*Na Sleeve / Buismaag
Vaak wordt een Sleeve operatie gedaan als eerste stap om een grote gewichtsvermindering te verkrijgen bij de zwaar obese patiënten. Na de initiële gewichtsdaling wordt vervolgens gekozen voor een nieuwe ingreep als tweede stap.
Deze kan zijn een omvorming naar Gastric Bypass of Duodenal Switch. Een re-Sleeve wint de laatste jaren ook in toenemende mate aan populariteit. Deze ingrepen worden via laparoscopie verricht.

*Na Gastric Bypass
Een kleine groep patiënten kan na verloop van tijd terug veel eten na een Gastric Bypass operatie en komen weer in gewicht aan. Voor deze kleine groep bestaat er nu een nieuwe ingreep waarbij een ring via een laparoscopie rond het maagje kan worden geplaatst.
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
Re: Redo operaties
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2010, 08:15:21 »
Toch wel fijn om te weten dat er dan nog mogelijkheden zijn.

even nieuwe info op de site altijd weer leuk toch?

Groetjes Miranda

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2010, 10:55:17 »
nou ik denk dat dat voor velen weer een lichtpuntje is!!

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

wilma

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2010, 11:16:06 »
hoi,na de mason kan het dan direkt vervangen worden?of moet eerst die mason weg en dan op een ellenlange wachtlijst voor de gbp?

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2010, 01:09:27 »
ja dat wel miran,maar wil ik een andere operatie moet ik eerst weer aankomen,dat is zo krom bij de verzekeringen die kijken naar wat je nu weegt en niet wat je woog .
Het zijn weer die stomme kleine lettertjes en BMI die ze hanteren.
Groetjes Aniet :-*
Maagband gekregen op 27 november 2001 in uz gent
Nieuwe band op 3 maart 2008!!!!! in de honte terneuzen

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2010, 02:08:36 »
Er zullen zeker haken en ogen aanzitten zoals je al zeg je bmi en dat soort dingen.

@Wilma dat weet ik niet lijkt mij dat ze je niet drie keer gan opereren.

xx

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2010, 06:56:46 »
Zoals mij werd verteld toen der tijd dat ik voor de gbp ging werd dat gelijk vervangen mits je geen complicaties hebt zodat de operatie niet gelijk gedaan kan worden maar eerst een herstelperiode moet worden ingelast .
Dan moet je 6 weken wachten en kom je op de wachtlijst,hopelijk heb ik je vraag beantwoord wilma .
groetjes Aniet
Maagband gekregen op 27 november 2001 in uz gent
Nieuwe band op 3 maart 2008!!!!! in de honte terneuzen

wilma

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: augustus 10, 2010, 09:39:38 »
jazeker Anita

thanks

Gina

• Newbie
  • *
« Reactie #8 Gepost op: januari 20, 2011, 05:39:41 »
Helaas is de groep mensen die aankomt na een GBP niet meer klein te noemen. Het komt zelfs relatief vaak voor. Als men vermoedt dat het risico hierop groot is plaatst met al direct een ring en noemen ze het een banded gastric bybass. Er zijn al verschillende mogelijkheden. Ten eerste de zogenaamde fobiring. Deze is jaren geleden uitgevonden door dokter M.A.L. fobi en werd eerst gebruikt rond de sleeve.
Tegenwoordig is er een bandje wat eruit ziet als de "normale" maagband maar het is kleiner. Het kan ook versteld worden.
Ook kan de GBP veranderd worden in een distale gastric bypass. Hierbij wordt de bypass groter gemaakt zodat je meer malasorbtie krijgt (vergelijkbaar met de limb van de DS). De meeste artsen doen deze ingreep niet graag. Je moet veel supplementeren en de kans op diahrree is heel groot. Dit kan veel impact hebben op je sociale leven.

piene

• ik heb een maagbandje
  • Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: januari 21, 2011, 09:25:18 »
hoi,

ik heb eerst een maagband gehad, viel daar niet mee af en had er last van.
daarna een GPB gekregen, en ik val nog steeds niet af.
maar om nou weer onder het mes te moeten, dat zie ik echt niet zitten.
ik moet 18 april weer op controle en dan hoor ik wel hoe of wat...

piene

jol@nda

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: januari 22, 2011, 04:00:39 »
Hoi Piene,
kan me voorstellen dat je ontzettend baalt en dat je niet weer onder het mes wilt, zeker als het toch geen nut heeft.
Ik hoop voor je dat er toch verandering in komt of dat ze in het ziekenhuis een fijne oplossing voor je hebben.
Succes
Groetjes Jolanda
15 januari 2010  Intake NOK Eindhoven. Positief advies.
29 april 2010 afspraak chirurg, goedkeuring sleeve.
8 juli 2010, begin van mijn nieuwe leven.

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #11 Gepost op: januari 23, 2011, 08:28:34 »
Hmmm, wist niet dat je bij bepaalde grote ingrepen nog verder kan gaan. Had ik dat 2 maanden geleden geweten.
Heb nu net buikwandcorrectie aangevraagd en die ga ik krijgen (word ook volledig vergoed). Maar misschien ga ik nog wel voor die aanpassing. Kan op zich niet super veel eten, maar wel teveel. Ben laatste  1 1/2 jaar toch wel weer 6 aj 7 kg aangekomen.
Ga toch maar eens overleggen met de chirurg.
Bedankt voor deze tip.

07-04-2008 GBP, GHZ in Gouda, 50 kg afgevallen
11-03-2011 Buikwandcorrectie, GHZ Gouda, 5 kg vel/vet weggehaald

Gina

• Newbie
  • *
« Reactie #12 Gepost op: januari 27, 2011, 09:10:01 »
@ José: Krijg je met een BMI van 38 je plastische ingreep vergoedt? Volgens de (nieuwe) reglementen van de basisverzekering moet je BMI < 35 zijn en dat een jaar stabiel. Verder moet je nog aan een paar voorwaarden voldoen.
Bij wie ben je verzekerd?
De distale GBP mag je niet onderschatten maar als jij na je GBP (of welke ingreep heb je?) niet verder zakt dan een BMI van 35...Tja dan is het misschien te overwegen. Er zijn niet veel artsen die het doen hoor. Misschien Berends en Jansen in Arnhem. Dokter Greve in het Atrium in Heerlen. Dokter Himpens in Dendermonde doet het incidenteel ook. Zelf ben ik bij Feskens en hij zou het misschien wel doen maar liever niet.

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #13 Gepost op: januari 28, 2011, 09:33:32 »
@Gina, Blijkbaar wel. Ik had het ook niet verwacht. M'n tabel hierboven klopt ook niet helemaal meer. Ik ben weer wat aangekomen afgelopen jaar, dus BMI is zelfs iets hoger.
Ik heb de aanvraag ingediend, foto's en toelichtende vragen beantwoord en ik kreeg dus antwoord dat ik em vergoed kreeg. Ben nog steeds overdonderd hierdoor.
Maar ik ga nog langs de chirurg die de GBP heeft geplaatst en overleggen wat handiger is.
Ik onderschat geen enkele operatie. Maar inderdaad ik blijf veel te zwaar, op m'n lichtst was ik 102 kg.
Ik ga het eens vragen en dan kijk ik wel hoe eea zal gaan verlopen.
En ik zit bij UVIT als verzekeraar. Vroeger Trias, nu samen gegaan met Unive, VGZ.

07-04-2008 GBP, GHZ in Gouda, 50 kg afgevallen
11-03-2011 Buikwandcorrectie, GHZ Gouda, 5 kg vel/vet weggehaald

moniekje41

• Jr. Member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: februari 21, 2012, 11:05:04 »
Hallo allemaal....tijdje weggeweest maar ben er weer....heb mijn probleem van niet meer afvallen te lang weggestopt maar ben er nu klaar voor iets aan te gaan doen....
juni 2010 GBP gehad.....in t begin best wel goed afgevallen maar ik kom maar niet onder die magische 100...baal baal...
Obesitaskliniek gebeld en gemaild....had t idee dat zij zoiets hadden van ...nou ja he...bijna 2 jaar geleden ga je nu toch niet meer over bellen???
Maar jeetje...het is best een zware operatie.,....en t valt me allemaal zo tegen dat ik al zo lang stilsta....weer gebeld....en nu mag ik morgen komen voor een gesprek...
ik weet t niet meer....heb zoiets van...laat me niet afschepen dat t telang geleden is......ik wil gewoon verder afvallen....
iemand met ervaringen?????
 ???
Sinds 7 juni GBP in Antoniushove door Dr. Swank!!

Pagina's: 1 2 »   Omhoog
« vorige volgende »