Anders afslanken - De discussie > ALLES OVER DE OPERATIES. > De sleeve. > Topic: Mijn sleeve journey!
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Mijn sleeve journey!  (gelezen 1504 keer)

xxAlana

• Full Member
  • Never look back unless ur planning to go that way
Mijn sleeve journey!
« Gepost op: december 25, 2010, 09:51:50 »
Hallo allemaal!

Ik ben afgelopen vrijdag bij de Korteweg Kliniek in Zaandam geweest. Daar zou ik een gesprek hebben met chirurg R.P. Strating. Natuurlijk zijn chirurgen altijd druk bezig dus had ik een lang gesprek met een verpleegster. Ze was heel erg aardig en behulpzaam, ze liet me van alles vragen en wist alles goed te beantwoorden. De optie's die ze bij de Korteweg Kliniek bieden zijn een maagbandje en een gastric sleeve operatie. Ik heb bij haar aangegeven dat ik liever een sleeve operatie wilde, hier was ze het ook mee eens. Op het laatst heeft ze de chirurg er nog even bij geroepen en hij is letterlijk 1 minuutje in de kamer geweest, heeft zich voorgestelt en toen gezegd dat ik een moet overstappen van zorgverzekering en dan nog een keer bij hem terug moet komen. Niet zo'n heel vriendelijke man, maarja.. blijkbaar is het wel een goede chirurg en daar gaat het uiteindelijk om. Hij liep daarna gelijk weer de kamer uit en liet me alleen zitten. Dus ik wachten op de verpleegster, maar die kwam ook maar niet terug. Uiteindelijk naar de balie gelopen en daar bleek het dat ik al een afspraak met de dietiste en de fysiotherapeut kon maken. Die heb ik in januari. Meneer Strating is in januari niet aanwezig en zat bijna heel februari al vol. Maar heb toch nog voor 23 februari een nieuwe afspraak kunnen maken. Afijn, nu ook overgestapt naar Achmea. Ik hoop dat ik begin Maart mijn operatie al achter de rug heb. De verpleegster vertelde dat de wachttijden heel erg meevallen en dat je vrij snel na alle afspraken geopereerd kan worden. Ook vertelde ze dat ik geen ruggenprik zou krijgen, geen drains alleen een infuus. Dus dat is het enige waar ik tegenop hoef te kijken aangezien ik helemaal niet zo goed tegen al die dingen kan.
Ook heeft ze me gezegd dat ik absoluut geen gewicht mag verliezen, aangezien ik net op het randje zit.. dus nog even lekker eten tijdens de feestdagen haha! Voor degene die dit misschien willen weten, ik weeg 118 kilo en ben 1.70m. Mijn goal is 65 kilo, dus er moet nogal wat vanaf haha! Ga volgend jaar na mijn operatie dan ook lekker met mijn broertje naar de sportschool...

Groetjes,

Alana

jol@nda

• Hero Member
Re: Mijn sleeve journey!
« Reactie #1 Gepost op: december 26, 2010, 07:53:19 »
Hoi Alana
Het begin is gemaakt meis. Toch een sleeve, Spannend hé?
Ik ben begin maart jarig en de tijd vanaf nieuwjaar vind ik altijd
snel gaan. Ik hoop dat de tijd voor jou ook snel gaat.
De chirurgen zijn wat de afspraken betreft vaak hetzelfde, snel,
opschieten, maar zorg ervoor dat hij je vragen wel beantwoord.
Maar de kundigheid is inderdaad belangrijker.
Heel veel sterkte/succes met de voorbereidingen en het komt allemaal goed!
Groetjes Jolanda
15 januari 2010  Intake NOK Eindhoven. Positief advies.
29 april 2010 afspraak chirurg, goedkeuring sleeve.
8 juli 2010, begin van mijn nieuwe leven.

cathje

• Hero Member
  • jack canou en ik
« Reactie #2 Gepost op: december 26, 2010, 10:00:50 »
spannend!
ik hoop dat het allemaal spoedig verloopt en da je snel aan de beurt mag zijn :D
en je mag geen gewicht verliezen dus lekker genieten van deze feestdagen en overheerlijk eten!
volgend jaar kun je nog maar met mate geniet whahaha :P

nouja heel veel succes en hou ons op de hoogte!

dikke  :-* cathy
je wordt gemaakt uit liefde, om lief te hebben en om liefde te ontvangen!

xxAlana

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: december 28, 2010, 06:01:31 »
Hoi Alana
Het begin is gemaakt meis. Toch een sleeve, Spannend hé?
Ik ben begin maart jarig en de tijd vanaf nieuwjaar vind ik altijd
snel gaan. Ik hoop dat de tijd voor jou ook snel gaat.
De chirurgen zijn wat de afspraken betreft vaak hetzelfde, snel,
opschieten, maar zorg ervoor dat hij je vragen wel beantwoord.
Maar de kundigheid is inderdaad belangrijker.
Heel veel sterkte/succes met de voorbereidingen en het komt allemaal goed!
Groetjes Jolanda

Zeker spannend! Ik hoop ook dat het snel gaat =]

xxAlana

• Full Member
« Reactie #4 Gepost op: december 28, 2010, 06:01:58 »
spannend!
ik hoop dat het allemaal spoedig verloopt en da je snel aan de beurt mag zijn :D
en je mag geen gewicht verliezen dus lekker genieten van deze feestdagen en overheerlijk eten!
volgend jaar kun je nog maar met mate geniet whahaha :P

nouja heel veel succes en hou ons op de hoogte!

dikke  :-* cathy

Haha ik heb heerlijk gegeten met kerst xD.

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #5 Gepost op: december 28, 2010, 06:22:12 »
hoi
wat fijn dat je al zo snel weer terug mag komen, en dat je een sleeve krijg geweldig hoor,
nou geniet nog maar lekker de komende maanden, daarna gaat jou strijd ook beginnen!!

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

Trijntje

• Sr. Member
« Reactie #6 Gepost op: december 29, 2010, 02:01:51 »
Hoi Alana,
Spannend hè het wachten. Ik moet in januari ook nog wat onderzoeken en dan in februari/maart voor de sleeve. Komt nu allemaal wel dichtbij. Schrijf je regelmatig?
Groetjes Trijntje.
sinds 15-02-2011 een sleeve.
inmiddels 47,4 kilo afgevallen.

cathje

• Hero Member
  • jack canou en ik
« Reactie #7 Gepost op: december 29, 2010, 05:20:04 »
wat spannend allemaal meiden hoop dat jullie snel geholpen worden en kunnen beginnen met de afvalrace.
 :-*

xxAlana

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: december 29, 2010, 11:04:05 »
hoi
wat fijn dat je al zo snel weer terug mag komen, en dat je een sleeve krijg geweldig hoor,
nou geniet nog maar lekker de komende maanden, daarna gaat jou strijd ook beginnen!!

Yep! Ik ben echt heel blij! De verpleegster was ook erg aardig, ze liet me gewoon kiezen wat voor operatie ik het liefste zou willen hebben. Mocht ook van alles vragen.

xxAlana

• Full Member
« Reactie #9 Gepost op: december 29, 2010, 11:07:34 »
Hoi Alana,
Spannend hè het wachten. Ik moet in januari ook nog wat onderzoeken en dan in februari/maart voor de sleeve. Komt nu allemaal wel dichtbij. Schrijf je regelmatig?
Groetjes Trijntje.

Zeker spannend! Het wachten is zo erg haha. Vooral als je er eigenlijk al helemaal klaar voor bent. Ik hoop dat ik de operatie nu gewoon zo snel mogelijk krijg xD. Ben er helemaal klaar voor om er tegenaan te gaan! Ik post regelmatig ja, vind het wel fijn om met lotgenootjes te praten haha =). Ik wil in ieder geval mijn hele sleeve journey posten, ik hoop dat het anderen ook helpt en het is denk ik goed voor mij om er later op terug te kunnen kijken ;P.

Groetjes en succes met je onderzoeken volgende maand! xx

xxAlana

• Full Member
« Reactie #10 Gepost op: december 29, 2010, 11:08:00 »
wat spannend allemaal meiden hoop dat jullie snel geholpen worden en kunnen beginnen met de afvalrace.
 :-*

Ben er helemaal klaar voor! =)

~~Jolanda~~

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: december 31, 2010, 01:32:53 »
Spannend!

cathje

• Hero Member
  • jack canou en ik
« Reactie #12 Gepost op: januari 02, 2011, 04:15:56 »
gelukkig maar  ;D

xxAlana

• Full Member
« Reactie #13 Gepost op: januari 03, 2011, 04:01:24 »
Hallo allemaal!

Ik ben afgelopen vrijdag bij de Korteweg Kliniek in Zaandam geweest. Daar zou ik een gesprek hebben met chirurg R.P. Strating. Natuurlijk zijn chirurgen altijd druk bezig dus had ik een lang gesprek met een verpleegster. Ze was heel erg aardig en behulpzaam, ze liet me van alles vragen en wist alles goed te beantwoorden. De optie's die ze bij de Korteweg Kliniek bieden zijn een maagbandje en een gastric sleeve operatie. Ik heb bij haar aangegeven dat ik liever een sleeve operatie wilde, hier was ze het ook mee eens. Op het laatst heeft ze de chirurg er nog even bij geroepen en hij is letterlijk 1 minuutje in de kamer geweest, heeft zich voorgestelt en toen gezegd dat ik een moet overstappen van zorgverzekering en dan nog een keer bij hem terug moet komen. Niet zo'n heel vriendelijke man, maarja.. blijkbaar is het wel een goede chirurg en daar gaat het uiteindelijk om. Hij liep daarna gelijk weer de kamer uit en liet me alleen zitten. Dus ik wachten op de verpleegster, maar die kwam ook maar niet terug. Uiteindelijk naar de balie gelopen en daar bleek het dat ik al een afspraak met de dietiste en de fysiotherapeut kon maken. Die heb ik in januari. Meneer Strating is in januari niet aanwezig en zat bijna heel februari al vol. Maar heb toch nog voor 23 februari een nieuwe afspraak kunnen maken. Afijn, nu ook overgestapt naar Achmea. Ik hoop dat ik begin Maart mijn operatie al achter de rug heb. De verpleegster vertelde dat de wachttijden heel erg meevallen en dat je vrij snel na alle afspraken geopereerd kan worden. Ook vertelde ze dat ik geen ruggenprik zou krijgen, geen drains alleen een infuus. Dus dat is het enige waar ik tegenop hoef te kijken aangezien ik helemaal niet zo goed tegen al die dingen kan.
Ook heeft ze me gezegd dat ik absoluut geen gewicht mag verliezen, aangezien ik net op het randje zit.. dus nog even lekker eten tijdens de feestdagen haha! Voor degene die dit misschien willen weten, ik weeg 118 kilo en ben 1.70m. Mijn goal is 65 kilo, dus er moet nogal wat vanaf haha! Ga volgend jaar na mijn operatie dan ook lekker met mijn broertje naar de sportschool...

Groetjes,

Alana

3-1-2011

Vandaag voor het eerst naar de dietiste en de fysiotherapeut geweest. Ze waren erg aardig en ik mocht van alles vragen. Bij de fysiotherapeut heb ik een looptest door de gang gedaan. Ze namen mijn hartslag op en keken hoeveel keer in heen en weer kon lopen in 6 minuten. Mag nu toch wel op een dieet, ik moet natuurlijk wel wennen aan minder eten voor de operatie. Ze hebben bewijs dat ik een BMI van 41 heb en dus word de operatie vergoed. Donderdag weer terug om mijn dieet op te halen. Ook nog een afspraak gemaakt met de psycholoog voor eind januari, en een vragenlijst gekregen die ik moet invullen. (voornamelijk over je zelfbeeld, gevoelens etc) Hier nog het resultaat van mijn weging van vandaag:

Gewicht: 118.6 (oei)
Vetpercentage: 48.6% (oei, oei)
Vetmassa: 57.6kg (jeetje)
Vetvrije massa: 61kg (...)
Spiermassa: 57.9kg
Lichaamsvocht: 45.4kg
Botmassa: 3.1kg

Metabolische leeftijd is 33 jaar.. en dat voor een 18 jarig meisje. =[
Ideaal Gewicht: 63.6kg (dit wil ik zó graag halen)

Groetjes,

Alana

marina

• Hero Member
  • Niemand is unieker dan jij...
« Reactie #14 Gepost op: januari 03, 2011, 04:06:59 »
Hoi hoi
Meid je moet je niet gaan blind staren op dat gewicht van 63...
Je moet denken iedere kilo die je verliest is er een en ben je gezonder!
Het valt zo tegen als je dan ineens stil staat (daar kunnen we allemaal wel over meepraten..)
Ik wens je een goed en gezond en natuurlijk een slank 2011.
Liefs Marina

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
« vorige volgende »