Anders afslanken - De discussie > Ditjes en datjes van Anders Afslanken. > Alles wat je vragen wil. > Topic: Hoe reageert je werkgever?
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe reageert je werkgever?  (gelezen 561 keer)

suusz

• Newbie
  • *
Hoe reageert je werkgever?
« Gepost op: november 26, 2010, 05:04:10 »
Mijn werkgever (zeer grote zorggroep) heeft zich nog niet uitgesproken over mijn voornemen voor een Sleeve operatie. Maar ik vrees het ergste......

Wie heeft er problemen ondervonden?
Wie heeft goed onderbouwde argumenten om niet alle vakantiedagen op te hoeven nemen?
Ik ben dus vooral benieuwd naar mensen die hierbij problemen hebben ondervonden en hoe (of) ze dit hebben opgelost.

Grt Suusz

Giya

• Administrator
Re: Hoe reageert je werkgever?
« Reactie #1 Gepost op: november 26, 2010, 05:07:46 »
Het lijkt mij voor je werkgever ook alleen maar een voordeel op de lange termijn dat je deze ingreep laat doen.

Ik kreeg in elk geval alle medewerking en heb geen enkele vakantiedag op hoeven nemen....

Hoezo verwacht je problemen?

Sinds 14 aug in het traject van de NOK!
23 november 2009 Sleeve operatie!!!

Wendy1

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: november 26, 2010, 05:19:42 »
Het is een medische ingreep. Dus ze zijn verplicht je gewoon ziek te melden. Geen gezeur of gemaar. Het is eigenlijk het zelfde als je been breken. Of je arm ofzo. Ze kunnen niet eisen dat je dit zelf oplost door vakantiedagen in te leveren.

En doen ze dit wel dan moet je maar is aan je bond of rechtbijstandsverzekering vragen of dit wel mag. Want dit mag volgens mij echt niet.

Bij mij deden ze trouwens ook niet moeilijk. Gewoon netjes gemeld wat er speelde. En toen alles ineens super snel ging was het ook geen probleem. Helaas was ik langer uit de running dan gepland door een complicatie. Maar ook dat was geen probleem. Ik heb zelfs op mijn knieën gelegen om als je blieft weer aan het werk te mogen. Want eigenlijk hadden ze liever niet dat ik zo snel weer begon

aagje

• Full Member
  • Ben nu officieel een sleever (sinds 19-10-09)
« Reactie #3 Gepost op: november 27, 2010, 12:25:17 »
Hoi,

Het is toch een medisch noodzakelijke ingreep, anders zouden ze hem echt niet uitvoeren hoor. Je moet je gewoon ziekmelden.
En idd op de lange termijn hebben ze er alleen maar voordeel van, want je kunt straks veel meer en zit ook veel beter in je vel. Dus conclusie. na de ingreep kost je ook veel minder ziektedagen.

Gr Agnes
Ben nu officieel een sleever.  (sinds 19-10-09)

kaatje2

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: november 27, 2010, 04:24:50 »
Hoi Suusz,

bij mij ging het heel gemakkelijk, werk ook voor een grote zorggroep, heb met mijn leidinggevende gesproken, die het alleen maar heel erg knap vond, dat ik deze stap ging zetten, op langer termijn, kan ik dan ook weer wat makkelijker functioneren, heb gewoon ziekte dagen gehad, geen verlof opgenomen, ik denk, dat je eerst eens moet gaan praten.
Of heb je geen leidinggevende buiten de directie?

Succes
Groetjes Karin

27 september sleeve operatie gehad
Begin van mijn nieuwe leven

suusz

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: november 27, 2010, 05:06:35 »
De reden dat ik deze vraag stelde kwam door de reactie van mijn teamleider. Ze reageerde zowiezo niet zo enthousiast omdat ik er op zich niet zo superdik uitzie. Ik ben 1.72 en mijn vet zit heel netjes verdeeld zogezegd. Mijn BMI is wel 35, maar toen ik ooit, in een ver verleden, 70 kilo woog was mijn BMI nog maar net op het randje van gezond gewicht. Terwijl ik eigenlijk bijna mager was (gezicht-borsten-benen).

Ze vertelde dat de werkgever niet zo blij was met dit soort operaties vanwege de kans op complicaties en het lange herstel. Wij zijn 2 jaar geleden gefuseerd met 3 andere organisaties en aan alles is te merken dat het beleid er niet op vooruit gaat. Ze zijn veel zakelijker en reageren al snel met: als je dit werk fysiek niet aan kan dan moet je wat anders gaan doen of ze proberen je de WAO in te duwen.
Ik werk als Thuis Begeleider en heb fysiek geen zwaar werk.
Maar heb een collega met zeer zwaar overgwicht en slaapapneu. Hij gaat 2x per dag thuis een uurtje slapen om het vol te houden. Durft zich niet ziek te melden, uit angst om afgekeurd te worden.

Maar goed, ik heb me ook al voorgenomen om me gewoon ziek te melden en mochten er problemen ontstaan dan de vakbond in te schakelen. Hoop alleen dat dit er niet van hoeft te komen.

Alvast super bedankt voor jullie reacties.

Wendy1

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: november 27, 2010, 05:18:11 »
Als je lid bent van een vakbond vraag dan even na of ze moeilijk mogen doen. Je staat dan gelijk sterk in je schoenen omdat je weet wat de regels zijn.

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #7 Gepost op: november 27, 2010, 09:39:44 »
mijn werkgever deed er absuluut niet moeilijk over ,vind het eigenlijk een plus punt dat ik een maagband heb en veel weet over maagverkleinende operaties,ik ben dus kokkin en er komen geregelt mensen eten met een maagverkleining ik kan dan hun aanraden wat ze het beste kunnen nemen en de porties aanpassen.
groetjes anita
Maagband gekregen op 27 november 2001 in uz gent
Nieuwe band op 3 maart 2008!!!!! in de honte terneuzen

marijke

• Hero Member
  • Ik vecht tegen borstkanker.
« Reactie #8 Gepost op: november 29, 2010, 11:56:01 »
Ik heb de eer aan mezelf gehouden en heb er  3 weken vakantie voor opgenomen en de rest ziekgemeld.
Vond mijn werkgever erg coulant en deed er dus verder ook niet moeilijk over.
Ik doe kantoorwerk en ben na 6 weken weer halve dagen gaan werken.
"You'll never know how lucky you are until luck is taken away from you ..."

Juni 2001 maagband in Belgie
Oktober 2005 maagband verwijdert
Juli 2007 GBP in Leyenburg Den Haag
Maart 2009 een cyste weggehaald bij mijn maag

suusz

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: december 03, 2010, 09:05:45 »
Zolang ik nog niets definitief weet zeg ik maar niks, dacht ik.
Maar toen ik er naar informeerde bij mijn teamleider is het al meteen een issue geworden.
Er kwam deze week een mail over deelname in een werkgroep voor 2 jaar.Daar gaf ik me voor op, maar kreeg meteen een reactie terug van: zou je dat wel doen? Je weet niet wanneer je geopereerd wordt en hoe lang je afwezig zult zijn.
Ik gaf als antwoord dat iemand anders morgen een been kan breken en 6 weken thuis moet zitten.

Ik vind dit heel raar, voel me haast gediscrimineerd, als ik er over nadenk.
En nu ik dit zit te typen word ik zelfs kwaad.
Obesitas is een ziekte verdorie.
De tijd dat men dikke mensen zwak vond zou toch echt voorbij moeten zijn, dacht ik........

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #10 Gepost op: december 05, 2010, 11:27:59 »
precies je kan morgen de straat oversteken wat niet te hopen is maar dan ben je ook even uit de roulatie,dus wat zeiken ze sorry dat ik het zeg met overgewicht heb je kans op allerlei ziektes dus zo mogen best trots op je wezen dat je deze stap neemt en je een beetje steunen wat zijn sommige mensen toch egoistisch en denken alleen in der eigen straatje ,ik snap dat je je kwaad maakt om hun reactie maar is er niemand in het bedrijf die je wel kan steunen of bemidddelen in je keuze ,dikke knuffel aniet
Maagband gekregen op 27 november 2001 in uz gent
Nieuwe band op 3 maart 2008!!!!! in de honte terneuzen

suusz

• Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: januari 29, 2011, 11:25:49 »
Inmiddels ben ik zelf maar eens gaan informeren. Ik had zelf zoiets van: mijn teamleider kan me van alles wijs maken. Mijn werkgever geeft me gewoon ziekteverlof als de operatie vergoed wordt door de ziektenkostenverzekering.
Dus heb me weer eens voor niks zitten opwinden  :D :D :D

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #12 Gepost op: januari 31, 2011, 06:02:40 »
zo zie je maar weer meid, je eigen druk gemaakt wat helemaal niet nodig was,
gr karin

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

suusz

• Newbie
  • *
« Reactie #13 Gepost op: januari 31, 2011, 10:17:20 »
 :D :D Haha, typisch iets voor mij. Zonde van alle stress, tijd, energie.
Ik hoop dit nog eens af te leren.

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #14 Gepost op: februari 02, 2011, 10:41:59 »
Beetje late reaktie van mij op dit topic.
Ik ben het al in het vroegste stadium gaan bespreken. Had ook echt ernstig overgewicht wat in de loop van de jaren ook was toegenomen voor hun ogen. Dus ze waren alleen maar begripvol. HEb wel alles ook via bedrijfsarts laten lopen. En uiteraard niets vakantiedagen, maar ziekmelding. ALleen duurde het jammer genoeg 10 maanden voor ik weer helemaal kon gaan werken. Maar ja, daar hebben ze nu profijt van.
Lees dat jij je ook druk voor niets hebt gemaakt. Gelukkig dat het nu zonder gedoe kan.

Ik ga nu voor buikwandcorrectie. Heb ook leidinggevende in vroeg stadium al ingeschakeld, dus verwacht geen problemen. En ik laat het ook weer via de bedrijfsarts lopen, daar maak ik op voorhand een afspraak mee. Dat zou voor jou ook handig kunnen zijn. Dan dek je je goed in. Die heeft er toch ook wel kijk op.  Dus dat is een aanrader voor jou van mijn kant. Dat heeft voor mij goed uitgepakt, toen m'n vorige leidinggevende begon te pushen dat ik meer moest gaan werken en ik dat nog niet kon.

Succes ermee. Grtz, José

07-04-2008 GBP, GHZ in Gouda, 50 kg afgevallen
11-03-2011 Buikwandcorrectie, GHZ Gouda, 5 kg vel/vet weggehaald
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
« vorige volgende »