Anders afslanken - De discussie > Welkom op andersafslanken.com. > lotgenoten die zich hebben voorgesteld. > Topic: lotgenoten met de beginletter J
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: lotgenoten met de beginletter J  (gelezen 1699 keer)

miranda

• ik heb sinds 15 januari 2007 een sleeve
  • Administrator
  • pluk de dag
lotgenoten met de beginletter J
« Gepost op: februari 13, 2007, 08:24:58 »
LOTGENOTEN DIE ZICH HEBBEN VOORGESTELD MET DE LETTER J
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
Re: lotgenoten met de beginletter J
« Reactie #1 Gepost op: maart 07, 2007, 04:14:59 »
Hallo ik ben Johan den Engelsman
op 17-12-2006 heb ik de dames van deze webpagina ontmoet en heb een visitekaartje    gekregen van jullie.
ik was daar voor dokter Himpens voor een gpb dit gaat gebeuren op 25-1-2006 in Dendermonden.

Na deze operatie zal ik wat meer van me late weten ik heb ook toestemming om iemand mee te nemen naar de operatie die wat foto

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #2 Gepost op: maart 07, 2007, 04:15:21 »
Hallo allemaal, bij velen zal ik al bekend zijn. Ik ben een vrouw van 38 jaar en heb 2 zoons de oudste is nu 19 jaar en de jongste zou nu bijna 18 zijn geweest. Ik heb sinds 26 juni 2006 mijn maagbandje en ben er zeer tevreden over, ik heb veel steun van mijn vriend gehad die heeft me door alles heen gesleept. Momenteel ben ik dik 12 kilo kwijt en de rest zal spoedig volgen.

Veel liefde en kracht toegewenst van jannie.

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #3 Gepost op: maart 07, 2007, 04:15:38 »
 ;Dhoi hoi ik ben Jeanine
Heb sinds 21 september 2005 mijn bandje gekregen in Terneuzen door dr Cardon en ben 25 kilo afgevallen,
Groetjes Jeanine

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #4 Gepost op: april 05, 2007, 07:48:53 »
hallo, Ik ben Jessepes (trijnie) en ben 35 jaar 5 kinderen thuis samenwonend.
ik ben nu 115 kilo ben al bij dr. Reijnen geweest en krijg binnen een week bericht wanneer ik geopereerd zal worden.
Ik krijg een sleeve en verheug me er echt op.

hoop veel van jullie allemaal op testeken en te leren wat wel en niet kan, en het natuurlijk met jullie te delen.

groetjes jessepes

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #5 Gepost op: oktober 08, 2007, 12:07:24 »
hoi , ik ben jennifer 23 jaar uit wateringen ! Ik heb een dochtertje van 2 jaar oud zij heet joy en zorg ook voor het zoontje van mijn vriend , hij is 7 jaar oud en heet bradley !!
ik hoop via deze site meer te weten komen over een maagband !
ik loop nu bij het obesitas centrum in het diacobesse huis in voorburg
Hier heb ik drie gesprekken gehad met een dietiste , internist en phsygoloog. Na deze gesprekken hebben zij een mdo over mij gehad en daar kwam uit dat ik eerst een conservatief dieet moest gaan proberen , en dat je doormiddel van een cursus wordt begeleid. Dit duurt 6 maanden en dan gaan ze medio april 2008 weer een mdo over mij houden. nu is er een brief voor de huisarts naar mij gestuurd , waarin in stond dat als ik mijn eetpatroon goed volhou dat ik in aanmerking kom voor een maagbandje.
tegen mij werd ook verteld dat iedereen dit traject sowieso doorloopt voor dat ze een maagbandje krijgen.
omdat je eerst 10 % van je huidige gewicht kwijt zou moeten zijn voor de operatie.
zijn er hier toevallig ook mensen die in het diaconesse huis of het reinier de graaf gasthuis een maagbandje hebben gekregen ?
alle reacties zijn welkom 

groetjes van jennifer
Maagband gekregen op 27 november 2001 in uz gent
Nieuwe band op 3 maart 2008!!!!! in de honte terneuzen

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #6 Gepost op: november 19, 2007, 08:47:54 »
Ik ben jessica en ben moeder van twee kids en ben getr met een lieve schat van een ma. Ik ben wonende in Brabant en ben een jonge spontane meid.Ik heb iop 23 oktober een gbp laten doen en ben al iets meer als 10 kilo kwijt geraakt .Eerst heete ik samevy maar dat account kon ik op een of andere manier niet meer openen dus ja dan maar even op zo n manier dus bijdeze heb ik ben voor gesteldt

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #7 Gepost op: januari 17, 2008, 05:01:59 »
Ik ben José, 37 jaar jong. Ik ben bezig in de route naar een GB. Dit zal ws medio maart gaan plaatsvinden in Gouda in het GHZ.
Heb de stoute schoenen maar eens aangetrokken om toch lid te worden van een lotgenotengroep. Ben nooit zo'n "deler",  maar wil het toch wel gaan proberen.
Ik zie absoluut niet tegen de operatie op, liever gister dan vandaag. Zit sinds aug '07 in het traject. Ik ging eigenlijk voor het maagbandje, maar na gesprekken bij het NOK is mij toch een maagverkleining geadviseeerd. Dit omdat gedacht wordt dat dat uiteindelijk meer effect voor mij zal hebben qua afvallen. De chirurg heeft mij uiteindelijk na van de GB en de maagband de voor- en nadelen benoemd te hebben, mij zelf laten kiezen wat ik wilde. En ik wil wat voor mij het beste kan helpen, dus de GB.
Ik weeg nu rond de 150 kg. Ik blijf al 1 1/2 jaar alleen maar aankomen(niet dat ik daarvoor dun was hoor, toen woog ik ook rond 130 ), ondanks dieten, sporten etc. Daar baal ik van, dus vandaar nu de operatieve ingreep.
Nou, ik hoop dat ik jullie ook tot steun kan gaan zijn. En dat jullie voor mij een steun kunnen zijn.

Groetjes, José (Jose1970)

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #8 Gepost op: augustus 08, 2008, 01:02:55 »
Ik ben Jurrien de Bruin,

Op 27 mei hebben ze het gat in mijn middenrif bijna geheel kunnen dichten en de GB uitgevoerd, op 28 mei (volgend avond) lag ik weer op de OK omdat de doorbloeding van mijn maag niet werkte en er is weer stukje maag verwijderd.

ik ben 11 Juni thuis gekomen na bijna 2 1/2 opname, slapen gaat alleen met slaapmedicatie, ik moet ook echt nog flink wat pijnmedicatie gebruiken..
Eten gaat goed, ben nog niets tegen gekomen wat ik niet kan verdragen.... nog geen dumping gehad, ben inmiddels 12 kilo kwijt en nog geen seconde spijt.

Ik ben zeer te spreken over de zorg en nazorg(tot nu toe) van artsen en verpleegkundig personeel  van het RIJNSTATE ziekenhuis.

Wil iemand nog iets vragen???  stel ze en ik beantwoord ze..
vriendelijke groet Jurrien

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #9 Gepost op: oktober 21, 2008, 05:50:47 »
Hoi ik ben Joyce
30 lentes en bezig om een maagband te krijgen.
ben (stief)moeder van 2 Boeven van jongens Nick van 11 en Churi van 3.
Heb een lieve man Jan.

groetjes van Joyce(joy)

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #10 Gepost op: oktober 21, 2008, 05:54:40 »
Hallo allemaal,

Mijn naam is Jolanda. Ik ben 38 jaar, ben getrouwd en heb 3 kinderen.
Ik ben al ruim 17 jaar veel te zwaar, heb vanalles geprobeerd maar na enige tijd kwam alles er toch weer bij plus nog zoveel kilo's extra.
Ik heb nu een bmi van 43. Ik hoop een maagbandje te krijgen, nou ja, als ik heel eerlijk ben liever een sleeve maar daar is mijn bmi niet hoog genoeg voor las ik hier. Ik loop trouwens in het Antonius in Nieuwegein.
Begin september ben ik daar voor de intake geweest, ik kreeg een behoorlijke vragenlijst mee die ik ingevuld en wel op moest sturen naar de psycholoog.
Ik ben benieuwd... eind oktober moet ik naar de dietiste.
Via dieetblog (wat over maagbandjes laten plaatsen in Belgie gaat) heb ik deze site gevonden.

Groetjes, Jolanda  (jolan)

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #11 Gepost op: oktober 23, 2008, 04:41:16 »
Hallo,

Ik heet jan en heb al sinds mijn geboorte last van overgewicht, de laatse jaren is het almaar meer geworden terwijl ik volgende de dieetiste te weinig eet, maar ja, iedereen zegt, alle pondjes door het mondje, nou hier ben ik het die NIET mee eens.

Omdat mijn BMI factor te hoog was ben ik doorgestuurd naar Terneuzen internist en chirurg en alle testen zijn nu doorlopen.
Ik krijg een Gastric Bypass en dit zal hoogstwaarschijnlijk in januari 2009 gaan gebeuren in de Honte te Terneuzen.

Ik ben gematigd positief omdat ik wel alle halleluja verhalen heb gehoord maar nauwelijks over deze ingreep nadelen, wel over de maagbandjes hoorde ik veel negatieve dingen.
Ik ben bang en opgelucht, gek he?

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
Re:lotgenoten met de beginletter J
« Reactie #12 Gepost op: april 29, 2009, 09:47:03 »
hallo

ik ben getrouwd en heb een zoontje van bijna 3. zelf word ik bijna 30
ook ik zit in het proces voor een maagverkleining.
ben in januari doorverwezen naar dr haasen en daar ben ik in maart geweest nu is het wachten want in mei moet ik naar de dietist toe en in juni naar de internist.
dus spannend allemaal.
ik heb in het verleden ook al verschillende pogingen om af te vallen gedaan. ook lukte het wel om 25 kilo af te vallen maar ja dan komt de vakantie eraan en zie dan na de vakantie maar eens weer in je goeie eetgewoontes te komen <met het dieet> en dan hoppa heb je zo alle kilos erweer bijop   plus natuurlijk wat extra's.
heb hier al eens eerder over nagedacht maar heb nooit die stap genomen, en nu heb ik zo iets van ik ga ervoor! dit is ook niet gezond.
maar het is nu nog effe afwachten wat er gebeurd want ik zou in emmen geopereerd worden en dat wil ik dus nu niet meer. <na al die berichten>
en bijna iedereen probeert me er nu van af te praten.
als ik hier op de site rondkijk en die foto's zie van voor de operatie en erna dan denk ik wauw wat goed van jullie!!

groetjes jootje

Giya

• Administrator
« Reactie #13 Gepost op: augustus 03, 2010, 07:54:03 »

Hallo allemaal,
Ik lees al een paar dagen met jullie mee en ik wil me even voorstellen en mijn verhaal vertellen.
Ik heet Jolanda (en ik zag dat ik hier niet de enige ben die zo heet)

In juli ’09 ben ik bij een gynaecologe in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven geweest omdat ik een verzakking (baarmoeder/blaas) heb. Urineverlies en problemen met ontlasting. Hiervoor heb ik allerlei onderzoeken gehad door het bekkenbodemteam (blaasonderzoek, darmonderzoek, bekkenbodemonderzoek) en op 15 september ’09 kreeg ik te horen dat de verzakking niet erg genoeg was om te opereren en ik kreeg het advies om af te gaan vallen en dat dan mijn klachten vanzelf minder zouden worden. Ook kwam uit alle onderzoeken naar voren dat ik suikerziekte heb. De gynaecologe heeft toen een afspraak (6 weken later) bij Dr. Smulders gemaakt. Deze afspraak had ik op  19 november. Ik had erg naar deze afspraak toegeleefd omdat ik echt wilde gaan afvallen en ik dan te horen zou krijgen welke trajecten er in het ziekenhuis te volgen waren. Niemand had mij vertelt dat het een afspraak was bij chirurgie. Sta ik dus aan de balie en ik vroeg wat de morgen inhield. Samen met 2 andere dames had ik een info-gesprek welke operaties er daar gedaan werden. Zeg ik heel doosachtig: daar kom ik niet voor. Ik was in de veronderstelling dat ik naar een info ging over trajecten te volgen in het ziekenhuis. Nou mevrouw, u staat hier anders aan de balie chirurgie hoor. Achteraf had ik kunnen weten dat ik naar chirurgie ging want ik ben vorig jaar juli bij Dr. Smulders geweest omdat men toen dacht dat ik galstenen had. Door het buikvet konden ze de stenen niet vinden maar mijn lever was wel vervet. En Dr. Smulders stelde toen al voor een maagverkleining te overdenken. Waar ik toen beslist nee tegen zei. Echt niet. Ik herinner me hem als een erg directe arts die je zegt waar het op staat. Maar nu heeft het zo moeten zijn dat ik daar aan de “verkeerde” balie in het ziekenhuis stond. Het komt misschien niet voor niets op mijn pad.
Mijn schoonzus heeft in juli een sleeve-operatie ondergaan en is daarmee al 35 kg afgevallen en ik had toen zoiets van: nou dat zou ik nooit doen, ik wil het zelf kunnen. Maar met haar succesverhaal in mijn achterhoofd ben ik dus toch maar mee gegaan om te luisteren.
Tja er is toen toch wel iets wakker gemaakt. Dr. Smulders heb ik niet gezien maar tijdens het gesprek na de info werd duidelijk dat ik wel degelijk in aanmerking kom voor een operatie. Suikerziekte, hoge bloeddruk, bmi 45, 127 kg en natuurlijk die verzakking.
Ze zouden me aanmelden bij het NOK in Eindhoven. 8 december ben ik daar al geweest. 3 weken later al. Het gaat zo snel. 15 januari 2010 heb ik mijn intake daar.
Natuurlijk heb ik mijn schoonzus al ontzettend veel gevraagd, ze is dolenthousiast.
Het gaat allemaal zo snel, te snel voor zo’n belangrijke beslissing maar ik denk dat ik ervoor moet gaan, voor mijn gezondheid, voor mijzelf en mijn gezin. Maar ik heb zo’n angst voor de operatie.
Het is een heel verhaal geworden maar dan weten jullie precies hoe het zit.
Door hier veel te lezen ben ik wel wat rustiger geworden.
Geweldig om alle foto’s van voor en na te zien, dat wil ik ook!
Wil je nog meer weten dan vraag maar raak.

Sinds 14 aug in het traject van de NOK!
23 november 2009 Sleeve operatie!!!

Giya

• Administrator
« Reactie #14 Gepost op: augustus 03, 2010, 08:01:00 »
Hoihoiii,

Ik ben Jolanda en ik woon in Delft. Ben getrouwd met Edward en wij hebben geen kinderen. In plaats daarvan hebben wij 1 poes 1 goudvis en 1 parkiet.
Ik heb al mijn onderzoeken gehad die je nodig hebt om geopereerd te worden. Alleen is nog de vraag wanneer en waar. Ik kom in aanmerking voor een GBP en mijn internist wil graag dat ik naar Brugge gaat voor een operatie alleen vergoed mijn verzekering weer geen operaties in het buitenland. Dus nu moet ik afwachten waar ik dan wel geopereerd gaat worden.
Als het zover is hou ik jullie op de hoogte.

Groetjes van Jolanda

Sinds 14 aug in het traject van de NOK!
23 november 2009 Sleeve operatie!!!
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
« vorige volgende »