Anders afslanken - De discussie > Welkom op andersafslanken.com. > lotgenoten die zich hebben voorgesteld. > Topic: lotgenoten met de beginletter L
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: lotgenoten met de beginletter L  (gelezen 3187 keer)

miranda

• ik heb sinds 15 januari 2007 een sleeve
  • Administrator
  • pluk de dag
Re: lotgenoten met de beginletter L
« Reactie #15 Gepost op: augustus 08, 2008, 12:44:35 »
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw: Lindsay.
Ben 31 jaar, getrouwd en een zoon van 10 maanden. Ik ben altijd mollig geweest en na mijn zwangerschap en veel stress
is het van kwaad tot erg geworden en ben ik nu 107 kg bij een lengte van 1.76. Niet iedereen vind het heftig maar IK vind het WEL heftig en wil het nu voor eens en altijd stoppen.

Graag ontvang ik dan ook van jullie alle gewenst informatie vooral waar ik moet beginnen, ws krijg ik het niet vergoed en heb begrepen dat ik in Belgie zsm geholpen zou kunnen worden en dat het daar ook veel goedkoper is..??

Hopelijk kan ik over niet al te lange tijd ook mijn (succes) verhaal met jullie delen hier!

Groetjes,
Lindsay
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #16 Gepost op: augustus 08, 2008, 12:45:32 »
hoi hoi,

ik ben lizette van ieperen en ben 27 jaar.
vorig jaar (03-08-2007) heb ik een gbp gehad en ben tot nu toe precies 50 kilo kwijt.
niet geheel zonder slag of stoot, maar wel een geweldig gevoel.
ik hoop dat iedereen zo mag afvallen hier. succes iedereen

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #17 Gepost op: augustus 08, 2008, 12:50:51 »
hoi...ik ben melissa (vrienden noemen me ook wel lizzie) en nieuw hier! ik ben 23 jaar en heb net een verwijsbrief gekregen van de huisarts voor een maagbandje.
Ik ben superbenieuwd of alles doorgaat..en vind het dan ook super spannend!
ik heb me hier aangemeld omdat het er hier zo gezellig aan toe gaat! lekker kletsen met iedereen.

Gisteren heeft mijn huisarts de verwijzing doorgestuurd naar vitalys (bij arnhem). nu moet ik 2 weken wachten op de 1e
beoordeling van de chirurg uit het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem.
Vitalys is een kliniek die indirect samenwerkt met het Rijnstate ziekenhuis en Obesitas kliniek in Hilversum waar ik verder begeleid wordt.

Maargoed..eerst ff afwachten wat de chirurg zegt over mijn aanvraagje...

Duimen jullie met me mee?

vind het leuk om contact met iedereen te krijgen hier....moet nog wel van alles uitzoeken hoe het hier werkt enzo hoor! haha..

liefs van lizzie

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
Re:lotgenoten met de beginletter L
« Reactie #18 Gepost op: maart 20, 2009, 09:52:30 »
--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben Linda, 35 jaar en heb op 16 september een GBP gehad met erg veel complicaties. Ik zet dit verhaal hier maar even bij want dan weten jullie wat ik meegemaakt heb.

Na lang nadenken heb ik besloten om een GBP te laten verrichten door dr. Hendriks in het Stuivenberg ziekenhuis in Antwerpen. Maandag 15 september moet ik me melden en de volgende dag word ik geopereerd. De dag na de operatie word ik naar de IC gebracht omdat ik erg veel bloed verlies en ik in shock raak. Ze geven me extra bloed en proberen uit te zoeken waar het bloed heen gaat. Het blijkt dat ze in de huid een ader kapot hebben geprikt en mijn hele zijkant wordt bont en blauw. Na 8 dagen mag ik naar huis.

Nadat ik 2 dagen thuis ben, voel ik een heftige pijn opkomen. Ik voel direct dat er iets niet goed is. Ik word afgevoerd door een ambulance met gillende sirenes want  inmiddels komt er bloed van onderen uit en geef ik ook bloed over. In het ziekenhuis word mij verteld dat er iets geknapt is en mijn buik vol rotzooi en bloed zit. De situatie is zo ernstig dat er een grote kans is dat ik de operatie niet overleef en anders heb ik misschien een stoma. Na de operatie houden ze me enkele dagen slapende op de IC aan de beademing. Na 2 weken mag ik naar huis. Ik ben een week ziek thuis geweest. Ik kon niets, niet eten, niet lopen en kon alleen maar overgeven. Na een week ben ik weer met een ambulance naar het ziekenhuis afgevoerd.

Het  bleek dat er nog een abces in mijn buik zat en deze gingen ze doorprikken. Helaas hebben ze hierbij ook mijn longvlies doorgeprikt. Na enkele dagen werd ik ziek ( 40 graden koorts)  en bleek er ook een abces in mijn long te zitten. Deze hebben ze operatief proberen te draineren. Dit lukte niet en ze hebben mij weer slapende gehouden op de IC. Twee dagen later hebben ze me vanaf mijn borst tot het midden van mijn rug opengesneden en zo mijn long met de hand leeg gemaakt. Ook hebben ze 2 drains ingebracht. Ik heb toen nog een week op de IC en 2 weken op zaal vast op bed gelegen met de thoraxdrains die vocht afzuigen. Na 5 dagen zonder drains mocht ik naar huis en dat was een week geleden.

Al met al ben ik 2 maanden kwijt, ben ik 2 keer voor de dood weg gehaald en ben ik lichamelijk een wrak  door 4 operaties in 2 maanden. Mijn spieren zijn weg door alle bedrust, dus ik zal maanden bezig zijn met revalideren. Ook psychisch heeft dit enorm veel impact op mij en het hele gezin. Ik ben nu 30 kilo afgevallen maar tegen welke prijs? Ik ben die 1% waar het misgaat of het domme pechgeval………

Nu gaat het redelijk. Ik moet veel rusten. Eten gaat goed alleen erg weinig. Ik heb daar nog wel moeite mee. Fruit en frisdrank durf ik nog niet, alhoewel ik ontzettende zin in een glaasje lightfris heb!

Wat een verhaal, hè?! Hopelijk schrikken jullie er niet al te veel van....

Groetjes,
Linda
Maagband gekregen op 27 november 2001 in uz gent
Nieuwe band op 3 maart 2008!!!!! in de honte terneuzen

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #19 Gepost op: maart 20, 2009, 10:05:58 »
Halo allemaal,

Ik ben Leanne en ben 28 jaar. ik heb heel mijn leven al tevel gewogen en ben op mijn 10de voor het eerst meegenomen naar een slankclub.
inmiddels heb ik 2 zoons van bijna 6 en bijna 4 en sinds 10 weken 2 dochtertjes. Helaas ben ik in de eerst zwangerschap 25 kilo aangekomen en dat is er nooit meer afgegaan.
met de tweeling was ik 12 klio aangekomen en na de bevalling ( het waren twee 6,5 ponders) was ales eraf + 4 extra kilo's,
ik weeg nu 107 en dat is echt te veel. Ik wil erg graag 65/70 wegen en leuke kleren aandoen. Na alle dieeten enzo gehad te hebben denk ik dat dit de beste optie voor mij is om BLIJVEND slank te blijven. Dat is mijn grootste probleem.
Ik ga morgen naar de huisarts het formulier in te vullen en zo alles in werking te kunnen zetten. Ik hoop dat ik voor een maagbandje in aanmerking kom.
Heeft er iemand ervaring met het Groene Hart Ziekenhuis in Gouda?
Ervaring met de Obesitas kliniek in Hilversum?
Ervaring met de zorgverzekeraar IZZ?

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #20 Gepost op: maart 20, 2009, 10:07:17 »
--------------------------------------------------------------------------------
Goede middag allemaal!

Ik komt uit Oekraine en woon in Zaanstad sinds januari 2005, all 4 jaar dus. So wil ik meteen sorry van mijn taal zegen 

Ik moet straaks een operatie doen met de breuk afnaaien. Doctor heeft me meteen geadviseerd ook de sleeve operatie de bij doen, want ik heb nu 152 kilo.

Nu wacht ik na een brief voor operatie, welke moet in eind van maart doen.

Ik heb hier op forum veel informatie gelezt, maar blijven nog veel vragen. Als kunnen jullie me antworden, alvast bedankt.

Eerste heb ik een grote psiehologishe probleem, want in mijn land vrouwen nooid willen zeggen dan iemand heb deze soort operatie gedaan. Ik weet niet ook wat moet ik aan mijn collegas, werkgever en ook aan mijn vriendien en kennissen zeggen. Nu heb alleen aan mijn zonnen en aan mijn moeder gezegd. Mijn man en mijn collega's weten allen dat ik moet breuk operieren. Wat is jullie ervaring met de reacties van andere?

Daarna wil ik nog een moelijke vraag te stellen. Ik weet niet datum van operatie en ook kan niet plan voor maken. Maar mijn menstruatiedagen vallen ook in eind van de maand. Is het beinvloed voor de operatie?

Ik heb natuurlijk veel spaned van deze wachttijd... Soms ben ik helemaal blij dat ik eindelijk kan iets werkelijkste met mijn gewicht doen, maar soms heb ik erg groot paniek en angst...

Ik ben een vrolijke en vriendelijke vrouw van 40 en ik hoop nog meer vriendin op deze forum te vinden.

Succes voor allemaal met de afslanken(lanatje)

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #21 Gepost op: februari 28, 2011, 03:23:55 »
Ik ben Lucrecia, 28 jaar en loop al de helft van mijn leven rond met overgewicht.

Veel diëtistes geprobeerd maar tot nu toe is het niet gelukt om af te vallen. Sinds september van dit jaar ben ik zelf heel actief gaan sporten en wat gezonder gaan eten. ik begon met 150kg, wat me wakker heeft geschud, en weeg momenteel 146kg. Na goed nadenken ben ik naar mijn huisarts gestapt en heb haar mijn verhaal verteld en ze stond op het punt me een verwijsbrief te geven voor de chirurg maar ik werd doorverwezen naar de diëtiste. Ik loop nu sinds afgelopen week bij een lifestylecoach, een fysiotherapeut en een diëtiste. Heb mijn huisarts aangegeven dat ik zeker open sta voor deze vorm van begeleiding. We hebben wel afgesproken dat als ik toch meer wil zij mij dan alsnog naar de chirurg zal doorverwijzen.

Zelf weet ik al wat ik wil, ik wil zeker meer aangezien mijn overgewicht niet goed voor mijn gezondheid is. Volgende maand heb ik weer een afspraak met mijn huisarts en vraag ik haar om doorverwijzing naar de chirurg. Omdat ik bang ben voor operaties zat ik meer richting een maagballon te denken, dit zie ik nu als mijn enige redding samen met intensieve begeleiding. Ik heb begrepen dat er voordat het zover komt je diverse gesprekken zal hebben met o.a. de arts en een psycholoog.

Ik zou graag willen weten hoe zo'n gesprek gaat... Jammer genoeg vindt ik niet zoveel info en ervaringen mbt een maagballon op de site 

Gr. Lucrecia

Pagina's: « 1 2   Omhoog
« vorige volgende »