Anders afslanken - De discussie > ALLES OVER DE OPERATIES. > De sleeve. > Topic: Sleeve of gbp?
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Sleeve of gbp?  (gelezen 819 keer)

xxAlana

• Full Member
  • Never look back unless ur planning to go that way
Sleeve of gbp?
« Gepost op: december 06, 2010, 02:16:26 »
Hallo allemaal!
Ik ben 18 jaar oud en mijn huisarts heeft mij doorverwezen naar de korteweg kliniek in zaandam. Ik dacht dat ze daar alle soorten operaties uitvoerden maar dat is nadat ik wat meer onderzoek heb gedaan niet het geval, ze voeren alleen maagbandjes en gastric sleeve operaties uit. Ik heb heel veel onderzoek gedaan en ben er niet helemaal zeker van wat voor soort operatie het beste voor mij zou zijn. Ik hoor van veel mensen die een gastric sleeve hebben gehad dat ze na een tijdje helemaal geen gewicht meer verliezen en dan uiteindelijk toch nog een gastric bypass moeten hebben. Ook lees ik dat de sleeve operatie vooral is uitgevonden voor mensen die nog moeten afvallen voor een gastric bypass, omdat het een wat minder zware operatie is? Ik moet uiteraard eerst nog met mijn chirurg gaan praten. Maar zijn er hier mensen die ook nog twijfelen? Of getwijfeld hebben tussen operaties?

Groetjes,
Alana

marina

• Hero Member
  • Niemand is unieker dan jij...
Re: Sleeve of gbp?
« Reactie #1 Gepost op: december 06, 2010, 04:07:43 »
Hallo Alana
Welkom hier.
Ikzelf heb een sleeve operatie gehad.
Ik woog 125 kg en was eigenlijk "niet dik genoeg" volgens de chirurg.
Weeg nu bijna 1 jaar na de operatie 95 kg.
Idd word een sleeve vaker als eerste gedaan bij mensen met een hoog bmi.
Bij hun is het risico dan groter van een operatie/ narcose.
Daarna word er dan als je genoeg bent afgevallen een gb gedaan.
Maar nu hoor je ook veel dat er alleen een sleeveoperatie word uitgevoerd.
Ik ben er in ieder geval super blij mee!!!
Maar de chirurg zal je wel een operatie voorstellen die volgens hem het beste bij je past.
De keuze is natuurlijk altijd aan jou..
Suc6 verder en laat maar horen wat het word....
Groetjes marina

tozij

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: december 06, 2010, 05:02:39 »
Hoi

ik woog voor de sleeve operatie 9 juni vorig jaar 133 kilo en nu weeg ik 64 kilo, dus het kan wel degelijk met een sleeve operatie. maar de chirurg weet het beste en als je twijfelt een second opinie aanvragen in een ander ziekenhuis.

sterkte met het kiezen

groetjes tonnie

xxAlana

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: december 06, 2010, 08:30:00 »
Hallo Alana
Welkom hier.
Ikzelf heb een sleeve operatie gehad.
Ik woog 125 kg en was eigenlijk "niet dik genoeg" volgens de chirurg.
Weeg nu bijna 1 jaar na de operatie 95 kg.
Idd word een sleeve vaker als eerste gedaan bij mensen met een hoog bmi.
Bij hun is het risico dan groter van een operatie/ narcose.
Daarna word er dan als je genoeg bent afgevallen een gb gedaan.
Maar nu hoor je ook veel dat er alleen een sleeveoperatie word uitgevoerd.
Ik ben er in ieder geval super blij mee!!!
Maar de chirurg zal je wel een operatie voorstellen die volgens hem het beste bij je past.
De keuze is natuurlijk altijd aan jou..
Suc6 verder en laat maar horen wat het word....
Groetjes marina

Goed om te horen dat je er in ieder geval blij mee bent!
Ik hoor trouwens ook dat je bij een sleeve operatie geen last van dumping hebt? Dat kan natuurlijk ook een nadeel zijn?

xxAlana

• Full Member
« Reactie #4 Gepost op: december 06, 2010, 08:31:14 »
Hoi

ik woog voor de sleeve operatie 9 juni vorig jaar 133 kilo en nu weeg ik 64 kilo, dus het kan wel degelijk met een sleeve operatie. maar de chirurg weet het beste en als je twijfelt een second opinie aanvragen in een ander ziekenhuis.

sterkte met het kiezen

groetjes tonnie

Oh wauw gefeliciteerd! Dat is ongeveer mijn goal. Ik weeg nu 118 en rond de 60 is mijn goal, hopelijk is dit ook haalbaar voor mij (:

aagje

• Full Member
  • Ben nu officieel een sleever (sinds 19-10-09)
« Reactie #5 Gepost op: december 06, 2010, 09:04:34 »
Ook bij de sleeve kun je een dumping krijgen hoor. Niet snel, maar het is wel mogelijk. Ik krijg het van chocolade (gelukkig ;D )
Ik ben heel erg tevreden met mijn sleeve. Zou echt niets anders willen. Ben nu ruim 36 kilo kwijt en als ik er nu wat moeite voor zou doen kunnen er echt nog wel een paar af. Maar ik ben "dik" tevreden. BMI is nu 27 (was bijna 42)

Gr Agnes
Ben nu officieel een sleever.  (sinds 19-10-09)

xxAlana

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: december 06, 2010, 10:41:38 »
Ook bij de sleeve kun je een dumping krijgen hoor. Niet snel, maar het is wel mogelijk. Ik krijg het van chocolade (gelukkig ;D )
Ik ben heel erg tevreden met mijn sleeve. Zou echt niets anders willen. Ben nu ruim 36 kilo kwijt en als ik er nu wat moeite voor zou doen kunnen er echt nog wel een paar af. Maar ik ben "dik" tevreden. BMI is nu 27 (was bijna 42)

Gr Agnes

Wat goed! Gefeliciteerd. Oh dat van die dumping vind ik wel goed om te horen xD. Niet erg leuk natuurlijk, maar zou voor mij wel fijn zijn.

groovymom

• Full Member
  • dit ben ik
« Reactie #7 Gepost op: december 07, 2010, 09:25:10 »
hey,

Ik ben sytske, bijna 27 jaar (au dat klinkt oud)
Heb 31 maart 2010 sleeve operatie gehad, en ben van 135 kilo naar 78 gegaan. Ook ik kan nog wel wat meer kwijt maar het gaat nu lekker rustig aan en dat vind ik wel best zo. Afentoe eens een kilotje.
De sleeve kan dus wel goed werken,hou je aan wat je lichaam aangeeft en vooral niet overeten. Ik zou het zo iemand aanraden die overgewicht heeft, het is evengoed een heftige ingreep waar je vooral psychies wel klaar voor moet zijn vind ik, en natuurlijk heeft alles nadelen.
Succes met je zoektocht... !

xxAlana

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: december 07, 2010, 12:46:49 »
hey,

Ik ben sytske, bijna 27 jaar (au dat klinkt oud)
Heb 31 maart 2010 sleeve operatie gehad, en ben van 135 kilo naar 78 gegaan. Ook ik kan nog wel wat meer kwijt maar het gaat nu lekker rustig aan en dat vind ik wel best zo. Afentoe eens een kilotje.
De sleeve kan dus wel goed werken,hou je aan wat je lichaam aangeeft en vooral niet overeten. Ik zou het zo iemand aanraden die overgewicht heeft, het is evengoed een heftige ingreep waar je vooral psychies wel klaar voor moet zijn vind ik, en natuurlijk heeft alles nadelen.
Succes met je zoektocht... !

Jeetje wat goed zeg! En bedankt voor de tips! Vind je het heel moeilijk om niet te overeten?

groovymom

• Full Member
  • dit ben ik
« Reactie #9 Gepost op: december 07, 2010, 02:44:46 »
hey,

Nou meestal niet omdat je voelt ik zit vol en dan meteen je lampje gaat branden stop met eten. Soms is er verleiding als het eten echt heel lekker is om dan toch nog dat eene hapje te nemen maar ik ben er geestelijk wel erg mee bezig. Het is niet de laatste keer dat je dat eet dus volgende keer weer genieten en niet dat hapje teveel eten. Dus het lukt eigenlijk erg goed. :)
Je raakt eraan gewend dat je weinig kan eten en ook je omgeving is het na een paar maanden wel gewend dat je een kleine eter bent. Dan is alles weer normaal !

Groetjes

xxAlana

• Full Member
« Reactie #10 Gepost op: december 07, 2010, 11:24:33 »
hey,

Nou meestal niet omdat je voelt ik zit vol en dan meteen je lampje gaat branden stop met eten. Soms is er verleiding als het eten echt heel lekker is om dan toch nog dat eene hapje te nemen maar ik ben er geestelijk wel erg mee bezig. Het is niet de laatste keer dat je dat eet dus volgende keer weer genieten en niet dat hapje teveel eten. Dus het lukt eigenlijk erg goed. :)
Je raakt eraan gewend dat je weinig kan eten en ook je omgeving is het na een paar maanden wel gewend dat je een kleine eter bent. Dan is alles weer normaal !

Groetjes

Haha dat word hard werken voor mij xD

cathje

• Hero Member
  • jack canou en ik
« Reactie #11 Gepost op: december 08, 2010, 01:43:52 »
hey alana,

ik heb ook getwijfeld, maar heb uiteindelijk voor een sleeve gekozen,omdat ik hoorde dat je bij maagbandje veel meer controles heb en bijgespoten moet worden enzo.
ook heb ik toen gehoord van mijn chirurg dat bij een bandje meer complicaties voor komen dan bij een sleeve, aangezien ik mijn arts vertrouw geloof ik dat ;D
door middel van de sleeve ben ik ongeveer 60 kilo afgevallen in de tijd van 9 mnd, daarna ben ik in verwachting geraakt en nu in 30 weken tijd bijna 10 kilo aangekomen daardoor, dus kan pas midden volgend jaar vertellen wat ik echt kwijt ben geraakt door de sleeve  :-\
verder ben ik heel tevreden met de sleeve eet bij lange na niet meer zo veel als eerst en heb niet snel een honger gevoel en dat helpt mij om niet te gaan snoepen.
ook met stoppen met roken ben ik niet meer gaan eten of snoepen een keertje chokolaatje gehad en heb toen dumping gekregen, nouuuuu dat doe je geen tweede keer meer  :P
ik hoop dat je een keuze kan maken in overleg met de arts en hoop dat je ook lekker kan gaan afslanken.

dikke knuffel cathy
je wordt gemaakt uit liefde, om lief te hebben en om liefde te ontvangen!

xxAlana

• Full Member
« Reactie #12 Gepost op: december 08, 2010, 05:07:31 »
hey alana,

ik heb ook getwijfeld, maar heb uiteindelijk voor een sleeve gekozen,omdat ik hoorde dat je bij maagbandje veel meer controles heb en bijgespoten moet worden enzo.
ook heb ik toen gehoord van mijn chirurg dat bij een bandje meer complicaties voor komen dan bij een sleeve, aangezien ik mijn arts vertrouw geloof ik dat ;D
door middel van de sleeve ben ik ongeveer 60 kilo afgevallen in de tijd van 9 mnd, daarna ben ik in verwachting geraakt en nu in 30 weken tijd bijna 10 kilo aangekomen daardoor, dus kan pas midden volgend jaar vertellen wat ik echt kwijt ben geraakt door de sleeve  :-\
verder ben ik heel tevreden met de sleeve eet bij lange na niet meer zo veel als eerst en heb niet snel een honger gevoel en dat helpt mij om niet te gaan snoepen.
ook met stoppen met roken ben ik niet meer gaan eten of snoepen een keertje chokolaatje gehad en heb toen dumping gekregen, nouuuuu dat doe je geen tweede keer meer  :P
ik hoop dat je een keuze kan maken in overleg met de arts en hoop dat je ook lekker kan gaan afslanken.

dikke knuffel cathy

Wow wat goed! Ja ik heb gehoord dat je bij maagbandjes idd veel meer controles enzo krijgt. Dat is ook een van de redenen dat ik liever geen maagbandje wil. Maar 60 kilo is natuurlijk geweldig, en in 9 maanden! En gefeliciteerd met je zwangerschap! Daar heb ik trouwens ook nog een vraagje over :P. Is het veilig om zo snel na de operatie zwanger te worden?

xx

cathje

• Hero Member
  • jack canou en ik
« Reactie #13 Gepost op: december 08, 2010, 05:50:05 »

Wow wat goed! Ja ik heb gehoord dat je bij maagbandjes idd veel meer controles enzo krijgt. Dat is ook een van de redenen dat ik liever geen maagbandje wil. Maar 60 kilo is natuurlijk geweldig, en in 9 maanden! En gefeliciteerd met je zwangerschap! Daar heb ik trouwens ook nog een vraagje over :P. Is het veilig om zo snel na de operatie zwanger te worden?

xx

nee dat is idd niet echt verstandig, maar houd er wel rekening mee dat je vruchtbaarder word naar mate je afvalt.
ik ben door de spiraal aangeteld perongeluk dus is niet aan te raden en heb er ook complicaties door.

gr cathy
je wordt gemaakt uit liefde, om lief te hebben en om liefde te ontvangen!

xxAlana

• Full Member
« Reactie #14 Gepost op: december 08, 2010, 08:17:48 »

xx

nee dat is idd niet echt verstandig, maar houd er wel rekening mee dat je vruchtbaarder word naar mate je afvalt.
ik ben door de spiraal aangeteld perongeluk dus is niet aan te raden en heb er ook complicaties door.

gr cathy

Ai dat is minder ):
Ik hoop dat alles toch goed uitpakt voor je!

x
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
« vorige volgende »