Anders afslanken - De discussie > ALLES OVER DE OPERATIES. > De sleeve. > Topic: Sleeve of gbp?
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Sleeve of gbp?  (gelezen 819 keer)

xxAlana

• Full Member
  • Never look back unless ur planning to go that way
Sleeve of gbp?
« Gepost op: december 06, 2010, 02:16:26 »
Hallo allemaal!
Ik ben 18 jaar oud en mijn huisarts heeft mij doorverwezen naar de korteweg kliniek in zaandam. Ik dacht dat ze daar alle soorten operaties uitvoerden maar dat is nadat ik wat meer onderzoek heb gedaan niet het geval, ze voeren alleen maagbandjes en gastric sleeve operaties uit. Ik heb heel veel onderzoek gedaan en ben er niet helemaal zeker van wat voor soort operatie het beste voor mij zou zijn. Ik hoor van veel mensen die een gastric sleeve hebben gehad dat ze na een tijdje helemaal geen gewicht meer verliezen en dan uiteindelijk toch nog een gastric bypass moeten hebben. Ook lees ik dat de sleeve operatie vooral is uitgevonden voor mensen die nog moeten afvallen voor een gastric bypass, omdat het een wat minder zware operatie is? Ik moet uiteraard eerst nog met mijn chirurg gaan praten. Maar zijn er hier mensen die ook nog twijfelen? Of getwijfeld hebben tussen operaties?

Groetjes,
Alana

marina

• Hero Member
  • Niemand is unieker dan jij...
Re: Sleeve of gbp?
« Reactie #1 Gepost op: december 06, 2010, 04:07:43 »
Hallo Alana
Welkom hier.
Ikzelf heb een sleeve operatie gehad.
Ik woog 125 kg en was eigenlijk "niet dik genoeg" volgens de chirurg.
Weeg nu bijna 1 jaar na de operatie 95 kg.
Idd word een sleeve vaker als eerste gedaan bij mensen met een hoog bmi.
Bij hun is het risico dan groter van een operatie/ narcose.
Daarna word er dan als je genoeg bent afgevallen een gb gedaan.
Maar nu hoor je ook veel dat er alleen een sleeveoperatie word uitgevoerd.
Ik ben er in ieder geval super blij mee!!!
Maar de chirurg zal je wel een operatie voorstellen die volgens hem het beste bij je past.
De keuze is natuurlijk altijd aan jou..