Hallo allemaal!
Ik ben afgelopen vrijdag bij de Korteweg Kliniek in Zaandam geweest. Daar zou ik een gesprek hebben met chirurg R.P. Strating. Natuurlijk zijn chirurgen altijd druk bezig dus had ik een lang gesprek met een verpleegster. Ze was heel erg aardig en behulpzaam, ze liet me van alles vragen en wist alles goed te beantwoorden. De optie's die ze bij de Korteweg Kliniek bieden zijn een maagbandje en een gastric sleeve operatie. Ik heb bij haar aangegeven dat ik liever een sleeve operatie wilde, hier was ze het ook mee eens. Op het laatst heeft ze de chirurg er nog even bij geroepen en hij is letterlijk 1 minuutje in de kamer geweest, heeft zich voorgestelt en toen gezegd dat ik een moet overstappen van zorgverzekering en dan nog een keer bij hem terug moet komen. Niet zo'n heel vriendelijke man, maarja.. blijkbaar is het wel een goede chirurg en daar gaat het uiteindelijk om. Hij liep daarna gelijk weer de kamer uit en liet me alleen zitten. Dus ik wachten op de verpleegster, maar die kwam ook maar niet terug. Uiteindelijk naar de balie gelopen en daar bleek het dat ik al een afspraak met de dietiste en de fysiotherapeut kon maken. Die heb ik in januari. Meneer Strating is in januari niet aanwezig en zat bijna heel februari al vol. Maar heb toch nog voor 23 februari een nieuwe afspraak kunnen maken. Afijn, nu ook overgestapt naar Achmea. Ik hoop dat ik begin Maart mijn operatie al achter de rug heb. De verpleegster vertelde dat de wachttijden heel erg meevallen en dat je vrij snel na alle afspraken geopereerd kan worden. Ook vertelde ze dat ik geen ruggenprik zou krijgen, geen drains alleen een infuus. Dus dat is het enige waar ik tegenop hoef te kijken aangezien ik helemaal niet zo goed tegen al die dingen kan.
Ook heeft ze me gezegd dat ik absoluut geen gewicht mag verliezen, aangezien ik net op het randje zit.. dus nog even lekker eten tijdens de feestdagen haha! Voor degene die dit misschien willen weten, ik weeg 118 kilo en ben 1.70m. Mijn goal is 65 kilo, dus er moet nogal wat vanaf haha! Ga volgend jaar na mijn operatie dan ook lekker met mijn broertje naar de sportschool...
Groetjes,
Alana
3-1-2011
Vandaag voor het eerst naar de dietiste en de fysiotherapeut geweest. Ze waren erg aardig en ik mocht van alles vragen. Bij de fysiotherapeut heb ik een looptest door de gang gedaan. Ze namen mijn hartslag op en keken hoeveel keer in heen en weer kon lopen in 6 minuten. Mag nu toch wel op een dieet, ik moet natuurlijk wel wennen aan minder eten voor de operatie. Ze hebben bewijs dat ik een BMI van 41 heb en dus word de operatie vergoed. Donderdag weer terug om mijn dieet op te halen. Ook nog een afspraak gemaakt met de psycholoog voor eind januari, en een vragenlijst gekregen die ik moet invullen. (voornamelijk over je zelfbeeld, gevoelens etc) Hier nog het resultaat van mijn weging van vandaag:
Gewicht: 118.6 (oei)
Vetpercentage: 48.6% (oei, oei)
Vetmassa: 57.6kg (jeetje)
Vetvrije massa: 61kg (...)
Spiermassa: 57.9kg
Lichaamsvocht: 45.4kg
Botmassa: 3.1kg
Metabolische leeftijd is 33 jaar.. en dat voor een 18 jarig meisje. =[
Ideaal Gewicht: 63.6kg (dit wil ik zó graag halen)
Groetjes,
Alana